آموزش تهیه انواع دسر گیلاس

گیلاس یکی از میوه های بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که در تهیه دسرهای مختلفی بکار می رود. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه چند مدل دسر گیلاس خوشمزه را آموزش دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.
سه‌شنبه، 21 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آموزش تهیه انواع دسر گیلاس

دسر گیلاس با بیسکویت و خامه

مواد لازم برای تهیه دسر گیلاس
۱۵۰ گرم بیسکوییت
۱۰۰ گرم خامه صبحانه
۱۰۰ گرم پنیر خامه‌ای
۲ قاشق غداخوری پودر قند
نوک قاشق چایخوری وانیل
گیلاس به مقدار لازم
شیر به مقدار لازم در صورت تمایل

آموزش تهیه انواع دسر گیلاس

مراحل تهیه دسر گیلاس
ابتدا خامه صبحانه، پنیر خامه ای، پودر قندی که الکش کردیم و وانیل رو داخل یه کاسه می ریزیم و با همزن می زنیم تا خوب با هم مخلوط شده و صاف یکدست شوند.

بیسکوییت ها را هم داخل یک کیسه ریخته و با استفاده از گوشتکوب کاملا خرد و پودر می کنیم. از هر نوع و طعم بیسکوییتی می توانید استفاده کنید، ولی طعم و بافت بیسکوییت‌های سبوس دار خیلی برای این دسر مناسب است.

در نهایت گیلاس ها را هم با چاقو از وسط نصف کرده و هسته هایشان را بیرون می آوریم. حالا همه مواد دسر حاضر است و باید داخل لیوان لایه لایه پر کنیم به این ترتیب که تقریبا یک ششم لیوان را با مخلوط پنیری پر می کنیم.

حالا یک ششم بعدی را بیسکوییت می ریزیم. اگر مایل باشید می توانید حدود یه قاشق سرخالی روی بیسکوییت‌ها شیر بریزید تا بیسکوییت‌ ها کمی نرم شوند و در صورتی که ترد بودند بیسکوییت ها را می پسندید از ریختن شیر صرف نظر کنید.

یک ششم دیگر را از گیلاس پر می کنیم. حالا برای یک بار دیگر مراحل را تکرار می کنیم تا لیوان کاملا پر شود. در نهایت دسر را با خامه فرم گرفته تزیین کرده و سرو می کنیم. 1


دسر گیلاس با ژله


مواد لازم برای دسر گیلاس با ژله
خامه: 250 گرم
پودر شکر: 6 قاشق غذاخوری معادل 120 گرم
گیلاس: یک کاسه ماست خوری سر پر معادل 300 گرم
پودر ژله گیلاس یا آلبالو: 2 بسته جمعاً معادل 200 گرم
وانیل: یک چهارم قاشق چای خوری
گیلاس: چند عدد برای تزئین

با این مقدار مواد لازم حدوداً به اندازه ده کاسه ماست خوری از «دسر گیلاس با ژله» خواهیم داشت.

آموزش تهیه انواع دسر گیلاس

طرز تهیه دسر گیلاس با ژله
یک کاسه ماست خوری گیلاس را شسته، از هسته جدا می کنیم. آن را با 3 قاشق غذاخوری شکر در مخلوط کن ریخته، تا 2 پیمانه پوره گیلاس به دست آید.

یک بسته پودر ژله را به تدریج در یک پیمانه آب جوش (یک فنجان سرپر) حل می کنیم.

نصف پیمانه از ژله سرد شده را آرام آرام در پوره گیلاس می ریزیم و هم می زنیم.

250 گرم خامه پاستوریزه را دو ساعت در فریزر می گذاریم سپس آن را از فریزر درآورده و با سه قاشق غذاخوری پودر شکر و یک چهارم قاشق چایخوری وانیل مخلوط می کنیم.

آن را با همزن برقی حدود 5 دقیقه هم می زنیم تا خامه فرم بگیرد.

مخلوط پوره گیلاس و ژله را کم کم به خامه فرم گرفته اضافه کرده، هم می زنیم تا دسر آماده شود.

1/5 پیمانه آب به بقیه ژله اضافه کرده، روی دسر تزئین شده می ریزیم. در صورت نیاز یک بسته پودر ژله دیگر را نیز در 3 پیمانه آب حل می کنیم و روی دسرهای تزئین شده می ریزیم سپس آن ها را 5 الی 6 ساعت در یخچال می گذاریم تا ژله بسته شود. دسر آماده پذیرایی می باشد. نوش جان 2


تارت گیلاس


مواد لازم برای تهیه تارت گیلاس
آرد : 125 گرم + 3 قاشق سوپ خوری
زرده تخم مرغ : 1 عدد
شکر : 3 قاشق سوپ خوری
کره : 70 گرم
ماست : 3 قاشق سوپ خوری
تخم مرغ : 1 عدد
نمک : کمی
ژله آلوئه ورا : 1 بسته
خامه : 100 گرم
وانیل : نوک قاشق چایخوری
شیر : 2 پیمانه
گیلاس: 300 گرم

آموزش تهیه انواع دسر گیلاس

طرز پخت تارت گیلاس
1 . کره را پیش از شروع کار از یخچال بیرون بگذارید تا کمی نرم شود. آرد را به همراه نمک و وانیل و کره تکه تکه شده و نرم شده در کاسه ای ریخته و با نوک انگشت مخلوط کنید. البته نه زیاد که به روغن نیفتد.

2 . ماست و زرده تخم مرغ را هم کم کم اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا خمیر به دست نچسبد. خمیر آماده را نیم ساعت در ظرف در بسته در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

در این فاصله گیلاس ها را شسته و با دقت هسته هایشان را جدا کنید. بعد خمیر را از یخچال درآورده، روی سطح صاف و آرد پاشی شده ای با وردنه باز کنید تا به قطر نیم سانتی متر برسد. بعد خمیر را به آرامی برداشته ، در قالب قرار دهید و با چنگال کمی سوراخ کنید تا پف نکند.

3 . فر را با درجه حرارت 180درجه سانتی گراد گرم کنید. قالب و خمیر را به مدت 20 دقیقه حرارت دهید و بعد از فر بیرون بیاورید تا خنک شود.

بعد از خنک شدن آن را از قالب جدا کرده ، یک لایه کرم پاتیسیر روی خمیر بریزید، رویش گیلاس چیده و در آخر یک لایه ژله بی رنگ (آلوئه ورا) یا آگار آگار روی گیلاس ها بریزید. می توانید تارت آماده را در یخچال بگذارید تا موقع سرو کردن خنک باشد.

4 . کرم پاتیسیر : آرد را با شیر سرد مخلوط کرده و روی شعله ملایم قرار دهید و هم بزنید تا به صورت ماست غلیظ دربیاید. در این مرحله مواد را باید مرتب هم بزنید تا گلوله نشود.  در کاسه ای تخم مرغ را شکسته و با شکر و وانیل هم بزنید تا یکدست شود.

سپس به آرد و شیر اضافه کرده و دوباره روی گاز قرار دهید و مرتب هم بزنید تا کاملا پخته و غلیظ شوند. وقتی از روی اجاق برداشتید بگذارید سرد شود و بعد خامه را اضافه کنید تا کرم تان آماده شود.

نکاتی در مورد طرز تهیه تارت گیلاس
برای تهیه ژله آگار آگار نصف قاشق چایخوری از این پودر را در یک لیوان آب مخلوط کرده و روی شعله قرار دهید تا جوش آید. بعد از سه دقیقه شعله را خاموش کرده و بگذارید تا کاملا خنک و غلیظ شود بعد روی میوه ها بریزید.

وقتی پودر آگار آگار را در ظرف حاوی آب بریزید و روی اجاق بگذارید ماده ژله مانندی بدست می آید که برای سیاه و خراب نشدن میوه های روی کیک ها و شیرینی ها استفاده میشود و باعث می شود که میوه ها طراوت و تازگی خود را حفظ کنند.

مدت زمان آماده سازی تارت گیلاس 60 دقیقه می باشد.

مدت زمان پخت تارت گیلاس 20 دقیقه می باشد. 3


پی نوشت:
1.www.delgarm.com
2.www.article.tebyan.net
3.www.koodakonline.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط