طرز تهیه شیرینی نسکافه ای، شیرینی مونت کارلو نسکافه ای و شیرینی مونت کارلو نارگیلی

شیرینی های خشک فوق العاده دلپذیر و البته زیبا هستند و خیلی راحت درست میشن مثل شیرینی نسکافه ای، شیرینی مونت کارلو نسکافه ای، شیرینی مونت کارلو نارگیلی و البته هزاران مدل دیگه. در این مطلب همراه ما باشین با طرز تهیه سه مدل شیرینی خشک.
چهارشنبه، 22 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه شیرینی نسکافه ای، شیرینی مونت کارلو نسکافه ای و  شیرینی مونت کارلو نارگیلی

شیرینی نسکافه ای

اگه شما هم مث من از طرفدارهای پر و پاقرص نسکافه وقهوه هستین و از پیچیدن عطر دل انگیز نسکافه و قهوه در خونه و محل کارتون لذت می برین، پس با من همراه باشین تا با طرز تهیه شیرینی نسکافه ای در این مطلب آشنا بشین. شیرینی نسکافه ای یه شیرینی خشک فوق العاده دلپذیر و البته زیبا ست و خیلی راحت درست میشه.

مواد لازم برای شیرینی نسکافه ای
برای شیرینی

پودر نسکافه 1 قاشق مرباخوری پر

کره 100 گرم

زرده تخم مرغ 1 عدد

پودر قند 1/2 پیمانه

وانیل نوک قاشق چای خوری

آرد 1 و 1/2 پیمانه

برای فیلینگ
خامه 100 گرم
شکلات تخته ای 100 گرم

طرز تهیه شیرینی نسکافه ای
مرحله اول: درست کردن خمیر شیرینی نسکافه ای
برای درست کردن یک شیرینی نسکافه ای فوق العاده خوشمزه، ابتدا با استفاده از یک همزن برقی کره به دمای محیط رسیده و پودر قند را خوب با هم بزنید تا زمانی که کرم رنگ و پوک شوند. سپس زرده تخم مرغ و وانیل را هم به آن ها اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم: اضافه کردن پودر نسکافه به خمیر
در این مرحله پودر نسکافه را نیز به مخلوط کره، پودر قند، زرده تخم مرغ اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.
 
مرحله سوم: افزودن آرد به خمیر شیرینی نسکافه ای
حالا کم کم و مرحله به مرحله آرد به مخلوطی که در مرحله قبل درست کردید اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا خمیر لطیف و یک دستی به دست آید.

مرحله چهارم: استراحت دادن به خمیر
حالا خمیر را برای حدود 30 دقیقه در یخچال بگذارید تا استراحت کند و منسجم شود.
 
مرحله پنجم: قالب زدن خمیر شیرینی نسکافه ای
پس از گذشت مدت زمان گفته شده، خمیر را از یخچال خارج کنید. حالا روی سطح پیشخوان آشپزخانه را کمی آرد پاشی کنید و به کمک یک وردنه خمیر را با ضخامت مناسب باز کنید. سپس با استفاده از کاتر دایره ای شکل قالب بزنید. سپس خمیر های قالب زده را از وسط نصف کنید، به طوری که دو نیم دایره حاصل شود. کف سینی فر را کاغذ روغنی بیندازید و شیرینی های قالب زده شده را داخل آن با فاصله مناسب بچینید.

مرحله ششم: آماده سازی فر
از حدود 15 دقیقه قبل فر را با دمای 160 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. سپس برای مدت 10 الی 15 دقیقه شیرینی ها را در فر بگذارید تا خوب بپزند.
پس از گذشت این مدت، شیرینی ها را از فر خارج کنید و اجازه دهید تا خنک شوند.
 
مرحله هفتم: درست کردن فیلینگ شیرینی نسکافه ای
برای درست کردن فیلینگ شیرینی نسکافه ای، ابتدا خامه را درون یک ظرف مناسب بریزید و روی شعله گاز بگذارید و هم بزنید تا روان شود. سپس شکلات تخته ای را هم به قطعات کوچک تقسیم کنید و به خامه اضافه کنید و هم بزنید تا زمانی که شکلات ها آب شوند و با خامه مخلوط شوند. بعد گاز را خاموش کنید و بگذارید کمی مخلوط خنک شود و بعد آن را در یخچال بگذارید تا زمانی که سفت شود. سپس مواد فیلینگ را از یخچال خارج کنید و با همزن بزنید تا فرم بگیرد.
 
مرحله هشتم: تزیین شیرینی نسکافه ای
حالا مقداری از مواد فیلینگ فرم گرفته را بین دو تکه از شیرینی ها بگذارید. برای این کار میتوانید از قیف و ماسوره استفاده کنید. این کار را تا زمانی که همه شیرینی ها را با گاناش پر کنید ادامه دهید.

نکات کلیدی تهیه شیرینی نسکافه ای
در مرحله سوم تهیه شیرینی ، اگر خمیرتان در کاسه همزن جمع نشد، می توانید حدود دو یا سه قاشق غذاخوری شیر به خمیر اضافه کنید.1

طرز تهیه شیرینی نسکافه ای، شیرینی مونت کارلو نسکافه ای و  شیرینی مونت کارلو نارگیلی


شیرینی مونت کارلو نسکافه ای


مواد لازم
کره 110 گرم

پودر قند 40 گرم

وانیل 1/4 قاشق چایخوری

نسکافه 1 قاشق چایخوری

آبجوش 1 قاشق چایخوری

آرد سفید 110 گرم

نشاسته ذرت 25 گرم

شکلات چیپسی نسوز مقدار کافی

طرز تهیه و دستور پخت
مرحله اول تهیه شیرینی مونت کارلو نسکافه ای
ابتدا و برای شروع کار ، 110 گرم کره نرم شده در دمای محیط را داخل یک ظرف می ریزیم ( می توان بجای کره از روغن صاف نیز استفاده کرد) و به ان 40 گرم پودر قند و 1/4 قاشق چایخوری وانیل اضافه می کنیم و مواد را برای مدت 4 دقیقه با همزن برقی خوب مخلوط می کنیم تا کرم رنگ شده و سبک و پوک شود و حجمش افزیش یابد.

مرحله دوم تهیه شیرینی مونت کارلو نسکافه ای
در ادامه 1 قاشق چایخوری نسکافه را با 1 قاشق چایخوری اب جوش مخلوط می کنیم تا کاملا نسکافه در اب حل شود.سپس انها را به مخلوط کره و پودر قند در مرحله قبل اضافه می کنیم و انها را برای مدت 4 دقیقه با همزن برقی خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله سوم تهیه شیرینی مونت کارلو نسکافه ای
در ادامه 25 گرم نشاسته ذرت را با 110 گرم ارد سفید داخل یک ظرف می ریزیم و انها را با هم خوب مخلوط می کنیم.سپس انها را الک می کنیم و به مواد خمیر شیرینی در مرحله قبل اضافه می کنیم و انها را با همزن دستی خوب قاطی می کنیم تا ارد کاملا با مواد ما مخلوط شده و یکدست شود و گلوله نشود. اکنون خمیر شیرینی مونت کارلو اماده است.این خمیر حالت چسبندگی دارد و باید با قیف با سر ماسوره ریخته شود و یا با قاشق ریخته شود و نمی توان با دست ان را شکل داد و کاتر زد.

مرحله چهارم تهیه شیرینی مونت کارلو نسکافه ای
در ادامه کار سر قیف را ماسوره قرار می دهیم و از خمیر تهیه شده در مرحله قبل داخل قیف می ریزیم. سپس کف سینی فر را کاغذ روغنی می گذاریم و از خمیر با قیف کف سینی فر و با فاصله از هم می ریزیم و شکوفه می زنیم . وسط شکوفه های زده شده را شکلات چیپسی نسوز می ریزیم. سپس سینی را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت 15 دقیقه می گذاریم تا شیرینی بپزد و اماده شود.

مرحله پنجم تهیه شیرینی مونت کارلو نسکافه ای
سپس وقتی شیرینی پخت، انها را از فر بیرون اورده و بعد از سرد شدن شیرینی را از روی کاغذ روغنی بر می داریم و در ظرف مناسبی می گذاریم و شیرینی را برای پذیرایی از مهمانان استفاده می کنیم و یا ان را با چای و یا قهوه  و برای وعده غذایی عصرانه می خوریم.2

طرز تهیه شیرینی نسکافه ای، شیرینی مونت کارلو نسکافه ای و  شیرینی مونت کارلو نارگیلی


شیرینی مونت کارلو نارگیلی


مواد لازم برای تهیه شیرینی مونته کارلو
روغن صاف یا کره 150 گرم

پودر شکر 150 گرم

تخم مرغ 1 عدد (سفیده برای رومال و زرده برای شیرینی)

وانیل کمی

آرد 250 گرم

پودر نارگیل 150 گرم

طرز تهیه شیرینی مونت کارلو
روغن صاف یا کره و زرده تخم مرغ و پودر شکر و پودر نارگیل و آرد و وانیل را با همدیگه مخلوط می کنیم و از چرخ گوشت رد می کنیم.

دوستان این از چرخ گوشت رد کردن نکته مهم و کلیدی شیرینی مونت کارلو هست. حتما باید این کار رو انجام داد به خاطر اینکه خمیر انسجام کافی بگیره.

اگه خمیر شیرینی مونت کارلو چسبندگی داشت کمی پودر نارگیل اضافه می کنیم. بعد خمیر را به ضخامت 1 سانت پهن می کنیم و با وردنه صاف می کنیم.

به اندازه 1 بند انگشت قالب می زنیم. (شکل اصلی شیرینی با قالب بیضی هست ولی هرقالبی ک دوست داشتید می تونید باهاش قالب بزنید).

بعد سینی فر رو کاغذ روغنی پهن می کنیم.

شیرینی های قالب زده رو رویش سفیده زده و در پودر نارگیل می غلیتونیم و در سینی می چینیم و در فر 180 حدود 15 دقیقه.

نکته
اگه دوست داشتید روی شیرینی مونت کارلو سفید نباشه می تونید سفیده تخم مرغ رو با کمی زعفران کاملا مخلوط کنید و روی شیرینی ها بمالید بعد توی پودر نارگیل بغلتونید.

میتونید شیرینی مونته کارلو را با نارگیل زعفرونی تزیین کنید.

برای زعفرانی کردن نارگیل، باید پودر آن را در کیسه فریزر ریخته و چند قطره زعفران حل شده روی آنها بریزید، بعد نارگیل را در کیسه با زعفران مخلوط کرده تا رنگ بگیرد.3


پی نوشت:
1.www.irancook.ir
2.www.mamifood.org
3.www.tasvirezendegi.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.