طرز تهیه شیرینی رولت خامه ای با چند روش متفاوت

رولت خامه‌ای از جمله قدیمی‌ترین شیرینی‌های ویترین قنادی با ریشه‌های انگلیسی است که به عنوان یک شیرینی خانگی هم به راحتی می‌توانید در منزل درست کنید. سه نوع طرز تهیه رولت خامه‌ای را در این مطلب بخوانید.
جمعه، 24 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه شیرینی رولت خامه ای با چند روش متفاوت

رولت خامه ای


مواد لازم رولت خامه ای
آرد سفید۱۰۰ گرم

تخم مرغ۴ عدد

شکر۱۰۰ گرم

بکینگ پودریک سوم قاشق چایخوری

وانیلیک سوم قاشق چایخوری

خامه قنادی۲۵۰ گرم

آب داغ۶ قاشق غذاخوری

شیر۱ قاشق غذاخوری

دستور پخت رولت خامه ای
مرحله اول
ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا می کنیم، سپس سفیده ها را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن خوب مخلوط می کنیم. بعد از ۱ دقیقه هم  زدن سفیده، نصف شکر را کم کم به کاسه اضافه می کنیم و ۱ دقیقه دیگر با دور تند هم می زنیم.

مرحله دوم
حالا باید سفید تخم مرغ کاملا کف کرده باشد و اگر کاسه را برگردانید نریزد، پس از اینکه سفید تخم مرغ اماده شد آنرا داخل یخچال قرار می دهیم. حالا زرده های تخم مرغ را به همراه وانیل و باقیمانده شکر در یک ظرف دیگر می ریزیم و با همزن دور تند می زنیم تا فرم بگیرد و کرمی رنگ شود.

مرحله سوم
پس از اینکه زرده های تخم مرغ فرم گرفت آب داغ را اضافه می کنیم و ۱ دقیقه دیگر مواد را با همزن می زنیم. در ادامه آرد را با بکینگ پودر مخلوط می کنیم و دو یا سه بار الک می کنیم تا به طور کامل صاف و یکدست شوند.

مرحله چهارم
حالا آرد را در چندین مرحله به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک خوب هم می زنیم تا مواد یکدست شوند. پس از اینکه آرد تمام شد سفیده خم مرغ را از یخچال خارج می کنیم و در سه مرحله به مواد اضافه می کنیم و با لیسک فولد می کنیم.

مرحله پنجم
نکته مهم در این مرحله این است که پس از اینکه تمام مواد را مخلوط کردیم نباید هیچ گلوله سفیدی داخل مواد باشد و باید کاملا صاف و یکدست باشد. داخل یک قالب ۳۰ در ۴۰ یک کاغذ روغنی بزرگ قرار می دهیم به صورتی که از اطراف قالب کاغذ روغنی بیرون بزند.

مرحله ششم
حالا با مقدار خیلی کمی روغن مایع روی کاغذ روغنی را چرب می کنیم و مایه شیرینی را داخل قالب می ریزیم و روی مواد را با لیسک کاملا صاف و یکدست می کنیم تا قطر تمام نقاط نان رولت یکدست باشد و در پایان کار تمیز در بیاید.

مرحله هفتم
فر را باید از ۲۰ دقیقه قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنیم تا کاملا گرم شود. سپس قالب را داخل فر قرار می دهیم تا نان رولت بپزد. برای پخت نان رولت حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کافی است. پس از اینکه نان رولت پخت، یکی دو دقیقه گریل را روشن کنید تا روی نان رولت طلایی شود.

مرحله هشتم
نکته مهم در مورد پخت رولت این است که روی نان رولت به هیچ وجه نباید خمیر بماند یا بیش از حد خشک شود. اگر روی نان رولت کمی خشک شده بود روی آنرا با یک نایلون بپوشانید تا با گرمای خودش کمی نرم شود.

مرحله نهم
در این مرحله نان رولت را بر می گردانیم و کاغذ روغنی را از پشتش با دقت جدا می کنیم. سپس نان رولت را به طور محکم رول می کنیم و اجازه می دهیم با همین شکل رول شده خنک شود. پس از اینکه خنک شد رول را باز می کنیم.

مرحله دهم
حالا خامه را با همزن چند دقیقه می زنیم تا حجیم شود و فرم بگیرید، سپس روی نا رولت را با یک قاشق غذاخوری شیر مرطوب می کنیم و نان رولت را به صورت یکدست با خامه فرم گرفته می پوشانیم، توجه داشته باشید که به صورت یکدست خامه را پخش کنید.

مرحله یازدهم
پس از پوشاندن نان رولت با خامه آنرا محکم رول می کنیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا شکل رولت ثابت شود. پس از گذشت ۲ ساعت رولت را از یخچال خارج کرده و تزیین می کنیم، سپس به اندازه های دو سانتی متری برش زده و سرو می کنیم.1

طرز تهیه شیرینی رولت خامه ای با چند روش متفاوت


رولت خامه‌ای شکلاتی


مواد لازم برای رولت خامه ای شکلاتی
شکلات :200 گرم 

قهوه دم کشیده :5 قاشق غذاخوری

تخم مرغ:7 عدد بزرگ 

شکر :1 فنجان

خامه غلیظ :1 فنجان 

پودر قند :2 قاشق غذاخوری 

طرز تهیه رولت شکلاتی
ابتدا شکلات را خرد و با قهوه دم کشیده مخلوط کنید و روی حرارت غیر مستقیم بگذارید تا ذوب شود.

زرده های تخم مرغ را در کاسه دیگری بریزید و با هم زن برقی بزنید تا باز شود، سپس شکر را افزوده و به هم زدن ادامه دهید تا غلیظ و یکدست شود.

در ادامه مخلوط شکلات را کم کم اضافه کرده و خوب مخلوط نمایید. در مرحله بعد سفیده ها را در کاسه ای بریزید و با هم زن برقی خوب بزنید تا سفت شده و فرم بگیرد.

حالا به مواد قبلی اضافه کرده و با لیسک مخلوط کنید تا مایه کیک یکدست شود.

یک سینی شیرینی پزی لبه دار با ابعاد 30*40 سانتی متر را با کاغذ روغنی نسوز بپوشانید و مایه کیک را داخل آن بریزید و پخش کنید.

سینی را برای 20 دقیقه در فری که با دمای 350 درجه فارنهایت گرم شده قرار دهید. کیک را برای چند دقیقه کنار بگذارید تا خنک شود.

سپس با یک چاقوی تیز کناره های آن را برش بزنید تا یک مستطیل صاف و یکدست درست شود. پودر کاکائو را روی کیک بپاشید و برای یک ساعت کنار بگذارید تا سرد شود.

در این میان خامه و پودر قند را در ظرفی بریزید و با هم زن برقی خوب بزنید تا غلیظ و یکدست شود، سپس روی کیک بمالید و رول کنید.

رولت شکلات را برای یک شب در یخچال قرار دهید تا بخوبی سفت شده و خودش را بگیرد، رولت را به اندازه های یکسان برش زده و روی آن را با پودر کاکائو تزیین کرده و در ظرف مورد نظر بچینید.2

طرز تهیه شیرینی رولت خامه ای با چند روش متفاوت


رولت لیمویی


مواد لازم
آردسه چهارم پیمانه

تخم‌مرغ3 عدد

لیموترش1 عدد

خامه1 پیمانه

آبلیمو2 قاشق غذاخوری

نمکیک چهارم قاشق چای خوری

شکرسه چهارم پیمانه

پودر قندنصف پیمانه

وانیلنصف قاشق چای خوری

بکینگ پودر1 قاشق چای خوری

طرز تهیه
3 عدد تخم‌مرغ را بشکنید.

سه چهارم پیمانه شکر را با 3 عدد تخم‌مرغ مخلوط کنید تا مخلوط، حالت غلیظی پیدا کند.

پوست 1 عدد لیمو ترش را رنده کرده و به مخلوط تخم‌مرغ و شکر اضافه کنید.

نصف قاشق چای خوری وانیل را به مخلوط اضافه کنید.

سه چهارم پیمانه آرد را به همراه یک چهارم قاشق چای خوری نمک و 1 قاشق چای خوری بکینگ پودر را الک کرده و سپس به مخلوط اضافه کنید.

مخلوط را درون سینی فر بریزید.

سینی را به مدت 12 دقیقه داخل فر بگذارید تا بپزد.

پس از پخت کیک منتظر بمانید که خنک شود.

روی کیک پخته شده مقداری پودر قند بپاشید.

1 پیمانه خامه را با مقداری پودر قند و 2 قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کنید تا حالت غلیظی بگیرد.

مخلوط خامه را روی تمام کیک پخش کنید و کیک را به صورت رولی بپیچید.

نکته
زمان پخت برای این شیرینی تر، 20 دقیقه است.3


پی نوشت:
1.www.chishi.ir
2.www.namnak.com
3.www.bakeacademy.org


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط