طرز تهیه سه مدل مافین

در مطلب پیش رو طرز تهیه مافین لیمو و نارگیل، مافین سیب و فندق و مافین دونات دارچینی را برایتان آماده کرده ایم که امیدواریم آن‌ها را درست کنید و کنار خانواده از خوردن آن ها لذت ببرید.
شنبه، 25 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه سه مدل مافین
یکی از شباهت ها بین کاپ کیک ها و مافین مواد اولیه آن است. هر دوی آن ها معمولا شامل آرد، تخم مرغ، کره، شکر و شیر هستند. با این حال، مافین ها را گاهی با آرد گندم، آرد جو و یا حتی انواع مختلف آرد جایگزین می کنند. مافین ها نیز می توانند با انواع غذاهای خوش مزه از قبیل میوه های خشک، آجیل و یا چیپس پر شوند. علاوه بر این ، در مافین ها ممکن است روغن مایع را جایگزین کره شود مانند روغن گیاهی مقدار کره و شکر در کاپ کیک ها بیشتر از مافین ها است.

اغلب فکر می کنیم مافین ها گزینه سالم تری هستند به همین دلیل خوردن آن ها برای صبحانه خوب است. اما مافین ها همیشه گزینه سالم تری نیستند. با این حال ، می توانید مافین خوش طعمی داشته باشید . بارزترین تفاوت دیداری بین کاپ کیک و مافین ، رویه خامه ای آن است. روی کاپ کیک ها خامه خوش مزه قرار دارد. در عوض، روی مافین ها شکری هستند. معمولا داخل مافین ها پر است.

اگر فکر می کنید برداشتن رویه خامه ای کاپ کیک باعث می شود تبدیل به مافین شود ، اشتباه می کنید. کاپ کیک ، کیک کوچک و مافین یک نان شیرینی کوچک است.

در ادامه طرز تهیه چند نوع مافین را آموزش می دهیم.


مافین لیمو و نارگیل


مواد لازم برای تهیه مافین لیمو و نارگیل
شکر: ۱ پیمانه

کره: ۱/۴ پیمانه

روغن نارگیل: ۱/۴ پیمانه

پوست لیموی رنده شده: ۱ عدد

آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری

تخم مرغ: ۲ عدد

باترمیلک: ۱ پیمانه

آرد سفید: ۲ پیمانه

بکینگ پودر: ۱/۲ قاشق چایخوری

جوش شیرین: ۱/۲ قاشق چایخوری

دستور پخت مافین لیمو و نارگیل
ابتدا فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.

در کاسه بزرگی کره را بریزید و بگذارید کمی نرم شود. سپس روغن نارگیل و شکر را به آن اضافه کنید و آن را با همزن بزنید تا مخلوط سبکی ایجاد شود.

پوست لیموی رنده شده، آبلیمو، تخم‌مرغ و باترمیلک را هم اضافه کنید و فقط در حدی هم بزنید که با هم مخلوط شوند.

در کاسه دیگری، آرد، نمک، بکینگ پودر و جوش شیرین را با هم مخلوط و الک کنید. حال مواد خشک را به مواد تر ظرف قبلی اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند اما بیش از حد هم نزنید. (وجود کمی از گلوله‌های آرد در مخلوط طبیعی است و نیازی نیست آنها را از بین ببرید.)

شش قالب مافین بزرگ را چرب کنید و حدود ۳/۴ از هر کدام را با مایه کیک پر کنید تا کیک شما جای پف کردن داشته باشد.

حدود ۲۵ دقیقه قالب را در فر قرار دهید تا مافین لیمو و نارگیل پخته شود.

برای اطمینان از پخت یک خلال دندان در وسط آن فرو کنید. خلال باید تمیز اما مرطوب بیرون بیاید. اگر بیش از حد مافین را در فر بپزید کیک شما خشک میشود.

نکته
می‌توانید برای زیبایی بیشتر کمی پوست نارگیل رنده شده و شکر (و در صورت تمایل پودر نارگیل) را با هم مخلوط کنید و روی مایه مافین داخل قالب بپاشید.1

طرز تهیه مافین لیمو و نارگیل، مافین سیب و فندق و مافین دونات دارچینی


مافین سیب و فندق


مواد اولیه
تخم‌مرغ دو عدد

زرده تخم‌مرغ دو عدد

مارگارین نرم‌شده 150 گرم

شیر یک پیمانه

آرد دو و نیم پیمانه

شکر یک و نیم پیمانه

بیکینگ‌پودر یک و نیم قاشق چایخوری

فندق خرد و تست‌شده 50 گرم

دارچین یک قاشق مرباخوری

سیب متوسط سه عدد

طرز تهیه
شاید بپرسید مگه می‌شه با سیب و فندق شیرینی درست کرد، بله می‌شود درست کرد. اگر تا به حال میل نکردید، میل کنید، یک شیرینی بسیار خوشمزه… شما درست کنید اگه بد شد، بفرستید دفتر مجله من تحویل می‌گیرم، این شیرینی بسیار خوش‌طعم است.

تخم‌مرغ‌ها و زرده‌ها را به همراه شکر، شیر و مارگارین یک دقیقه می‌زنیم. سیب‌ها را که به صورت مربع‌های ریز خرد کرده‌ایم به همراه آرد و بیکینگ‌پودر افزوده و با دور کند همزن یک دقیقه می‌زنیم. سپس در قالب‌های مافین ریخته، فندق و پودر دارچین را روی آن اضافه کرده و در فر با حرارت 170 درجه سانتی‌گراد به مدت 20 الی 25 دقیقه قرار می‌دهیم.2

طرز تهیه مافین لیمو و نارگیل، مافین سیب و فندق و مافین دونات دارچینی


مافین دونات دارچینی


مواد لازم برای مافین دونات دارچینی
آرد همه منظوره 2 فنجان

شکر 1 و 1/2 فنجان

بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری

نمک 1/2 قاشق چایخوری

پودر دارچین 1 قاشق چایخوری

شیر 1 و 1/4 فنجان

تخم مرغ 1 عدد

کره آب شده 2 قاشق غذاخوری

اسانس وانیل 1 قاشق چایخوری

کره برای روی مافین 6 قاشق غذاخوری

شکر برای روی مافین 3/4 فنجان

پودر دارچین 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه
فر را روشن کنید و روی دمای 176 درجه سانتیگراد قرار دهید.آرد ، شکر ،بکینگ پودر، نمک و دارچین را در کاسه بزرگی با هم مخلوط کنید. در کاسه دیگری تخم مرغ، شیر ، کره آب شده و وانیل را با همزن یا چنگال هم بزنید. مواد مایع را داخل کاسه مواد خشک بریزید و خوب ترکیب کنید تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود. خمیر مافین دونات باید کمی شل و روان باشد.
 
قالب 12 عددی مافین را کمی چرب کنید. سپس خمیر مافین را داخل قالب ها بریزید به طوری که خمیر تا 2/3 قالب را پر کند. قالب فر را داخل فری که از قبل گرم شده قرار دهید. زمان پخت برای قالب های مینی مافین حدود 12 تا 14 دقیقه و برای قالب مافین کامل حدود 15 تا 17 دقیقه خواهد بود.

 
پس از این مدت قالب را از فر خارج کنید و 5 دقیقه صبر کنید تا خنک شود. سپس مافین ها را از قالب خارج کنید و روی توری فلزی قرار دهید تا خنک شوند. اگر در خارج کردن مافین ها مشکل دارید می توانید یک چاقوی پلاستیکی را دور تا دور مافین حرکت دهید تا از قالب جدا شود.

برای تزیین روی مافین دونات،  شکر و دارچین را در کاسه ای با هم ترکیب کنید. وقتی مافین ها خنک شدند یکی یکی بالای مافین ها را در کره آب شده بغلطانید سپس در کاسه شکر و دارچین قرار دهید. به همین ترتیب تمام مافین های دوناتی را با شکر و دارچین تزیین کنید و در ظرف سرو بچینید.

نکته
مافین دونات را براحتی می توان فریز کرد و برای مدت طولانی نگه داشت. در این صورت مافین ها را قبل از تزیین با شکر و دارچین داخل فریزر قرار دهید. با این مقدار مواد 12 عدد مافین بزرگ یا 36 عدد مینی مافین خواهید داشت.3


پی نوشت:
1.www.zibashahr.com
2.www.ashpaziema.com
3.www.irancook.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.