طرز تهیه چهار مدل کاپ کیک موزی

کاپ کیک انواع مختلفی دارد و همه آنها طعم بی نظیر و روش تهیه آسان دارند. امروز شما را با دستور پخت کاپ کیک موز و سیب، کاپ کیک موز و کارامل، کاپ کیک موز و ماست و کاپ کیک موز و نوتلا آشنا میکنیم.
يکشنبه، 26 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه چهار مدل کاپ کیک موزی

کاپ کیک موز و سیب


مواد لازم
آرد 2 لیوان

شکر 1 و 1/4 لیوان 

سیب 2 عدد 

موز له شده 1 لیوان

تخم مرغ 2 عدد

کره یا روغن جامد 10 قاشق غذاخوری

دوغ یا ماست 1/4 لیوان 

نمک 1/2 قاشق چایخوری

پودر دارچین 1/2 قاشق چایخوری

جوش شیرین 1 قاشق چایخوری

اسانس وانیل چند قطره

طرز تهیه
فر را با دمای 160 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ؛ کره نرم شده در دمای اتاق و شکر را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا کرم رنگ و یکدست شود ، در ادامه تخم مرغ ، اسانس وانیل و دوغ را اضافه کنید و بزنید تا خوب مخلوط شوند ( تخم مرغ به دمای اتاق رسیده باشد ).آرد ، جوش شیرین ، نمک و دارچین را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید ، مخلوط آرد را کم کم روی مایه کیک الک کنید و با قاشق مخلوط نمایید تا بافت مایه کیک یکدست شود و مواد با هم ترکیب شوند ( آرام و در یک جهت مخلوط کنید و فقط تا اندازه ای هم بزنید که مواد ترکیب شوند ).سیب های ریز خرد شده و موزهایی که با پشت چنگال له شده است را به مایه کیک اضافه و به آرامی مخلوط کنید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

داخل قالب های کاپ کیک را تا نیمه از مایه کیک پر کنید ، قالب ها را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 20 – 30 دقیقه قرار دهید تا کاپ کیک ها آماده شوند ( بسته به نوع فر دمای پخت متفاوت میباشد ) ، پس از پخت از فر خارج کنید و کناری قرار دهید تا کاپ کیک ها سرد شوند سپس سرو کنید.

نکته ها 
این مقدار مواد 24  کاپ کیک به شما خواهد داد ، میتوانید از میوه های دیگری نیز استفاده کنید ، در صورت تمایل میتوانید یا کمک قیف از انتهای کیک ها مقداری باتر کرم یا خامه زده شده به داخل کیک ها تزریق کنید.1

طرز تهیه کاپ کیک موز و سیب، کاپ کیک موز و کارامل، کاپ کیک موز و ماست و کاپ کیک موز و نوتلا


کاپ کیک موز و کارامل


مواد لازم
۱ فنجان کره بدون نمک در دمای اتاق

۱ فنجان شکر

۲ عدد تخم مرغ

۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل

۱ فنجان موز له شده (۲- ۳ موز)

۱ ۳/۴ فنجان آرد

۱/۲ قاشق چایخوری نمک

۲/۳ قاشق چایخوری جوش شیرین

۵ قاشق غذاخوری آب دوغ

مواد لازم خامه
۱/۲ فنجان کره نمکی سرد (در صورت استفاده از نمک ۱/۸ قاشق چایخوری نمک اضافه کنید)

پنیر خامه ای ۱۷۰ گرم

۱/۲ قاشق چایخوری عصاره وانیل

۳/۲ فنجان پودر قند

موز برای تزئین

دستور پخت
فر را با دمای ۳۵۰ درجه گرم کنید و ظرف کاپ کیک را با کره چرب کنید. در یک کاسه متوسط ​​، آرد ، نمک و جوش شیرین را با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید. در یک کاسه بزرگ همزن برقی ، کره و شکر را مخلوط کنید تا سبک و نرم شود (حدود ۳ دقیقه).

تخم مرغ ها را یکی یکی بزنید و سپس عصاره وانیل را اضافه کنید. در یک کاسه کوچک جداگانه ، ۱ فنجان موز را له کنید. هنگامی که موز له شد ، آنها را به مخلوط شکر اضافه کنید و مخلوط کنید تا مخلوط شود.

با سرعت کم ، مخلوط آرد و آب دوغ را اضافه کنید تا زمانی که مخلوط شوند. بیش از حد مخلوط نکنید! با استفاده از یک اسکوپ بستنی متوسط ​​، در هر قالب کاپ کیک خمیر را بریزید. به مدت ۱۶-۱۸ دقیقه بپزید. بگذارید قالب روی یک قفسه خنک کننده خنک شوند.

برای خامه پنیر خامه ای
با استفاده از همزن برقی ، کره و پنیر خامه ای را با سرعت بالا با هم بزنید تا کمرنگ و نرم شود. سپس عصاره وانیل را اضافه و مخلوط کنید. پودر قند را اضافه کنید و بزنید تا یکدست ، سبک و نرم شود – حدود ۳ دقیقه.

به آرامی سس کارامل را اضافه کرده و مخلوط کنید تا کاملاً جا بیفتد. (من دوست دارم کمی کارامل اضافی کنار آن ذخیره کنم تا روی کاپ کیک ها اضافه شود). کاپ کیک را با خامه و کارامل تزئین کنید و روی آن موز اضافه کنید.2

طرز تهیه کاپ کیک موز و سیب، کاپ کیک موز و کارامل، کاپ کیک موز و ماست و کاپ کیک موز و نوتلا


کاپ کیک موز و ماست


مواد لازم کاپ کیک موز و ماست
آرد: ۱۸۰ گرم

کره: ۱۲۵ گرم

تخم مرغ: 2 عدد

موز رسیده: ۲ عدد

نمک: یک هشتم ق چ

بکینگ پودر: یک ق چ

وانیل: یک چهارم ق چ

شکر قهوه ای: ۱۵۰ گرم

جوش شیرین: یک دوم ق چ

ماست کم چرب: ۲۵۰ میلی لیتر

پودر جوزهندی: یک چهارم ق چ

طرز تهیه کاپ کیک موز و ماست
ابتدا شکر قهوه ای را با کره به دمای محیط رسیده هم می زنیم سپس تخم مرغ ها را یکی یکی افزوده وکمی وانیل اضافه می کنیم وبا همزن برقی هم می زنیم همزن را کنار گذاشته پوره موز را با لیسک در مواد مخلوط می کنیم وجوش شیرین و ماست را هم که قبلا مخلوط کرده بودیم اضافه می کنیم مواد آردی که شامل نمک بکینگ پودر آرد وجوز هندی است به مواد اضافه ومخلوط می کنیم‌ ودر کفسول هایی که درسینی مخصوص مافین چیدیم ازمواد تا نیمه می ریزیم وبا دمای ۱۸۰ درجه سی دقیقه طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کاپ کیک ها پخته شوند سپس می توانیم پس از خنک شدن روی آن ها را با خامه قنادی تزیین کنیم.3

طرز تهیه کاپ کیک موز و سیب، کاپ کیک موز و کارامل، کاپ کیک موز و ماست و کاپ کیک موز و نوتلا


کاپ کیک موز و نوتلا


مواد لازم
تخم مرغ دو عددآرد دو پیمانه

شکر یک پیمانه سر خالی

بکینگ پودر یک قاشق غذاخوری

ماست نصف پیمانه   

وانیل یک چهارم قاشق چایخوری

روغن مایع نصف پیمانه

پیمانه لیوان فرانسوی دسته داره.

طرز تهیه
مرحله اول
تخم مرغ ، شکر و وانیل رو پنج دقیقه کامل با همزن مخلوط کرده تا کرم رنگ و کشدار گردد . بعد به ترتیب ماست و روغن رو اضافه می نماییم .

مرحله دوم
بعد آرد رو که همراه بکینگ پودر سه بار الک شده ، توی دو مرحله میریزیم . می توانید پودر کاکائو هم بزنین که شکلاتی بشه

مرحله سوم
داخل قالب مافین ، کپسول کاغذی گذاشته و کمی از مایه کیک رو میریزم و بعد یه برش موز ، کمی شکلات نوتلا ( شکلات صبحانه ) و کمی سس کاراملی و در آخر کمی مایه کیک را اضافه می نماییم . باید تا دو سوم قالبتون رو با مایه کیک پر کنید .

مرحله چهارم
نهایتا داخل فر از قبل گرم شده حدود چهل دقیقه با دمای 180درجه پخته می گردد .

 البته بعد از نیم ساعت چک کنید چون دمای فرها متفاوت می باشد . اگه نیاز به پخت داشت زمان بدهید . برای طلایی شدن روی کیک هم میتوانید گریل کنید.4


پی نوشت:
1.www.irancook.ir
2.www.ashpaziha.com
3.www.takashpaz.net
4.www.saat24.news


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.