طرز تهیه سه مدل کاپ کیک بی نظیر

کاپ کیک طرفداران خاص خودش را دارد و می‌توان آن را در وعده عصرانه با چای یا قهوه میل کرد. در ادامه این مطلب طرز تهیه کاپ کیک انار، کاپ کیک بلوبری و کاپ کیک خرمالو را آموزش می دهیم همراه ما باشید.
يکشنبه، 26 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه سه مدل کاپ کیک بی نظیر
کاپ کیک به عنوان یک دسر خوشمزه و پرطرفدار در بین ما ایرانی ها استفاده میشه و تقریبا تو هر مناسبتی کاپ کیک وجود دارد شما می توانید حتی برای مهمانی یا در جشن از کاپ کیک استفاده کنید. 

حتی میتوانید آن را برای اعضای خانواده و مهمانانتان تدارک ببینید یا  کاپ کیک ها را به عنوان تولد یا هر مناسبت دیگه ای که دارید درست کنید و از درست کردن و خوردن آن لذت ببرید. درست کردن کاپ کیک بسیار اسان است و نیاز به زمان زیادی ندارد. به نظر من کاپ کیک یک پیشنهاد خیلی عالی برای میزبانی مهمانان تان است. من که خودم همیشه تو خونم کاپ کیکایه کوچولو دارم وقتی مهمون سر زده میاد ازشون پذیرایی میکنم. میدونید که بچه ها عاشق کاپ کیکن،  پس با درست کردن آن اونارو خوشحال کنید.

کاپ کیک بهترین کیک خانگی برایه بچه هایه دلبرتان است که با خودشون میتونن به مدرسه ببرند و رنگ هایه تفریح آن را نوش جان کنند.  برای درست کردن کاپ کیک با من در ادامه مطالب همراه باشید.


کاپ کیک انار


مواد لازم کاپ کیک انار
اسانس وانیل : به مقدار لازم

بیکینگ پودر : 2 قاشق چای خوری

کره : 2 قاشق غذا خوری

تخم مرغ : 4 عدد

روغن مایع : 3/4 لیوان

شیر : 1 لیوان

دانه انار : 1 لیوان

شکر : 1/3 لیوان

آرد : 2/5 لیوان

طرز تهیه کاپ کیک انار
فر را با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.

کره ، شکر ، آرد ، روغن ، بکینگ پودر، نمک و اسانس وانیل را داخل کاسه ای بریزید و با سرعت کم همزن ۲ دقیقه بزنید تا مواد خوب مخلوط شوند.

تخم مرغ ها را به نوبت اضافه و با قاشق مخلوط کنید ( دقت کنید که هر تخم مرغ را پس از اضافه کردن خوب مخلوط کنید سپس تخم مرغ بعدی را اضافه نمایید ).

پس از اضافه کردن تخم مرغ ها شیر را کم کم اضافه کنید و با دور کند همزن بزنید تا مایه کیک خوب یکدست شود.

داخل قالب های کاپ کیک را تا نیمه با مایه کیک پر کنید و دانه های انار را روی کیک بپاشید سپس قالب را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۲۰ – ۳۰ دقیقه قرار دهید.

پس از پخت قالب را از فر خارج کنید و کناری قرار دهید تا کاپ کیک ها سرد شوند سپس کاپ کیک ها را با خامه فرم گرفته (خامه را به مدت ۱ ساعت داخل فریزر قرار دهید سپس خارج کنید و بزنید تا کمی فرم بگیرد سپس با مقداری آب انار مخلوط کنید و روی کیک ها بزنید وبا دانه های انار تزیین و سرو کنید.1

طرز تهیه کاپ کیک انار، کاپ کیک بلوبری و کاپ کیک خرمالو


کاپ کیک بلوبری


مواد لازم
آرد 130گرم

جوش شیرین 1/4قاشق چایخوری

بکینگ پودر 2/3قاشق چایخوری

نمک 1/8قاشق چایخوری

روغن 40 میلی لیتر

وانیل 1/4قاشق چایخوری

شکر 50گرم

ماست 120میلی لیتر

بلوبری 180گرم

تخم مرغ یک عدد

طرز تهیه و دستور پخت
مرحله اول
در ابتدا شما باید فر را روشن کنید و آن را در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید، تا فر کاملا گرم شود.  سپس باید برویم سراغ تهیه کاپ کیک به این صورت که مواد کاپ کیک را آماده می کنیم،  یک کاسه تهیه کنید سپس درون کاسه تخم مرغ را که از یخچال بیرون آوردیم تا به دمای محیط برسد، را درون کاسه میریزیم. بعد به آن ماست وانیل و روغن اضافه میکنیم و همه مواد را به وسیله یک همزن برقی هم می زنیم تا کاملاً یکدست و مخلوط شود. 
اگر از همزن برقی استفاده نکردید می توانید به وسیله یک چنگال مواد را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه هم بزنید.

مرحله دوم
بعد از اینکه مواد را باهم هم زدیم، در ظرف دیگری مواد خشک که شامل: شکر،  آرد،  بکینگ پودر و نمک و جوش است، را می ریزیم و همه مواد را با هم ترکیب می کنیم. سپس بعد از اینکه مواد را ترکیب کردیم،  نوبت این است که بلوبری ها را به ترکیب مواد خشکمان کم کم اضافه کنیم. حالا مواد که درون ظرف خیس و تر  است را به مواد درون ظرف خشک  اضافه می کنیم و به وسیله یک لیسک مواد را هم می زنیم تا کاملاً یکدست و همگن بشود.

مرحله سوم
 شما باید از قبل قالبهای کاپ کیک را آماده کنید و آن را درون سینی فر بگذارید و به وسیله یک قاشق اسکوپ از مایه کاپ کیک به اندازه یک گردو بردارید و درون قالب ها بریزید.

 بهتر است درون قالب ها را قبل از اینکه مواد کاپ کیک بریزید با مقداری روغن چرب کنید.  حالا سینی را درون فر  بگذارید و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید تا کاملا کاپ کیک های پخته شود و تغییر رنگ دهد. برای اینکه بخواهید رویه کاپ کیکتان مقداری برشته و قهوه ایی شود میتوانید در پنج دقیقه آخر بالایه شعله گاز را روشن کنید.

حالا کاپ کیک های خوشمزه ما حاضر شده است.  امیدوارم از تهیه این کاپ کیک های خوشمزه لذت برده باشید. برای یک بار هم که شده این کاپ کیک های خوشمزه را درست کنید  و از تهیه آن در کنار عزیزانتان لذت ببرید. کاپ کیک همراه با عصرانه در کنار عزیزان با یک چایی واقعا میچسبد.2

طرز تهیه کاپ کیک انار، کاپ کیک بلوبری و کاپ کیک خرمالو


کاپ کیک خرمالو


مواد لازم برای تهیه کاپ کیک خرمالو 
تخم مرغ   4 عدد

روغن  یک پیمانه

شکر    یک و نیم پیمانه

خرمالوی پوره شده   یک پیمانه

آرد 2 پیمانه

بکینگ پودر  یک قاشق غذاخوری

دارچین   یک قاشق چایخوری

طرز تهیه کاپ کیک خرمالو
برای تهیه کاپ کیک خرمالو ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا کنید.

زرده را به همراه یک پیمانه روغن و یک پیمانه و نیم شکر با همزن خوب بزنید تا کاملا سفید و کش دار بشه.

بعد یک پیمانه خرمالو پوره شده بهش اضافه کرده و مخلوط کنید.

2 پیمانه آرد و یک قاشق غذاخوری بکینگ پودر و یک قاشق چای خوری دارچین را سه بار الک کرده و به مایه اضافه کنید.

در آخر سفیده های تخم مرغ را اونقدر با همزن بزنید تا سفت و پف دار یا به اصطلاح ابری بشه. بعد سفیده ها را به مایه کاپ کیک خرمالو اضافه کنید و به صورت دورانی و خیلی کم هم بزنید.

کف قالب را چرب کنید. مایه کیک را در قالب بریزید و در فر از قبل گرم شده در دمای 180 به مدت 40 دقیقه قرار بدید.

من در اینجا به جای قالب کیک از فنجون استفاده کردم که شد کاپ کیک خرمالو .3


پی نوشت:
1.www.seemorgh.com
2.www.mamifood.org
3.www.tasvirezendegi.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.