طرز تهیه کیک پسته ای با سس شیر، کیک ماست و کیک کره ای

کیک نوعی شیرینی با منشأ اروپایی است که در تهیهٔ آن معمولاً چهار مادهٔ اصلی آرد، شکر، تخم مرغ و کره بهم زده شده و پس از درآمدن به حالت اسفنجی، پخته می‌شوند.در این مطلب طرز تهیه کیک پسته ای با سس شیر،کیک ماست،کیک کره ای را آموزش میدهیم.
دوشنبه، 27 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک پسته ای با سس شیر، کیک ماست و کیک کره ای

کیک پسته ای با سس شیر

کیک پسته ای با سس شیر بافتی نرم و طعمی عالی دارد و نسبتاً به سادگی تهیه می‌شود. در تهیه این کیک پسته ای، مواد خشک و تر به تدریج با هم مخلوط می‌شوند و نیاز به هم زدن زیادی هم نیست. این روش مخلوط کردن مواد باعث می‌شود کیک شما بسیار نرم شود. سس شیر هم فقط با پودر قند و کمی شیرتهیه می‌شود. برای تزیین کیک می‌توانید از کمی مغز پسته خرد شده استفاده کنید. به همین راحتی کیک پسته ای با سس شیر آماده می‌شود و می‌توانید آن را به عنوان یک عصرانه خوشمزه در کنار عزیزانتان میل کنید.

مواد لازم برای کیک پسته ای با سس شیر
کره 50 گرم

شکر 3/4 پیمانه

آرد 1 و 1/2 پیمانه

بیکینگ پودر 1/2 قاشق چایخوری

جوش شیرین 1/4 قاشق چایخوری

نمک 1/8 قاشق چایخوری

ماست 2/3 پیمانه

تخم مرغ 2 عدد

وانیل 1/2 قاشق چایخوری

خلال پسته 1/2 پیمانه

پودر پسته 1/2 پیمانه

برای تهیه سس
پودر قند 1 پیمانه

شیر 2-4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه
ابتدا، فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. یک قالب لوف با سایز متوسط را با کمی کره ذوب شده یا روغن چرب کنید و کنار بگذارید. همه مواد خشک یعنی آرد، بیکینگ پودر، جوش شیرین و نمک را در کاسه ای با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.
 
شکر و کره را با غذاساز، همزن برقی یا دستی آن قدر بزنید تا سبک شود و رنگ روشنی پیدا کند. وانیل و تخم مرغ را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مایه یکدست شود.

حدود ۱/۳ از مواد خشک را روی مواد تر بریزید و زیر و رو نمایید. سپس نصف ماست را اضافه کنید و مجدداً کمی هم بزنید تا تقریباً مخلوط شود. حال نیمی از مواد خشک باقیمانده را بریزید. هم بزنید. در آخر، ماست باقیمانده را با بقیه مواد خشک اضافه کنید و فقط در حدی هم بزنید که مواد با هم مخلوط شوند.

خلال پسته و پودر پسته را به مایه اضافه کنید (یک مشت از خلال پسته را برای تزیین کیک کنار بگذارید). مایه را زیر رو رو کنید و بعد آن را داخل قالب چرب شده بریزید.

کیک پسته ای را حدود ۴۵ دقیقه در فر بپزید. پخته بودن کیک را با فشار دادن خلال دندان داخل آن تست کنید.

بگذارید کیک خنک شود و در این مدت سس شیر را تهیه کنید. دو قاشق شیر روی پودر قند بریزید و آن را هم بزنید. اگر سس خیلی غلیظ است مقدار بیشتری شیر اضافه کنید تا به غلظت دلخواه برسید.

سس را روی کیک بریزید و بعد مقداری خلال پسته روی آن بپاشید. کیک پسته ای با سس شیر آماده سرو است.1

طرز تهیه کیک پسته ای با سس شیر، کیک ماست و کیک کره ای


کیک ماست

کیک ماست یکی از انواع کیک نرم و خوشمزه بین المللی است که معمولا برای میان وعده تهیه می شود.

مواد لازم کیک ماست
آرد قنادی۳ لیوان

تخم مرغ۴ عدد

شکریک پنجم لیوان

روغن مایع½ لیوان

ماست۱ لیوان

وانیل۱ قاشق مرباخوری

بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری

لیمو ترش تازه۱ عدد

دستور پخت کیک ماست
مرحله اول
برای تهیه کیک ماست مجلسی ابتدا تخم مرغ ها را از یخچال خارج می کنیم تا با دمای محیط یکسان شوند، سپس به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و چند دقیقه با همزن می زنیم تا کرم رنگ و کشدار شوند.

مرحله دوم
در این مرحله ماست و روغن مایع را کم کم به کاسه اضافه می کنیم و با همزن مخلوط می کنیم تا مواد با هم یکدست شوند. اضافه کردن آب لیمو ترش اختیاری است ولی طعم بسیار خوبی به کیک می دهد، حالا آب لیمو ترش را نیز اضافه می کنیم.

مرحله سوم
مواد را در حدی مخلوط می کنیم که آب لیمو ترش با دیگر مواد ترکیب شود، سپس آرد را به همراه بکینگ پودر سه مرتبه الک می کنیم و کم کم به مواد اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا مایه کیک یکدست شود.

مرحله چهارم
در این مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود، سپس قالب مورد نظرمان را با روغن جداکننده کیک یا کاغذ روغنی پوشش می دهیم و مایه کیک را داخل قالب می ریزیم، سپس قالب را سه مرتبه محکم به سطح کار می کوبیم.

مرحله پنجم
حالا قالب را در طبقه وسط فر که از قبل به طور کامل گرم شده است قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۰ دقیقه تا ۱ ساعت بپزد. چون دمای فرهای مختلف با هم متفاوت است پس از ۴۰ دقیقه باید کیک را تست کنیم.

مرحله ششم
برای تست پخت کیک، یک عدد خلال دندان در مرکز کیک فرو می کنیمف پس از اینکه خلال دندان را خارج کردیم، اگر چیزی به ان نچسبیده بود یعنی کیک ما اماده است. در پایان اجازه می دهیم کیک خنک شودف سپس برش می زنیم و سرو می کنیم.2

طرز تهیه کیک پسته ای با سس شیر، کیک ماست و کیک کره ای

کیک کره ای


مواد لازم
آرد 2 پیمانه

تخم مرغ 3 عدد

پودر قند یک پیمانه

روغن جامد یا کره 4/3 پیمانه

شیر نصف پیمانه

بیکینگ پودر2 قاشق مرباخوری

وانیل2/1 قاشق چایخوری

اسانس دلخواه مانند رنده پوست پرتقال به میزان دلخواه

پودر کاکائو2قاشق غذاخوری

طرز تهیه
ابتدا زرده و سفیده تخم مرغها را جدا کنید و با همزن خشک و تمیز سفیده ها را بزنید تا کاملاً کف کند، سپس در ظرف دیگری کره یا روغن جامد را با همزن می زنیم تا نرم و یکنواخت شود . سپس پودرقند را اضافه کرده و مجدداً با همزن میزنیم. بعد زرده ها را یکی یکی اضافه کرده و با همزن می زنیم وانیل و اسانس مورد نظرتان (مانند پوست پرتقال یا پودر زنجبیل یا دارچین یا پودر جوز هندی) را هم میافزائیم و مخلوط میکنیم. سپس نصف آرد را که حتماً الک کرده ایم به همراه بیکینگ پودر و نصف شیر به این مخلوط اضافه می کنیم و تمام مواد را مخلوط می کنیم. سپس باقیمانده آرد و شیر را اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در پایان سفیده ها را هم می افزائیم و با چنگال به آرامی با بقیه مواد و در یک جهت مخلوط می کنیم. فالب مورد نظرمان را که بهتر است مستطیل شکل و دارای دیواره های بلند باشد چرب کرده و مقداری آرد داخلش می پاشیم ، در صورتیکه مایلید کیک کشمشی داشته باشید در آخر به همراه سفیده مقداری کشمش پلویی را که از قبل خیس کرده اید هم به مواد کیک بیفزائید.

نصف مواد را در قالب بطور یکنواخت میریزیم سپس کاکائو را با بقیه مواد مخلوط کرده و روی مایه سفید رنگ در قالب کیک می ریزیم. قالب را در فر که از قبل گرم کرده ایم قرار می دهیم. حرارت فر هم باید تقریباً 175 درجه سانتی گراد باشد.

پس از نیم ساعت یک چاقوی تمیز را در کیک فرو می کنیم اگر چیزی به آن نچسبید کیک حاضر است. می توانیم روی کیک را با پودر قند یا خامه تزئین کنیم.3


پی نوشت:
1.www.irancook.ir
2.www.chishi.ir
3.www.beytoote.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.