امامزاده دوقلو - کبگان

امامزاده دوقلو مورد احترام و توجه اهالی مناطق همجوار بوده و کراماتی نیز در مورد آن نقل می کنند. کنار آن آثار قبوری چند پیدا میشود و نشان میدهد که قبلا این جا قبرستان اهالی محل بوده است.
چهارشنبه، 25 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
امامزاده دوقلو - کبگان
این بقعه در حدود 1.5 کیلومتری جنوب «کبگان»، از توابع بخش کاکی شهرستان دشتی و ۷۸ کیلومتری جنوب غربی شهر خورموج مرکز دشتی، که در لهجه محلی به آن «آغی جمولی» گویند، واقع شده است.
 
از هویت مدفونان در این جایگاه اطلاع دقیقی در دست نیست؛ با این وجود، روایت ضعیفی بین مردم وجود دارد مبنی بر اینکه از اعقاب حضرت موسی بن جعفرند (علیه السلام) و نام یکی از این دو «خضر» است.
 
این جایگاه مورد احترام و توجه اهالی مناطق همجوار بوده و کراماتی نیز در مورد آن نقل می کنند. کنار آن آثار قبوری چند پیدا میشود و نشان میدهد که قبلا این جا قبرستان اهالی محل بوده است.
 
در حال حاضر اتاق این بقعه تخریب گردید و هیچ گونه امکاناتی ندارد؛ لذا بجاست دوستداران اهل بیت (علیهم السلام)، تجار و خیرین منطقه جهت تجدید بنای آرامگاه و تهیه وسایل رفاهی برای زوار همت کرده و به این وسیله باقیات الصالحاتی از خود به یادگار گذاشته و ذخیره ای برای فردای خود فراهم نمایند.
 
منابع:
1- فرهنگ جغرافیایی آبادیهای کشور جمهوری اسلامی ایران، ج ۱۱۱(خورموج)، ص۸۳
۲- مصاحبه با گرگعلی صداقت، ۹۵ ساله، شیخیان، مورخ 1384/6/24
3- مصاحبه با زائر حسین حاجی زاده، بندر عامری، مورخ 1385/5/10
 
منبع: زیارتگاه‌های استان بوشهر، دفتر اول، غلامحسین هادی نژاد دشتی، انتشارات وثوق، چاپ اول، قم، 1388ش، ص 106


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.