دستور تهیه انواع هات چاکلت

هات چاکلت یکی از نوشیدنی‌های گرم و خوشمزه است که به‌راحتی می‌توان آن را در خانه تهیه کرد. در ادامه همراه ما باشید تا با طرز تهیه سه نوع هات چاکلت آشنا شوید.
چهارشنبه، 15 ارديبهشت 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه انواع هات چاکلت

انواع هات چاکلت


مواد لازم برای تهیه هات چاکلت با کره بادام زمینی
مواد غذایی مقدار
شیر بادام با طعم وانیل غیر شیرین یک فنجان
پودر کاکائو غیر شیرین یک قاشق غذا خوری
عسل دو قاشق چای خوری
کره بادام زمینی یک قاشق غذا خوری
خامه و تکه های بادام زمینی برای تزئین

مواد لازم برای تهیه هات چاکلت با نان زنجبیلی
مواد غذایی مقدار
شیر بادام با طعم وانیل غیر شیرین یک فنجان
پودر کاکائو غیر شیرین یک قاشق غذا خوری
عسل دو قاشق چای خوری
زنجبیل  یک هشتم قاشق غذا خوری
دارچین یک هشتم قاشق غذا خوری
فلفل فرنگی کمی
خامه، پودر شکلات و چوب دارچین برای تزئین

مواد لازم برای تهیه هات چاکلت با نعنا
مواد غذایی مقدار
شیر بادام با طعم وانیل غیر شیرین یک فنجان
چای کیسه ای نعنایی یک عدد
پودر کاکائو یک قاشق غذا خوری
عسل دو قاشق چای خوری
خامه و تکه های آبنبات نعنایی برای تزئین
 

طرز تهیه انواع هات چاکلت

در این مطلب قصد داریم طرز تهیه سه نوع هات چاکلت را به شما عزیزان آموزش دهیم.
اما اجازه دهید قبل از شروع آموزش طرز تهیه هات چاکلت به تاریخچه آن بپردازیم.
هات چاکلت انواع مختلفی دارد و طرز تهیه آن ساده است و یکی از دلایل محبوبیت آن هم همین سادگی آن است، اما استفاده از این نوشیدنی از چه زمانی و در کجا شروع شد؟

هات چاکلت چیست؟
هات چاکلت، یک نوشیدنی گرم است که از مخلوط شیر با شکلات و شکر به دست می آید. و این نوشیدنی در سراسر دنیا رواج دارد.

هات چاکلت انواع مختلفی دارد و طرز تهیه آن ساده است و یکی از دلایل محبوبیت اش هم همین سادگی آن است.

شکلات داغ یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است. هات چاکلت از نوشیدنی هایی است که افراد با سلیقه های مختلف از آن استقبال می کنند. این نوشیدنی را در هر ساعتی از روز می توان میل کرد ولی نوشیدن هات چاکلت در صبح فواید زیادی برای سلامتی بدن خواهد داشت.

هات چاکلت می تواند جایگزین مناسبی برای چایی یا قهوه باشد. به خصوص برای کسانی که خیلی طرفدار قهوه نیستند. در گذشته هات چاکلت را با شکلات خالص تهیه می کردند و به همین دلیل طعمی تلخ داشت.

اما بعد از گذشت زمان اسپانیایی ها کمی شیرینی به آن اضافه کردند و با طعمی جدید از هات چاکلت رو به رو شدند. امروزه این نوشیدنی را کمی شیرین و به صورت داغ سرو می کنند.

در ادامه باطرز تهیه هات چاکلت با کره بادام زمینی، هات چاکلت با نان زنجبیلی و هات چاکلت با نعنا آشنا خواهید شد.

خوبی این هات چاکلت ها در این است که در هر سه آن ها از یک دستورالعمل اصلی استفاده می شود که شیر، پودر کاکائو و عسل است.

برای تهیه این هات چاکلت ها بهتر است از شیر ارگانیک دو درصد چربی استفاده کنید یا اگر می ‌خواهید این هات چاکلت ها کمی سبک تر باشند می ‌توانید از شیر بادام با طعم وانیل غیر شیرین استفاده کنید.

در این مطلب هات چاکلت ها را با استفاده از شیر بادام درست می کنیم.

مرحله اول: طرز تهیه هات چاکلت با کره بادام زمینی
در این مرحله داخل یک ماهیتابه کوچک یک فنجان شیر بادام با طعم وانیل غیر شیرین، یک قاشق غذا خوری پودر کاکائو غیر شیرین و دو قاشق چای خوری عسل می ریزیم.

شعله اجاق گاز را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و همه مواد داخل ماهیتابه را به آرامی هم می زنیم تا کاملاً ترکیب شوند و یک کاکائوی یک دست و خوش رنگ ایجاد شود.

زمانی که شیر از گوشه های ماهیتابه شروع به جوشیدن کرد یک قاشق غذا خوری کره بادام زمینی را به آن اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم تا کره بادام زمینی با تمام مواد داخل ماهیتابه مخلوط شود و کره بادام زمینی کاملا در کاکائو آب شود .

حالا شعله را خاموش کنید و هات چاکلت آماده شده را داخل لیوانی که دوست دارید بریزید.

می‌توانید هات چاکلت را به همین صورت میل کنید یا اگر دوست دارید با کمی خامه و تکه های بادام زمینی آن را تزیین کنید و بعد نوش جان بفرمایید.

دستور تهیه انواع هات چاکلت

مرحله دوم طرز تهیه هات چاکلت با نان زنجبیلی
برای تهیه هات چاکلت نیز مثل مرحله قبل داخل یک ماهیتابه کوچک یک فنجان شیر بادام با طعم وانیل غیر شیرین، یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو غیر شیرین و دو قاشق چای خوری عسل می ریزیم.

تنها فرقی که این هات چاکلت با نوع قبلی دارد این است که یک هشتم قاشق غذا خوری زنجبیل و یک هشتم قاشق غذا خوری دارچین به همراه مقدار کمی فلفل فرنگی داخل ماهیتابه می ریزیم.

(فلفل فرنگی (Allspice) یکی از گیاهان دارویی مفید در قاره آمریکا به شمار می‌رفته است. بر روی این گونه از فلفل و سایر محصولات آن تحقیقات گسترده‌ای انجام شده است که نتایج آن ها نشان می‌دهد شما در این ماده می‌ توانید با ترکیبات شگفت انگیزی مانند اوکالیپتول، کاریوفیلن، اوژنول، متل اوژنول و فلاندرن آشنا شوید. هر کدام از موارد ذکر شده دارای خواص منحصر به فردی هستند و به همین دلیل از آن ها در ساخت برخی از داروها نیز استفاده می‌شود.

فلفل فرنگی میوه کال درخت «پمینتا دیوئیکا» (Pimenta dioica) است. درختی با پوشش چتر مانند بومی کارائیب، جنوب مکزیک و آمریکای مرکزی که هم اکنون در بسیاری از مناطق گرم دنیا کشت و زراعت می‌شود.

فلفل فرنگی میوه خشک شده از درخت پیمنتا دیوئیکا است. وقتی این میوه چیده می‌شود که سبز رنگ و کال است. سپس آن را به صورت سنتی زیر نور آفتاب خشک می‌کنند. هنگامی که این میوه خشک شد به رنگ قهوه ای تیره در می‌آید چیزی شبیه به دانه‌های فلفل سیاه اما صاف و صیغلی. در نهایت آن را پودر می‌کنند تا به عنوان یک ادویه در آشپزی استفاده شود.)

شایان ذکر است اضافه کردن مقدار کمی از این ادویه ها باعث می ‌شود هات چاکلت طعم نان زنجبیلی به خودش بگیرد.

حالا ماهیتابه را روی شعله اجاق گاز با حرارت متوسط قرار می دهیم و همه مواد را به خوبی با هم مخلوط می کنیم تا کاملا ترکیب شوند زمانی که از کناره های ماهیتابه شروع به جوشیدن کرد آن را داخل لیوانی که دوست داریم می ریزیم و باز هم مثل مرحله قبل می توانیم آن را به همین شکل مصرف کنیم یا با مقداری خامه، پودر شکلات و چوب دارچین تزیین کنیم و بعد سرو نماییم.

دستور تهیه انواع هات چاکلت

مرحله سوم طرز تهیه هات چاکلت با نعنا
روش آماده سازی این هات چاکلت کمی متفاوت است به این ترتیب که یک فنجان شیر بادام با طعم وانیل غیر شیرین را داخل ماهیتابه می ریزیم سپس یک عدد چای کیسه ای نعنایی داخل آن می اندازیم و نخ آن را به دسته ماهیتابه می بندیم.

نکته: منظور از چای کیسه ای نعنایی همان دمنوش نعنا کیسه ای است.

بعد ماهیتابه را روی حرارت کم قرار می دهیم و می گذاریم شیر بجوشد و به مدت پنج دقیقه در همان حالت جوش بماند.

نکته: در تهیه هر سه مدل هات چاکلت، شیر حتما باید نیم جوش شود و اگر به صورت کامل آن را بجوشانید شیر می برد.

وقتی شیر به مدت پنج دقیقه جوشید تی بگ را به آرامی خارج کنید و کمی فشار دهید تا شیر و نعنای باقیمانده در آن کاملا خارج شود.

بعد یک قاشق غذا خوری پودر کاکائو و دو قاشق چای خوری عسل داخل آن می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند و زمانی که کاکائو گرم شد هات چاکلت آماده را داخل لیوان مخصوص سرو هات چاکلت می ریزیم.

باز هم می توانید هات چاکلت را به همین شکل مصرف کنید یا این که روی آن خامه بریزید و با تکه های آبنبات نعنایی آن را تزیین کنید و بعد نوش جان بفرمایید.

دستور تهیه انواع هات چاکلت

امیدواریم طرز تهیه هات چاکلت و اطلاعاتی که در مورد آن در این مطلب ارائه شد مورد پسند شما قرار گرفته باشد و از آن لذت برده باشید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما