روز انتخابات چه باید کرد؟

الان هفت نفر برای ریاست جمهوری مطرح اند؛ به هر کدام از اینها رأی بدهیم، در حقیقت به نظام رأی داده ایم. یعنی دو کار کرده ایم: یکی به یک شخص، و یکی هم به مجموعه نظام و به قانون اساسی رأی داده ایم.
پنجشنبه، 20 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روز انتخابات چه باید کرد؟
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
انسان کار خیر را هرچه زودتر انجام دهد، بهتر است. انسان از یک ساعت بعد خود خبری ندارد. من اول وقت مجال و امکان دارم و زنده هستم؛ بنابراین به سوی این کار می شتابم. شرکت در انتخابات، یک عمل صالح است؛ این عمل صالح را باید با شوق و به وقت انجام داد.
 
بسیاری از کارها هست که زمان آن در یک برهه خاص است؛ انتخابات ریاست جمهوری از این قبیل است. امروز اگر ما ایرانی ها اقدام به انتخاب کردیم، امکانی را برای خود و کشورمان به وجود آورده ایم. اگر من ایرانی امروز این عمل صالح را انجام ندهم، این طور نیست که فردا یا پنج روز دیگر یا ده روز دیگر بشود این را انجام داد؛ نه، تا چهار سال دیگر این عمل صالح قابل انجام دادن نیست.
 
انسان مؤمن و خردمند کار را در وقت خود انجام می دهد. امروز از ساعت ۹ تا پایان وقت، زمان انجام دادن این عمل صالح است. مردم ما خوشبختانه تا امروز نشان داده اند که اهمیت و معنای این کار را می دانند. وقتی ما در چارچوب قانون اساسی پای صندوق می آییم و رأی می دهیم، در حقیقت به قانون اساسی و به نظام داریم رأی می دهیم؛ به هر کس رأی بدهیم.
 
الان هفت نفر برای ریاست جمهوری مطرح اند؛ به هر کدام از اینها رأی بدهیم، در حقیقت به نظام رأی داده ایم. یعنی دو کار کرده ایم: یکی به یک شخص، و یکی هم به مجموعه نظام و به قانون اساسی رأی داده ایم. این، مفهوم این کار است و این را مردم کشور ما بخوبی دانسته اند و برای همین هم هست که در انتخابات های مختلف شرکت می کنند؛ امروز هم به توفیق الهی شرکت می کنند.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- مصاحبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی هنگام شرکت در نهمین دورهی انتخابات ریاست جمهوری 1384/3/27
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، صص137-136


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.