تخریب، فضای انتخابات را خراب می کند

همه بایستی نسبت به این انتخابات احساس تکلیف کنیم؛ هم مسؤولان، هم آحاد مردم و هم مجموعه های گوناگون سیاسی و اجتماعی، و فعالانی که در کشور هستند.
پنجشنبه، 20 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تخریب، فضای انتخابات را خراب می کند
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
همه بایستی نسبت به این انتخابات احساس تکلیف کنیم؛ هم مسؤولان، هم آحاد مردم و هم مجموعه های گوناگون سیاسی و اجتماعی، و فعالانی که در کشور هستند.
 
اولا سلامت این انتخابات ها مهم است، که خوشبختانه مسؤولان کشور به این توجه دارند، ما هم همیشه تأکید کرده ایم و حالا هم هست. باید از آرای مردم به طور کامل صیانت بشود. در همین اندازه از لحاظ اهمیت، حفظ سلامت فضای انتخابات، قبل از شروع انتخابات است .
 
مثل همین حالا که به تدریج نام نویسی ها شروع شده و مقدمات انتخابات فراهم شده است و تا زمان انتخابات، زمان زیادی نمانده - که بایستی سلامت فضا را حفظ کنید. بعضی فضای انتخابات را خراب می کنند؛ تخریب کردن، اهانت کردن و خرد کردن شخصیت های گوناگون، همه بر خلاف اقتضای سلامت انتخابات است.
 
هم مطبوعات، هم رادیو و تلویزیون، هم کسانی که به ابزارهای گوناگون ارتباط جمعی دیگری مجهز هستند - رایانه ها و شیوه های رایانه ای - هم کسانی که یک منبری برای سخن گفتن دارند؛ مثل خطبای جمعه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛ همه توجه داشته باشند که «تخریب، فضای انتخابات را خراب می کند». شما از آن کسی که به او علاقه مندید، دفاع کنید؛ هیچ مانعی ندارد؛ اما به آن کسی که رقیب اوست، مطلقا حمله نکنید؛ تخریب نکنید.
 
این تخریب و این حرف زدن ها و اهانت کردن ها، نه حجیت دارد برای مستمعان، و نه جایز است؛ به خاطر اینکه فضا را خراب می کند. بنابراین مسئله حفظ سلامت خود انتخابات و حفظ سلامت فضای انتخابات، خیلی مهم است.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی 1385/7/6
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 141


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.