انتخابات، مظهر آزادی ملت، آزادی فکر و آزادی انتخاب

انتخابات یک امر مهم و مظهر آزادی ملت ماست؛ آزادی فکر، آزادی گزینش و در واقع استقلال هر انسانی
چهارشنبه، 19 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انتخابات، مظهر آزادی ملت، آزادی فکر و آزادی انتخاب
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
انتخابات یک امر مهم و مظهر آزادی ملت ماست؛ آزادی فکر، آزادی گزینش و در واقع استقلال هر انسانی. گاهی می بینید در خان های دو نفر، سه نفر هستند؛ یکی معتقد به این نامزد است، می رود به او رأی می دهد؛ دیگری معتقد به آن نامزد است، می رود به او رأی می دهد؛ این پدیده ی خیلی جالبی است. این کجا، انتخابات حزبی گوناگون کجا؟
 
وقتی شما عضو فلان حزب هستید، اسمی را به شما می دهند و می گویند باید نام او را درون صندوق بیندازید. آیا او را می شناسید؟ نه؛ از آیندهی او خبر دارید؟ نه؛ آیا با آمدن او منتفع خواهید شد؟ نه؟ آیا او آرمان های شما را فراهم خواهد کرد؟
 
نمی دانید، چون عضو حزب هستید، باید بروید به او رأی دهید! مردم نگاه نمی کنند که ما عضو فلان حزبیم؛ عضو فلان گروه و فلان دسته ایم. مردم باید نگاه کنند و انتخاب کنند؛ درستش این است و ما این را می خواهیم. چیزی که بنده اصرار دارم در انتخابات تحقق پیدا کند، این است که اولا مردم احساس مسؤولیت کنند؛ ثانیا احساس حق گزینش کنند و از حق خودشان نگذرند؛ ثالثا برای انتخاب بهترین فرد تحقیق کنند. البته هر کس برای خودش راه تحقیقی دارد.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در دیدار اعضای ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (رضی الله عنه)، 1384/3/10
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 126


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.