محوریت ارزش های انقلاب اسلامی در انتخابات

مردم سالاری دینی یعنی این. اینها ارزش های انقلاب و مبانی انقلاب است. لذا شما که می خواهید بروید پای صندوق رأی و رأی بدهید، هدفتان این باشد که یک مجلسی تشکیل بشود پایبند به همین مبانی انقلاب و ارزش های انقلاب.
جمعه، 21 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
محوریت ارزش های انقلاب اسلامی در انتخابات
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
ملت ایران همچنانی که در این حدود سی سال نشان داده است، هر جایی که آزمونی برای نشان دادن اقتدار ملی بوده است، وارد شده است. اگر راهپیمایی بوده است، تظاهرات بوده است، اگر انتخابات بوده است، اگر حضور در جبهه ها در دوران دفاع مقدس بوده است - هر جایی که مظهری از مظاهر قدرت ملی محسوب می شده است - ملت ایران با هوشیاری، با شجاعت در آن حضور پیدا کرده است. و همین است که در طول این سی سالی که تقریبا از انقلاب می گذرد، کشور شما، ملت شما، دولت شما روز به روز قوی تر شده است؛ روز به روز آرمان های انقلاب و مبانی انقلاب و ارزشهای انقلاب در او زنده تر شده است.
 
ارزش های انقلاب چیست؟ ارزش های انقلاب در درجه ی اول، استحکام ایمان و دیانت در دل هاست - که منشأ همه ی کارها و مجاهدت ها این است - عدالت اجتماعی است، مبارزه با فساد است، آزادی مردم در انتخاب است، عدم تحمیل آراء فردی و حزبی و دولتی و غیره بر مردم است، که مردم آزادانه فکر کنند، آزادانه عمل بکنند؛ در چارچوب مقررات اسلامی.
 
مردم سالاری دینی یعنی این. اینها ارزش های انقلاب و مبانی انقلاب است. لذا شما که می خواهید بروید پای صندوق رأی و رأی بدهید، هدفتان این باشد که یک مجلسی تشکیل بشود پایبند به همین مبانی انقلاب و ارزش های انقلاب.
 
نماینده، متدین، امین، معتقد به عدالت اجتماعی - استقرار عدالت در سرتاسر کشور - متنفر از فساد در هر بخشی و در هر طبقه ای از طبقات مسؤولین، معتقد به عزت جمهوری اسلامی؛ مجلس باید یک چنین مجلسی باشد. ما هفت دوره مجلس شورای اسلامی را گذراندیم. در مجلس شورای اسلامی گاهی اتفاق افتاده است که کسانی آمده اند که با اسم «اسلامی» برای این مجلس مخالفت کرده اند!
 
در دوره ی اول که بحث این بود که اسم مجلس چه باشد - که آمده بود «مجلس شورای اسلامی» - یک عده ای ایستادند که نه، «اسلامی» نباشد! خوب، این نماینده ملت ایران نیست. ملت ایران برای اسلام این فداکاری ها را کرده است. ملت ایران عظمت خود را، عزت خود را اقتدار خود را، آسایش و رفاه خود را در اسلام جستجو می کند.
 
یک عده ای پیدا شدند که با اسم «اسلامی» برای مجلس مخالفت کردند! خوب، این مطلوب نیست. با یک کسانی در یک مجلس دیگری پیدا شدند، تصمیم گرفتند بر طبق خواسته مخالفین که می گفتند بساط انرژی هسته ای را جمع کنید، در کشور قانون بگذرانند که دولت را الزام کنند که دنبال انرژی هسته ای نرود! این هم بود در یکی از مجالس ما.
 
این چیزی نیست که ملت ایران آن را بخواهند. اما در همین مجلس هم به همین مجلسی که الان بر سر کار هست - قانون گذراندند و دولت را موظف کردند که بایستی انرژی هسته ای را دنبال کند و موانع سر راه را برطرف کند. همه جور داشتیم.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم 1386/12/22
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، صص156-155


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.