انتخابات ایران آزادتر از انتخابات مدعیان دموکراسی

انتخابات کشور ما از انتخابات اکثر این کشورهای مدعی دموکراسی، هم آزادتر است، هم پرشورتر است، هم انگیزه مردم در این انتخابات بیشتر است. انتخابات پرشور، انتخابات خوب، سالم. دشمن خدشه می کند.
شنبه، 22 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انتخابات ایران آزادتر از انتخابات مدعیان دموکراسی
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
انتخابات کشور ما از انتخابات اکثر این کشورهای مدعی دموکراسی، هم آزادتر است، هم پرشورتر است، هم انگیزه مردم در این انتخابات بیشتر است. انتخابات پرشور، انتخابات خوب، سالم. دشمن خدشه می کند. از دشمن انتظاری هم جز دشمنی نیست؛ چه انتظاری هست؟ بی توقعی از دوستان است.
 
بی توقعی از کسانی است که جزو این ملتند؛ واقعیات را دارند می بینند؛ می بینند که این انتخابات چگونه سالم و متقن انجام می گیرد، در عین حال، همان حرفی را که دشمن می زند، اینها هم می زنند! من انتظارم این است: کسانی که با ملت ایرانند، جزو ملت ایرانند، توقع دارند ملت ایران به آنها توجه کنند، اینها دیگر علیه ملت ایران حرف نزنند و انتخابات ملت ایران را زیر سؤال نبرند.
 
مرتب تکرار نکنند که آقا این انتخابات سالم نیست؛ انتخابات، انتخابات نیست. چرا دروغ می گویند؟ چرا بی انصافی می کنند؟ چرا خلاف واقع می گویند؟ چرا این همه زحماتی را که این ملت و مسؤولین در طول این سال های متمادی متحمل شدند، ندیده می گیرند؟ چرا؟ چرا ناسپاسی می کنند؟ در انتخابات در دوره های گذشته سالم بوده.
 
در مواردی که شبهات پیش می آمد، ما فرستادیم تحقیق کردند، دنبال کردند. در یکی از مجالس گذشته شایعاتی پیدا شد، بعضی ها دلائلى آوردند، حرف هایی زدند که انتخابات ناسالم است؛ توقع داشتند که در برخی از شهرهای مهم از جمله تهران، انتخابات ابطال شود.
 
ما افراد وارد و مطلع را فرستادیم تحقیق کردند، مطالعه کردند؛ دیدند نه، خدشه در انتخابات نیست. در بین هزارها صندوق ممکن است در دو تا، پنج تا صندوق خدشه هایی به وجود بیاید. این، انتخابات را خراب نمی کند.
 
این هم مال بعضی از اوقات بوده است. گاهی یک گروهی، یک جناحی - از این جناح های معمولی کشور که شماها این جناح بندی ها را می شناسید - که بر سر کار بودند، نتیجه ی انتخابات به ضرر آنها و به نفع جناح مقابل شده؛ مکرر این اتفاق افتاده.
 
چطور این انتخابات را کسی ممکن است زیر سؤال ببرد؟ پس ان شاء الله در انتخابات همه شرکت کنید؛ همه ی ملت ایران به کوری چشم دشمنان در انتخابات آینده هم با شور، با علاقه، با صمیمیت پای صندوق های رأی می آیند و انتخاباتی خواهند آفرید که دشمنان را خشمگین و عصبانی کند.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در دیدار جمعی از معلمان، پرستاران و کارگران 1388/2/9
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، صص160-159


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.