رعایت مدارای اسلامی پس از اعلام نتایج انتخابات

هر کس سر کار باشد، اگر نتایج انتخابات غیر از این هم می شد، بنده به طور اطمینان می توانم عرض بکنم که باز اینجور حوادثی دیده می شد، باز این حوادث پیش می آمد، برای اینکه اصلا آرامش در کشور نباشد.
يکشنبه، 23 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رعایت مدارای اسلامی پس از اعلام نتایج انتخابات
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
هر کس سر کار باشد، اگر نتایج انتخابات غیر از این هم می شد، بنده به طور اطمینان می توانم عرض بکنم که باز اینجور حوادثی دیده می شد، باز این حوادث پیش می آمد، برای اینکه اصلا آرامش در کشور نباشد. آنها امنیت کشور را و آرامش کشور را هدف گرفته اند و می خواهند این را از بین ببرند.
 
هیچکس نباید به این تشنج آفرینی و اغتشاش آفرینی کمک کند و همه باید در مقابل او صریح موضع بگیرند. کما اینکه مواضع حقیقی شماها هم جز این نیست. صریح موضع بگیرند، روشن کنند که این خواست آنها نیست. و هر کاری که تشنج آفرین باشد، واقعا نکنند؛ یعنی همدیگر را عصبانی نکنند.
 
این را هم من بد نیست در اینجا خطاب به مردمی که خارج از این مجموعه شما برادران عزیز هستند، توصیه بکنم، که اگر این صحبت ها پخش شد، خطاب به مردم هم باشد. من به مردم عزیزمان هم عرض می کنم: دو جناح و دو گروه، همدیگر را عصبانی نکنند؛ نه آن کسانی که نامزد مورد علاقه شان پیروز شده، جوری حرف بزنند.
 
 جوری رفتار کنند که آن طرف مقابل را عصبانی کند، جریحه دار کند؛ نه آن کسانی که نامزد مورد علاقه شان رأی نیاورده، جوری حرف بزنند، جوری اقدام کنند که آن طرف را عصبانی کند؛ نه، همه یک جهت مشترک دارید که آن عبارت است از حضور در این صحنه انتخابات و دفاع از نظام جمهوری اسلامی؛ این اساس قضیه است، این آن چیزی است که دل ولی عصر (ارواحنا فداه) را راضی می کند و خشنود می کند. این آن چیزی است که ان شاء الله موجب رحمت الهى و جریان رحمت الهی در این کشور می شود. این به نظر من درست است.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در دیدار نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم 1388/3/26
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، صص169-168


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط