تبلیغ در گوگل چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

پروموشن گوگل در واقع جایزه ای است که گوگل برای اکانت های جدید در نظر گرفته  و تنها یک بار به آنها تعلق می گیرد. بر اساس هزینه ای که تا مدت 30 روز بعد از ساخته شدن اکانت انجام می‌دهید، این پروموشن به شما تعلق می‌گیرد
جمعه، 4 تير 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: هما نوذریان
موارد بیشتر برای شما
تبلیغ در گوگل چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

چقدر از تبلیغ در گوگل می دانید؟ رمز و رازهای این روش بازاریابی را می شناسید؟ این گوی و این میدان!


تبلیغات گوگل در یک نگاه

در بازاریابی اینترنتی باید راه و روش جذب مشتری را پیدا کرد و تبلیغات گوگل یکی از روش های ارزشمند و مورد تایید است. طیف وسیعی از این شیوه بازاریابی وجود دارد که هر یک از استراتژی مخصوص به خود استفاده کرده است.

انواع تبلیغات گوگل

می خواهیم انواع تبلیغ گوگل را یک به یک بررسی کنیم. برای انجام این کار از شرکت جی ادز که فعالیت اصلی آن در زمینه این نوع تبلیغات است کمک گرفته ایم:

تبلیغات اپلیکیشن

تبلیغات اپلیکیشن وابسته به گوشی های هوشمند است. به طوری که امکان تبلیغ در پلتفرم ها و برنامه های اندروید و آی او اس وجود دارد و کاربران زیادی با برند شما آشنا می شوند.


 
تبلیغ در گوگل چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟
 

تبلیغات جستجو

در بین انواع تبلیغات گوگل، بازاریابی به روش موتور جستجو یکی از بهترین و حرفه ای ترین موارد محسوب می شود به طوری که در مدت زمان کوتاه می تواند اثربخش باشد. در این مدل از تبلیغات، کلمات کلیدی و توضیحات و عنوان اهمیت زیادی دارد و در لیست بازاریابی های حرفه ای قرار می گیرد. این مدل از تبلیغات سود زیادی برای شما خواهد داشت.

تبلیغات موبایل

این روزها بازار اسمارت فون ها بسیار داغ است. تبلیغات موبایل یکی از بهترین روش های تبلیغات گوگل محسوب می شود و در صورتی که با سئوی حرفه ای همراه باشد اثر بخشی زیادی خواهد داشت. بهتر است که موقعیت تبلیغ، بر اساس نسخه های مختلف موبایل صورت بگیرد. 
 

تبلیغات ریمارکتینگ

شاید این سبک از تبلیغات برای همه کسب و کارها مناسب نباشد اما از سوی گوگل تایید شده است. این روش کمک می کند تا مشتریان قدیمی و همیشگی خود را نزد خود نگه دارید و به طور کلی محصولات شما به کسانی که قطعاً از شما خرید کرده اند، راحت تر نشان داده می شود. در این روش برندسازی اصلی ترین هدف است و برند و لوگوی شما به جامعه آماری مشخص بارها و بارها نشان داده می شود. در این روش هزینه ای به گوگل پرداخت نمی کنید و هزینه ها بر اساس کلیک کردن مشتری مشخص می شود.


هزینه تبلیغات گوگل

در صورتی که از اکانت اختصاصی گوگل ادز استفاده می کنید هزینه ای برای تبلیغات در نظر گرفته می شود. این سرویس مخصوص افرادی است که با پنل گوگل ادز آشنایی کامل دارند و به طور کلی روش های بازاریابی اینترنتی را به خوبی می شناسند.

 
تبلیغ در گوگل چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟


پس از اینکه اکانت اختصاصی گوگل ادز را دریافت کردید و آن را شارژ کردید می توانید کمپین های تبلیغاتی خود را ایجاد نمایید. در صورت اتمام شارژ نیز شرایط برای تمدید فراهم شده است .

هزینه ها بر اساس سطح نیاز شما و همینطور امکاناتی که در اختیار شما قرار می گیرد تعیین می شود. اکانت ها بر اساس واحد پولی و میزان سفارش شارژ شده و شرایط به این صورت است که مشتریان هزینه ها را به صورت ریال پرداخت کرده و شارژ برای واحد پولی صورت می گیرد.

برای هزینه پرداختی فاکتور های رسمی در نظر گفته می شود. در صورتی که نیاز به تبلیغات مدیریت شده داشته باشید هزینه های مربوط به کارمزد مدیریت تبلیغات نیز به هزینه های شما اضافه می شود و اما برای اکانت های اختصاصی چیزی به عنوان هزینه مدیریت تبلیغات مطرح نخواه بود.

دقت داشته باشید که هزینه هایی که برای تبلیغات در نظر گرفته می شود در هر سایت به صورت تخصصی است و بر اساس کلمات کلیدی مختلف و حوزه های کاری متفاوت نسبت به هم فرق دارد این سطح از تفاوت نشان از سطح رقابت بوده و اثربخشی خوبی دارد.

برای کاهش هزینه تبلیغات گوگل می بایست کلمات کلیدی را بهینه سازی کرد و مخاطبان هدف را نشانه گرفت و همینطور افزونه های تبلیغاتی نیز می تواند در این زمینه اثر بخش باشد. بهبود متن تبلیغات و صفحات لندینگ سبب می شود که هزینه ها کاهش پیدا نماید.

کمپین های گوگل ادز

به طور کلی برای تبلیغات گوگل 6 قالب کمپین مطرح شده است که باید مورد بررسی قرار بگیرد:

کمپین اول در زمینه شبکه های جستجو بوده که با گزینه های نمایشی مشخص می شود و شامل یک سری تبلیغات متنی و نمایشی است.

در کمپین دوم فقط شبکه های جستجو مطرح هستند که تبلیغات در سطح متنی صورت می گیرد و بیشترین بازدید برای آن ارزیابی می شود.

کمپین سوم به صورت شبکه نمایش گوگل بوده و برای کسانی که قصد دارند طیف وسیعی از مخاطبان را در بر بگیرند استفاده می شود. این نوع کمپین برای شبکه نمایش گوگل مناسب است.

در کمپین چهارم، یعنی کمپین ویدیویی از بهترین تبلیغات ویدیویی جدید و پرطرفدار استفاده می شود و موقعیت ویدیو و عکس تبلیغات به مشتریان نشان داده می شود و امکان جذب مشتری برای آن نسبتاً زیاد است.

کمپینی در زمینه خرید و تبلیغات خرید وجود دارد که برای فروش انلاین بی نظیر است.

کمپین آخر برای اپ های جهانی بوده و شامل افزایش دانلودهای شما شده و موقعیت فروش را بهتر می کند و اثربخش تر است.

چقدر از پروموشن کد تبلیغات گوگل می دانید؟

برای هر یک از پارتنرهای گوگل، سطح پارتنری تعریف شده است و در هر ماه بر اساس تعداد پروموشن های که برای اکانت ساخته می شود قابل تمدید است. مقدار پروموشن هایی که توسط گوگل ارائه می شود حداکثر 120 دلار در نظر گرفته شده است. موضوعی که باید دقت کنید اینکه میزان اعتبار شارژ هدیه یا همان پروموشن گوگل بر اساس کشور سازنده اکانت تعیین شده و واحد پولی کشور مورد نظر در این زمینه اهمیت زیادی دارد. معمولاً واحد پولی دلار آمریکا بهترین گزینه محسوب می شود.

بگذارید پروموشن تبلیغات در گوگل را به زبانی ساده تر توضیح دهیم. پروموشن گوگل در واقع جایزه ای است که گوگل برای اکانت های جدید در نظر گرفته  و تنها یک بار به آنها تعلق می گیرد. بر اساس هزینه ای که تا مدت 30 روز بعد از ساخته شدن اکانت انجام می‌دهید، این پروموشن به شما تعلق می‌گیرد. به عنوان مثال اگر هزینه تبلیغ شما در مدت 30 روز بیش از 120 دلار شده باشد، برای ماه بعد گوگل اکانت شما را 120 دلار شارژ می‌کند؛ یا اگر 60 دلار هزینه کنید، پروموشن 60 دلاری دریافت خواهید کرد. سقف پروموشن 120 دلار یا معادل آن به سایر ارزها است.

پس اگر از دسته افرادی هستند که به تازگی افتتاح حساب گوگل ادز داشته اید و سایت شما برای انجام تبلیغات کلیکی آماده است می توانید از پروموشن گوگل استفاده کنید. البته یک حالت دوم نیز مطرح است. 

دقت شود که به هر دامنه ای که در گوگل ادز ثبت شده است فقط یکبار کد پروموشن تعلق می گیرد!


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.