دستور تهیه چیز کیک تاکسیدو

خود را برای یکی از باورنکردنی ترین کیک های شکلاتی به نام کیک تاکسیدو آماده کنید. این کیک فوق العاده شکلاتی و فوق العاده خوشمزه است. مطمئنم که دوستش خواهید داشت پس در ادامه همراه ما باشید.
چهارشنبه، 25 اسفند 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه چیز کیک تاکسیدو

چیز کیک تاکسیدو


مواد لازم برای تهیه لایه های کیک شکلاتی
مواد غذایی مقدار
کره ای که در دمای اتاق نرم شده شش قاشق غذا خوری
شکر گرانول سفید سه چهارم پیمانه  
سفیده تخم مرغ درشت سه عدد
عصاره وانیل یک  قاشق چای خوری
شیر یک دوم پیمانه
آرد همه منظوره سه چهارم پیمانه
پودر کاکائو یک چهارم پیمانه
بیکینگ پودر دو قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری

مواد لازم برای تهیه  لایه های چیز کیک
مواد غذایی مقدار
پنیر خامه ای که در دمای اتاق نرم شده ششصد و شصت گرم
خامه ترش یک دوم پیمانه
شیر غلیظ شده و شیرین شده سه چهارم پیمانه
عصاره وانیل یک و نیم قاشق چای خوری
ژلاتین بدون طعم یک و نیم قاشق غذا خوری
آب جوش دو قاشق غذا خوری
چیپس شکلاتی تلخ یک دوم پیمانه
چیپس شکلات سفید یک دوم پیمانه
شهد شکلاتی تلخ به مقدار لازم
سس کارامل به مقدار لازم
شکلات یا کارامل پوشیده شده با شکلات به مقدار لازم
شکلات تلخ آب شده به مقدار لازم برای تزیین


طرز تهیه چیز کیک تاکسیدو

امروز می خواهیم دستور تهیه یک کیک خاص را به شما دوستان عزیز آموزش بدهیم، اسم این کیک چیز کیک تاکسیدو است. این کیک بی نظیر است که با لایه های کیک شکلاتی و مرطوب درست می شود و برای وسط کیک و نیز قسمت روی آن از پنیر خامه ای و شکلات های شیری و تلخ استفاده می شود همچنین یک عالمه سس شکلات و سس کارامل داخل آن میریزیم و این واقعا کیک را خوشمزه می کند که مطمئنا عاشق ترکیب چیز کیک و شکلات آن خواهید شد.

 مرحله اول: توضیحات کلی درباره پخت کیک
برای درست کردن چیز کیک تاکسیدو ابتدا کیک را می پزیم و اجازه می دهیم تا کاملا خنک شود. بعد لایه های کیک را با سس شکلاتی و سس کارامل می پوشانیم و بین لایه ها و همچنین روی پنیر خامه ای که با شکلات تلخ و سفید مخلوط شده می گذاریم و بعد داخل یخچال گذاشته و اجازه می دهیم ببندد.
نکته: توجه کنید که برای این کیک نباید از کیک گرم استفاده کنید چون چون باعث آب شدن لایه پنیری می شود

مرحله دوم: درست کردن پایه کیک شکلاتی
در این مرحله می رویم سراغ درست کردن پایه کیک شکلاتی خوشمزه مان. اولین کاری که انجام می دهیم این است که  فر را با دمای سیصد و پنجاه درجه فارنهایت ( صد و هفتاد و پنج درجه سانتی گراد) گرم می کنیم و کف یک قالب گرد کمربندی نه  اینچی (بیست و سه سانتی متر) را با اسپری شیرینی پزی چرب می کنیم و با کاغذ پوستی می پوشانیم و دوباره روی کاغذ و اطراف قالب را چرب می کنیم تا کیک نچسبد و به راحتی از قالب جدا شود.
نکته: توجه کنید که باید از یک قالب مناسب استفاده کنید چون قرار است کیک را داخل همین قالب سرهم کنید

حالا در یک کاسه بزرگ شش قاشق غذا خوری کره نرم شده و سه چهارم پیمانه شکر سفید می ریزیم و با هم زن برقی هم می زنیم تا کره و شکر خوب باهم مخلوط شوند. بعد داخل مخلوط کره و شکر سه عدد سفیده تخم مرغ می ریزیم و یک قاشق چای خوری عصاره وانیل اضافه می کنیم و دوباره با هم زن برقی هم می زنیم تا سفیده ها سبک و پفکی شوند. بعد نصف پیمانه شیر می ریزیم و هم می زنیم  بعد در یک کاسه جداگانه، مواد خشک را با هم مخلوط می کنیم، سه چهارم پیمانه آرد سفید معمولی، یک چهارم پیمانه پودر کاکائو، یک چهارم قاشق چای خوری نمک و دو قاشق چای خوری بیکینگ پودر را داخل کاسه ریخته و باهم مخلوط می کنیم حالا با استفاده از یک الک، مواد خشک را کم کم الک کرده و به مخلوط شکر و کره و سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم و بعد از هر بار اضافه کردن با هم زن برقی هم می زنیم.
نکته: الک کردن آرد و کم کم اضافه کردن آن باعث می شود که آرد گلوله گلوله نشود و نکته دیگر اینکه فقط تا جایی هم می زنیم که مواد باهم مخلوط شوند و نباید بیش از اندازه هم بخورند

دستور تهیه چیز کیک تاکسیدو

حالا مایه کیک شکلاتی ما آماده است و باید آن را داخل فر بپزیم. مایه کیک را داخل قالب کمربندی که آماده کرده ایم می ریزیم بعد قالب  را در فر از قبل گرم شده قرار می دهیم و به مدت سی تا سی و پنج  دقیقه یا تا زمانی که روی آن کاملا بپزد و خودش را بگیرد می پزیم.  بعد از سپری شدن مدت زمان گفته شده با استفاده از یک خلال دندان تست می کنیم که کیک پخته است یا نه ( اگر خلال دندان را داخل کیک فرو کردید و چیزی به آن نچسبید کیک پخته است و باید آن را از فر بیرون بیاورید.) حالا باید کیک را از قالب کمربندی خارج کنیم و روی توری فلزی قرار دهیم تا خنک شود. بعد از خنک شدن کیک، با استفاده از چاقوی دندانه دار و بلند، آن را از وسط به دو قسمت تقسیم می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شوند.

دستور تهیه چیز کیک تاکسیدو

مرحله سوم: آماده کردن لایه چیز کیک
در این فاصله که لایه های کیک در حال خنک شدن هستند مواد داخل چیز کیک را درست می کنیم.  اینجا ششصد و شصت گرم (سه عدد قالب دویست و بیست گرمی) پنیر خامه ای داریم که را درون کاسه هم زن برقی می ریزیم و آن را به مدت هشت تا ده دقیقه هم میزنیم تا پنیر خامه ای بسیار سبک و نرم شود. هر از گاهی کناره های کاسه رامی تراشیم تا تمام پنیر خامه ای مخلوط شود.
وقتی پنیر خامه ای خوب زده شد بقیه مواد را به آن اضافه می کنیم. نصف پیمانه خامه ترش، سه چهارم پیمانه شیر شیرین و غلیظ شده و یک و نیم قاشق چای خوری عصاره وانیل اضافه می کنیم. همه مواد را چند دقیقه باهم هم می زنیم تا همه مواد کاملاً باهم  مخلوط شوند.

حالا می رویم سراغ شکلات ها، در اینجا دو نوع شکلات داریم شکلات تلخ و شکلات سفید. هر کدام از آن ها را در کاسه های جداگانه می ریزیم. از هر شکلات به اندازه نصف پیمانه لازم داریم. قبل از اینکه ژلاتین را به مواد داخل چیز کیک اضافه کنیم شکلات ها را آب می کنیم چون بعد از اضافه کردن ژلاتین خیلی سریع خودش را می گیرد پس شکلات ها را داخل  مایکروویو می گذاریم و هر سی ثانیه آن ها را هم می زنیم تا نرم و یکدست شوند.

دستور تهیه چیز کیک تاکسیدو

بعد از آب شدن شکلات ها آن ها را کنار می گذاریم و پودر ژلاتین را آماده می کنیم که به مواد داخل کیک اضافه کنیم، یک و نیم قاشق غذا خوری پودر ژلاتین بدون طعم را در یک کاسه کوچک می ریزیم و به آن دو قاشق غذا خوری آب جوش اضافه می کنیم و با چنگال خوب هم می زنیم و برای اینکه ژلاتین خوب حل شود آن را به مدت یک  دقیقه در مایکروویو می گذاریم و  هر ده  ثانیه هم بزنید تا ژلاتین صاف و ذوب شود.
نکته: در صورت استفاده از ورقه ژلاتین، اجازه دهید تا ژلاتین حداقل پنج دقیقه بماند تا آب شود

دستور تهیه چیز کیک تاکسیدو

بعد از حل شدن ژلاتین حدود یک پیمانه از مایه داخل کاسه هم زن بر می داریم و داخل کاسه ژلاتین می ریزیم و با هم زن دستی هم می زنیم بزنید تا خوب ترکیب شوند اسم این کار هم دما کردن است. سپس ژلاتین معتدل را به بقیه فیلینگ یا مایه چیز کیک داخل کاسه اضافه می کنیم و چند دقیقه با سرعت زیاد مخلوط می کنیم.

دستور تهیه چیز کیک تاکسیدو

در این مرحله باید به سرعت کار کنیم، مایه چیز کیک را بین دو کاسه شکلات ذوب شده تقسیم می کنیم (نصف مایه راداخل شکلات تلخ و نصف آن را داخل شکلات سفید می ریزیم) و با استفاده از کاردک، شکلات ها را با مایه چیز کیک مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

دستور تهیه چیز کیک تاکسیدو

مرحله چهارم: سرهم کردن کیک
در این مرحله هم باید سریع کار کنیم، در اینجا از همان قالب کمر بندی که کیک شکلاتی را داخل آن پخته ایم، برای سرهم کردن کیک استفاده می کنیم.  خب یک کاغذ پوستی هم کف قالب می گذاریم تا جدا کردن کیک از قالب راحت تر باشد. یک لایه از کیک شکلاتی را درون قالب قرار می دهیم  و مقدار زیادی شهد شکلات تلخ را روی آن می ریزیم به صورتی که کل لایه را پوشش دهد (شهد شکلاتی حسابی کیک را مرطوب و خوشمزه می کند)  بعد مقداری سس کارامل و  حالا نوبت اضافه کردن قطعات شکلات خرد شده یا شکلات خرد شده است آن ها را هم روی سس کارامل می ریزیم و حالا مایه کیک شکلاتی تلخ را اضافه می کنیم و با لیسک به طور یکنواخت تا لبه ها پخش می کنیم.

دستور تهیه چیز کیک تاکسیدو

دستور تهیه چیز کیک تاکسیدو

دستور تهیه چیز کیک تاکسیدو

در این مرحله لایه دوم کیک شکلاتی را روی مایه چیز کیک شکلاتی گذاشته و مثل مرحله قبل شهد شکلات تلخ، سس کارامل و تکه های شکلاتی روی آن می ریزیم و بعد مایه چیز کیک شکلات سفید را روی آن ریخته و با کاردک صافی که آن را زیر آب داغ گرفته ایم مایه را تا لبه ها پخش کرده و صاف و مرتب می کنیم. حالا کیک را در یخچال به مدت چهار تا شش ساعت و یا حتی شب تا صبح قرار می دهیم تا لایه های کیک خوب خودشان را بگیرند.

دستور تهیه چیز کیک تاکسیدو

مرحله آخر: تزئین کیک و سرو آن
بعد از اینکه کیک داخل یخچال خودش را گرفت آن را از یخچال بیرون می آوریم حالا باید کیک را از قالب خارج کنیم، برای بیرون آوردن کیک از قالب  ابتدا یک کاردک صاف (کاردک خامه کشی) را داخل یک لیوان آب گرم خیس می کنیم و بعد با دستمال آن را خشک می کنیم و بعد دور تا دور لبه های قالب می چرخانیم حالا می توانیم حلقه قالب را باز کنیم. برای تزیین کیک  یک سوم پیمانه چیپس شکلات تلخ را ذوب کرده و شکلات ذوب شده را درون کیسه ریخته  و سر آن را قیچی می کنیم و شکلات را به صورت زیکزاگی روی کیک می ریزیم. این کیک نیازی به تزئین پیچیده ندارد و همین تزئین ساده با شکلات کافی است چون لایه های کیک به اندازه کافی سنگین هستند و نمی خواهیم چیز دیگری به آن اضافه کنیم. شکلاتی که روی کیک ریختیم آن را بسیار زیبا کرده و یک تزئین عالی برای آن محسوب می شود.

دستور تهیه چیز کیک تاکسیدو

دستور تهیه چیز کیک تاکسیدو

این کیک را در یخچال نگه دارید تا از خشک شدن آن جلوگیری کنید و حدود سی دقیقه قبل از سرو آن را از یخچال بیرون بیاورید.

این کیک فوق العاده خوشمزه و واقعا بی نظیر است، مطمئنا اگر میل کنید عاشق سس های مرطوب داخل آن خواهید شد که داخل دهان آب می شوند. لایه های چیز کیک آن بسیار سبک  هستند و  انگار یک موس شکلاتی با لایه کیک شکلاتی ترکیب شده و تمام سس شکلاتی و سس کارامل را به خودشان جذب کرده اند و این واقعا عالی است. این کیک حرف ندارد امیدواریم از این دستور پخت لذت برده باشید و آن را تست کنید.
 

منبع:

بخش آشپزخانه ایرانی سایت راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.