ایده های سالم تر برای نخستین کیک تولد

در این مقاله به نکاتی در خصوص طرز تهیه کیک تولد سالم برای کودک یک ساله اشاره شده است.
پنجشنبه، 10 تير 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ایده های سالم تر برای نخستین کیک تولد
والدین اغلب به دنبال جایگزینی سالم به جای کیکهای تولد موجود در بازار هستند که شیرین و مملو از مواد نگهدارنده می باشند تا بدین ترتیب سنت های شگفت انگیز تولد را به فرزند خود معرفی کنند. از والدین می شنویم که به دنبال راه هایی برای خرید کیکی هستند که در آن تخم مرغ به کار نرفته باشد. راهی که بتواند دستور پخت کیک های سالم را به آنها نشان دهد یا حتی از طریق آن بتوانند دو کیک بپزند یا خریداری کنند (یک کیک برای کودک و یک کیک برای افراد بزرگسال). اگر بخواهیم به سؤال آخر پاسخ بدهیم باید بگوییم که هیچ دلیلی وجود ندارد بخواهید کار مضاعف کرده و خود را به زحمت بیندازید، آرامش تان را حفظ کنید و به خودتان بخاطر بجا آوردن این سنت از سال اول تبریک بگویید! بسیاری از والدین مهمانان مهربانی خواهند بود و با هر خوراکی که از آنها پذیرایی شود مشکلی نخواهند داشت و از آن لذت می برند. اجازه دهید دلیل واقعی تهیه کیک تولد یعنی ثبت خاطرات آن را فراموش نکنیم. ما تمام این کارها را برای ثبت تصاویر ارزشمندی از شادی فرزند دلبندمان بخاطر حضور در مهمانی نخستین سال تولد خود می کنیم که قرار است در آلبوم خاطراتش قرار دهیم.
 
در این بخش چند ایده را معرفی می کنیم که رسم قدیمی کیک تولد در آنها حفظ  شده و در عین حال چند نکته سلامتی بخش نیز در آنها گنجانده شده  است که می توانید از این ایده ها برای هر سن و سالی بهره ببرید:
 
ایده های سالم تر برای نخستین کیک تولد
 

تهیه کیک فاقد تخم مرغ

اگر هنوز تا یک سالگی به فرزندتان تخم مرغ کامل معرفی نکرده اید، پس احتمالاً کیک تولد موقعیت مناسبی نیست که بخواهید اجازه دهید آن را امتحان کند. بسیاری از جایگزین های تخم مرغ، خود حاوی تخم مرغ هستند بنابراین به منظور رعایت جنبه احتیاط، به دنبال کیک و روکش خامه ای باشید که دارای برچسب «وگان یا گیاهی» باشد. این برچسب به معنی عاری بودن محصول خریداری شده از هر گونه فرآورده های حیوانی است. لازم است که به فروشگاه هایی بروید که غذای سالم و ارگانیک در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید این محصولات را بیابید. یا می توانید از طریق اینترنت نوع گیاهی آن را یافته و خریداری کنید.
 

استفاده از طعم های سالم تر کیک

اگر تصمیم به خرید کیک چند لایه یا کیک فنجانی را دارید انتخاب های سالم تری در انواع شکلاتی و سفید وجود دارد. برخی از طعم های کیک، کیک موزی، کیک سیب یا کیک هویج را شامل می شود. کیک هایی که حاوی میوه هستند معمولاً از قند کمتری برخوردارند.
 

تزئین روی کیک با مواد غذایی سالم

شما برای عکس های خود نیاز به رویه خامه ایی یا روکش کیک دارید. روکش سالم تر می تواند ماست ارگانیک غلیظ شده با پنیر خامه ای را شامل شود. جایگزین نهایی خامه کره ای مملو از قند، خامه زده شده می باشد. تهیه خامه زده شده خانگی بسیار آسان است و تنها چند قاشق غذاخوری شکر آن را شیرین خواهد کرد.
 
ایده های سالم تر برای نخستین کیک تولد
 

خامه زده خانگی

در این بخش طرز تهیه خامه زده خانگی را نشان می دهیم.
 
مواد مورد نیاز
* یک پیمانه خامه سنگین یا غلیظ
 
* 2 قاشق غذاخوری شکر
 
* 1 قاشق چایخوری وانیل
 
طرز تهیه
خامه سنگین را به مدت 24 ساعت در یخچال گذاشته تا سرد شود. سپس آن را در یک کاسه سرد، بزرگ و گود بریزید. از یک همزن استفاده کرده و خامه را آنقدر هم زده تا غلیظ و سفت شود. وانیل و شکر را به آن افزوده و به همزدن ادامه دهید تا برجستگی های نرمی در آن شکل گیرد. به منظور امتحان خامه زده شده همزدن را متوقف کرده و همزن را به سمت بالا بکشید اگر خامه برجستگی های کوه مانند کوچک و به حالت ایستاده ای را شکل داد آنگاه خامه زده شده آماده است. آن را در دو فنجان یا پیمانه ریخته و در یخچال نگهداری کنید.
 

حذف روکش خامه ای کیک

برای داشتن اوقات خوب و لذت بخش حقیقتاً نیازی به روکش خامه ای ندارید. یک کیک سیب درست کنید و پودر قند را بر روی سطح آن بپاشید. برای جلوه دادن به ظاهر آن یک شابلون درست کرده یا از بیرون تهیه کنید و بر روی کیک قرار دهید. از پودر قند و یک الک استفاده کرده و بر روی قسمت بالایی کیک پودر قند بپاشید. با دقت شابلون را بردارید. با این کار ظاهری زیبا به کیک داده و در عین حال کیکی تهیه کرده اید که حاوی قند پایین است.
 
اطلاعاتی از نویسندگان این مقاله
چریل تالمن (Cheryl Tallman) و جوآن الرز (Joan Ahlers) دو خواهر و مادر 5 فرزند هستند و بنیانگذار کمپانی و سایت فِرش بیبی (Fresh Baby) می باشند. مادر آنها که آشپزی عالی بود به آنها مهارتهای خارق العاده ای از آشپزی آموخت. هر دو با سابقه طولانی در کارهای تجاری موفقیت آمیز تصمیم گرفته مهارت های آشپزی خود را با دانش کسب شده در خصوص غذاهای سالم و کودکان در هم آمیخته و این سایت و کمپانی (فرش بیبی) را راه اندازی کنند. هدف آنها در فرش بیبی آسان ساختن تغذیه سالم کودک برای تمام والدین بوده است.
 
سلب مسئولیت: اطلاعات موجود در این برنامه یا مقاله با کمک از کارشناسان و اطلاعات موجود در اینترنت بدست آمده است. داده های موجود در این مقاله ممکن است با داده های مربوط به کودک شما مطابقت نداشته باشد. اکیداً توصیه می شود رهنمودها و توصیه های موجود در این برنامه را بدون مشورت با پزشک خود اعمال نکنید.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.