چه چیزهایی در مورد خرید یا فروش لوله و اتصالات مانیسمان باید بدانیم؟

گفتنی است که گستره استانداردهای تشکیل آلیاژهای مربوط به لوله و اتصالات بسیار زیاد است و معمولا در شرایط آب و هوایی یا شرایط مصرف ویژه متفاوت خواهند بود
سه‌شنبه، 15 تير 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: هما نوذریان
موارد بیشتر برای شما
چه چیزهایی در مورد خرید یا فروش لوله و اتصالات مانیسمان باید بدانیم؟
بسیاری از افراد در بحث لوله کشی ساختمان ها و آماده سازی مکان ها برای استفاده نیاز به خرید و فروش لوله و اتصالات مانیسمان دارند. لوله و اتصالات مانیسمان بسته به نوع آلیاژ، جنس مورد استفاده در ساخت و طراحی زاویه زانویی و موارد دیگر أنواع مختلفی دارند که هر یک در شرایطی ویژه مناسب هستند. در این مطلب تصمیم داریم تا بایدها و نبایدهای مربوط به خرید و فروش لوله و اتصالات و کاربردهای آن ها را توضیح دهیم.


به طور کلی لوله و اتصالات مانیسمان معمولا از آلیاژ کربن استیل ساخته می شوند که استانداردهای ویژه ای نیز برای آن ها تعیین شده است. به عنوان مثال از استانداردهای معمول در زمینه مهندسی، طراحی و ساخت این آلیاژها  ASTM A234 WPB است که بسیاری از پایت های استاندارد از لحاظ فیت شدن و تنظیم بدنه از آن‌ها استفاده می‌شود.

در حقیقت  ASTM A234 WPB یک استاندارد برای اندازه سازی و فیت کردن لوله های استیلی است که به صورت گسترده در صنعت ساخت لوله مورد استفاده می گیرد. در این استاندارد از آلیاژهایی با ترکیب کربن، آلومینیوم و استیل همراه با درصد خلوص مشخص و شیوع تشکیل خاص استفاده می شود تا دوام لوله و عمر مفید آن افزایش پیدا کند.

حال بسیاری از افرادی که تمایل به خرید لوله و اتصالات دارند تمایل دارند تا بهترین و با کیفیت ترین ابزارها و گزینه های موجود در بازار را خریداری کنند تا با دوام ترین و قابل استفاده ترین لوله کشی ممکن را در ساختمان های در حال ساخت و موارد دیگر مورد استفاده قرار دهند.
 
چه چیزهایی در مورد خرید یا فروش لوله و اتصالات مانیسمان باید بدانیم؟

در ادامه این مطلب انواع اتصالات مربوط به لوله کشی را توضیح خواهیم داد.
 

لوله و اتصالات مانیسمان چگونه تشکیل می شوند؟

همانطور که گفته شد، بر اساس استاندارد  ASTM A234 لوله های استیلی دارای ترکیبی آلیاژی از استیل های آلمینیومی تعدیل شده هستند که در دمای بالا تشکیل می شوند. این مواد اولیه برای ایجاد لوله در ابعاد و سایز و اشکال مشخص به صورت یکپارچه ترکیب می شوند و آلیاژ نهایی که طی ترکیب درصدی و خلوص مشخص ایجاد شده، در محفظه های تحت فشار یا همان Pressure Vessel تعدیل و در نهایت تولید می شوند. این مواد شامل فولاد کشته شده، ریخته گری ها، میله ها و پلیت های یکپارچه می شوند که در نهایت تبدیل به یک محصول نهایی از نوع لوله خواهند شد.

مواد فلزی در آن ها و برای تشکیل قرار خواهند گرفت . ASTM A234 به عنوان یک استاندارد شامل کربن های تشکیل دهنده، استیل و آلیاژهای مختلف آلمینیوم نیز هست که در نهایت به صورت یکپارچه تشکیل می شوند.

گفتنی است که گستره استانداردهای تشکیل آلیاژهای مربوط به لوله و اتصالات بسیار زیاد است و معمولا در شرایط آب و هوایی یا شرایط مصرف ویژه متفاوت خواهند بود. همین موضوع باعث می شود تا در شرایط ویژه که نیاز به مقاومت بیشتر یا کمتر در کنار وزن و دیگر فاکتورهای مختلف وجود داشته باشد، استانداردهای دیگر و فرایند ساخت آلیاژ متفاوت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
چه چیزهایی در مورد خرید یا فروش لوله و اتصالات مانیسمان باید بدانیم؟

در زمان خرید و فروش لوله و اتصالات مانیسمان باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در زمان خرید و فروش لوله و اتصالات مانیسمان توجه به این موضوع که این اتصالات قرار است در چه مکانی مورد استفاده قرار گیرد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به عنوان مثال در یک محیط مسکونی نوع لوله و اتصالات در حال استفاده ممکن است با یک مکان صنعتی متفاوت باشد.

آلیاژ مورد استفاده در این لوله ها یا اتصال ها باید به گونه ای ساخته و ترکیب شده باشد که در زمان استفاده مداوم و طولانی مدت خطر اکسیده شدن، ترکیدن یا موارد دیگر وجود نداشته باشد. با توجه به این موضوع بهتر است در زمان خرید این اتصالات از مهندسین مشاور مورد اعتماد خود مشورت کامل بگیرید تا بتوانید بهترین لوله ممکن را با توجه به هزینه معقول خریداری کنید. به یاد داشته باشید که خرید ابزارها و تجهیزات دارای طول عمر مفید بسیار بالا همیشه به صرفه تر از زمانی است که شما مجبور به تخریب بخشی از ساختمان یک مکان تجاری برای انجام یک فعالیت تعمیراتی خواهید شد.

پس در زمان خرید چنین محصولاتی شما می توانید بهترین امکانات را برای خرید یا فروش لوله اتصالات مانیسمان در اختیار داشته باشید و بهتر است دقت بسیار زیادی در این زمینه به خرج دهید.

 
چه چیزهایی در مورد خرید یا فروش لوله و اتصالات مانیسمان باید بدانیم؟

جمع بندی

وب سایت نیازیتو به عنوان یک راهکار مناسب، امکان استفاده ویژه و منحصر به فرد به صورت سریع را برای خرید یا فروش لوله و اتصالات مانسیمان را برای شما فراهم کرده است. بر این اساس اگر شما نیازی برای خرید چنین ابزارهایی داشتید یا به دنبال مکانی ایمن برای فروش محصولات خود می گشتید میتوانید با مراجعه به وب سایت نیازیتو و صرفا یک ثبت نام ساده تمامی آنچه می خواهید را به صورت سریع به دست آورید.

نیازیتو یک ابزار همه جانبه برای دسترسی شما به آن چیزی است که می خواهید، چرا که این وب سایت به صورت سریع و با استفاده از جدیدترین فناوری های روز دنیا در حوزه تجارت الکترونیک امکان دسترسی سریع به تمامی امکانات را برای شما فراهم می آورد تا به سادگی بتوانید به خواسته های خود برسید.

نیازیتو یک سرویس همه جانبه اینترنتی برای تمامی کسب و کارها و البته تمامی افراد حرفه ای است که می تواند شما را از سردرگمی در وب سایت های مختلف بی نیاز کرده و امکان دسترسی به تمامی امکانات را به صورت یکپارچه و یکجا برای شما فراهم بیاورد. برای مراجعه به این سایت از این لینک  niazito.com استفاده کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.