استفاده نظامی از واقعیت افزوده

«پتانسیل برای آسیب رسانی»: مایکروسافت هدست های واقعیت افزوده به ارزش 22 میلیارد دلار برای ارتش ایالات متحده تولید می کند.
پنجشنبه، 17 تير 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
استفاده نظامی از واقعیت افزوده
گزارش شده است که به مایکروسافت قراردادی ده ساله به ارزش نزدیک به 22 میلیارد دلار برای تهیه 120000 هدست واقعیت افزوده (AR) با درجه نظامی به ارتش ایالات متحده اعطا شده است.
 
اساساً فناوری AR درمورد قرار دادن تصاویر دیجیتالی در محیط های واقعی است، و عموماً از طریق برنامه های تلفن همراه مانند Pokémon Go و فیلترهای چهره در رسانه های اجتماعی در حال رواج است.
 
رابط AR که توسط ارتش ایالات متحده سفارش داده شده است با عنوان "سیستم تقویت بصری یکپارچه" (IVAS مخفف Integrated Visual Augmentation System) شناخته می شود. این رابط از فناوری هدست HoloLens مایکروسافت به عنوان سخت افزار اصلی خود استفاده خواهد کرد.
 اعتصابات و پیاده روی های بیشتر در پاسخ به تحولات غیر اخلاقی می تواند به عقب راندن چشم اندازهای خود سرویسی فناوری بزرگ از آینده کمک کند.همان طور که در بیانیه مطبوعاتی ارتش آمده است، از این دستگاه برای هماهنگی سربازان و پیاده سازی فناوری های سنجش در میدان جنگ استفاده خواهد شد.
 
ویژگی های آن ظاهراً شامل سنسورهای حرارتی، یادگیری ماشین (برای ایجاد شبیه سازی های آموزشی واقع بینانه) و نمایشگر هدایت دیجیتال برای افزایش "آگاهی از موقعیت" سربازان است.
 
این خبر به دنبال اعلام قبلی مایکروسافت در مورد قرارداد نظامی 480 میلیون دلاری آمریکا برای تولید و عرضه نمونه های اولیه IVAS به ارتش در سال 2018 است.
 
بین این قرارداد قدیمی، قرارداد جدید و قرارداد محاسباتی ابری 10 میلیارد دلاری JEDI مایکروسافت برای Azure، مایکروسافت قرار است موقعیت خود را به عنوان یکی از دارندگان بالاترین ارزش پیمانکاران دفاعی آمریکا (در کنار آمازون) تقویت کند.
 

رابطه AR و جنگاوری چیز جدیدی نیست

رابط های AR برای اولین بار در دهه 1960 با نمایش سیستم ردیابی شمشیر داموکلس توسط ایوان ساترلند ظهور پیدا کردند. این مورد در آزمایشگاه لینکلن مؤسسه فناوری ماساچوست، با بودجه وزارت دفاع ایالات متحده، ساخته شد.
شرکت هایی مانند Rokid و KC Wearables دستگاه هایی پوشیدنی تولید کرده اند که ادعا می شود هدف آنها ردیابی دمای بدن افراد از دید صاحب دستگاه است. نمایشگر نصب شده روی سر - اولین نمونه در نوع خود - برای استفاده در شبیه سازی ابزارها و شرایط پرواز ساخته شد.
 
 استفاده نظامی از واقعیت افزوده
 
تصویر: شمشیر داموکلس دانشمندان کامپیوتر آمریکایی ایوان ساترلند، اولین نمونه از نمایشگر هدست (HMD) بود.
 
با شتاب سریع به سمت اواسط دهه 80، آزمایشگاه لینکلن تولید کننده آمریکایی AR، یعنیKopin ، را ایجاد کرد. در سال 1990، این شرکت تجاری قراردادی 50 میلیون دلاری از وزارت دفاع برای ساخت میکرو LCD برای استفاده در کامپیوترهای پوشیدنی پیاده، از وزارت دفاع دریافت کرد.
 
AR همچنان به روند جذب خود ادامه می دهد، در روندی که جغرافی دان استفان گراهام از آن به عنوان "نظامی گری" زندگی روزمره یاد می کند. و این به ویژه در مورد فناوری های حاکم بر جوامع شهری بسیار محسوس است.
 
شرکت فناوری Vuzix یکی از بازیگران اصلی در بخش امنیت و سرمایه گذاری است. همان طور که در گزارش سالانه آن آمده است، این شرکت محصولاتی را برای "مشتریان نهادهای دولتی که در درجه اول خدمات امنیتی و دفاعی ارائه می دهند، شامل پلیس، آتش نشانان، EMT ها، و سایر پاسخ دهندگان اولیه و سرویس های امنیتی داخلی و مرزی" تهیه می کند.
 
در یکی از پیشرفت های به ویژه نگران کننده، سال گذشته گزارش شد که نرم افزار تشخیص چهره ClearView AI برای کار با سخت افزار Vuzix در حال آزمایش است.
 در اینده مأموران اجرای قانون از AR پوشیدنی با قابلیت تشخیص چهره داخلی استفاده می کنند.این شرکت بحث برانگیز نرم افزار هوش مصنوعی خود را روی یک مجموعه داده ای بیش از سه میلیارد تصویر از وب سایت ها از جملهYouTube ، Facebook  و Instagram آموزش می دهد. وصلت آن با Vuzix به آینده ای اشاره دارد که مأموران اجرای قانون از AR پوشیدنی با قابلیت تشخیص چهره داخلی استفاده می کنند.
 
موارد استفاده از AR برای اداره زندگی روزمره همچنین در طی بیماری همه گیر ( COVID-19که ما در این گزارش به تفصیل شرح داده ایم) ظاهر شده است. به عنوان مثال، شرکت هایی مانند Rokid و KC Wearables دستگاه هایی پوشیدنی تولید کرده اند که ادعا می شود هدف آنها ردیابی دمای بدن افراد از دید صاحب دستگاه است.
 

چه چیزی از واقعیت افزوده مایروسافت بد است؟

درباره نمونه سازی فعلی و آزمایش میدانی IVAS مایکروسافت اطلاعات کمی داریم. اما رابط کاربری همان نگرانی هایی را ایجاد می کند که سایر فناوری های طراحی شده برای پیشگیری و هدف قرار دادن "تهدیدات" بالقوه ایجاد کردند - مانند فناوری هواپیماهای بدون سرنشین.
 
 استفاده نظامی از واقعیت افزوده
 

تصویر: نمونه اولیه فعلی IVAS این شکلی است. مایکروسافت
 AR همچنان به روند جذب خود ادامه می دهد، در روندی که جغرافی دان استفان گراهام از آن به عنوان "نظامی گری" زندگی روزمره یاد می کند. همان طور که در اهداف IVAS ارتش ایالات متحده مندرج است، نتایج کلیدی عبارت است از افزایش تحرک، آگاهی از موقعیت و کشنده بودن - یعنی مرگ و میر در میدان جنگ. در این سند آمده است:
 
«مرگ و میر سربازان به واسطه آموزش شناختی و حسگرهای پیشرفته بسیار کاهش می یابد و جوخه ها را قادر می سازد تا اولین کسانی باشند که قادر به شناسایی، تصمیم گیری و تعامل هستند. توسعه سریع این قابلیت ها برای بازیابی و حفظ تطابق، بسیار لازم است.»
 
اهداف در مورد کارایی، هماهنگی و ایمنی سربازان تنظیم شده اند. این شبیه به قاب معمول سایر فناوری های سنجش پیش بینی، از جمله تشخیص چهره است.
 
با این وجود، واقعیت این است که اگر چنین سیستمی هدف را به درستی شناسایی نکند، نتایج بالقوه فاجعه باری به وجود می آید. در مصاحبه CNN 2019، مدیر عامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، سعی کرد نگرانی ها را کاهش دهد.
 
وی گفت: "ما تصمیمی اصولی گرفتیم مبنی بر این که قرار نیست از مؤسساتی که در دموکراسی ها برای محافظت از آزادی ها برگزیده ایم و از آنها بهره می بریم، فناوری را دریغ کنیم." اظهارات وی نتوانست خطر احتمالی ناشی از استفاده ارتش از AR را تأیید کند.
فناوری AR درمورد قرار دادن تصاویر دیجیتالی در محیط های واقعی است.

این یک بازی بچه گانه نیست

به دنبال قرارداد اولیه IVAS مایکروسافت در سال 2018، کارمندان مایکروسافت نامه ای به مدیران شرکت نوشتند که با استفاده از AR برای جنگ مخالفت می کنند.
 
در حالی که خود نامه بی اثر بود، افزایش اخیر مقاومت جمعی کارگران در دره سیلیکون نوید بخش است. اعتصابات و پیاده روی های بیشتر در پاسخ به تحولات غیر اخلاقی می تواند به عقب راندن چشم اندازهای خود سرویسی فناوری بزرگ از آینده کمک کند.
 
مشابه واقعیت مجازی، AR  تاکنون با در نظرگرفته شدن به عنوان یک بازی خوش خیم یا یک فناوری سرگرمی، از موهبت پوشیده ماندن از تیررس انتقادات بهره مند مانده است.
 به مایکروسافت قراردادی ده ساله به ارزش نزدیک به 22 میلیارد دلار برای تهیه 120000 هدست واقعیت افزوده (AR) با درجه نظامی به ارتش ایالات متحده اعطا شده است.آخرین قرارداد IVAS یک یادآوری فوری است که باید پیشرفت های این فناوری را جدی گرفت. و نباید به پتانسیل آسیب زایی آن کم توجهی کرد.
 
منبع:
بین اگلیستون،
Queensland University of Technology، مارکوس کارتر، University of Sydney


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.