نبی رحمت در کلام اندیشمندان (7)

وي رهبر جنبش مادي گرايي و مرد انقلاب عليه سلطه گران ديني است. وي تأليفات متعددي دارد که يکي از آنها کتاب معروف به نام حضرت محمد صلي الله عليه واله است که در آن مي گويد: به درستي که در روح محمد صلي الله عليه واله چيز عجيب، نيکو و دست اولي که انسان را به شگفتي و تقدير وادارد وجود دارد، و قسم به جان خودم که اين مرد، يکه و تنها به سوي خدا دعوت کرد و به خاطر اين دعوت، سالهاي متعددي اذيت و آزار را تحمل نمود و در مقابل افواج مشرکان قرار داشت که در راه
يکشنبه، 23 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نبی رحمت در کلام اندیشمندان (7)
نبی رحمت در کلام اندیشمندان (7)
نبی رحمت در کلام اندیشمندان (7)






محمد (ص) و خانواده

ان مليا

اوضاع خانوادگي را با بهترين طرزي اصلاح نمود وبه زنان مقام ارجمندي داد و مردم را با اعمال نيک وخوبي کردن به ديگران تشويق کرد.

**************

روح محمد (ص)

فرانسوا فولتر فرانسوي

وي رهبر جنبش مادي گرايي و مرد انقلاب عليه سلطه گران ديني است. وي تأليفات متعددي دارد که يکي از آنها کتاب معروف به نام حضرت محمد صلي الله عليه واله است که در آن مي گويد: به درستي که در روح محمد صلي الله عليه واله چيز عجيب، نيکو و دست اولي که انسان را به شگفتي و تقدير وادارد وجود دارد، و قسم به جان خودم که اين مرد، يکه و تنها به سوي خدا دعوت کرد و به خاطر اين دعوت، سالهاي متعددي اذيت و آزار را تحمل نمود و در مقابل افواج مشرکان قرار داشت که در راه مخالفت و کشتن انديشه او مي کوشيدند. به درستي که او اکنون شايسته تقدير و ستايش است. دوستدار اطفال است و هيچ گاه از پهلوي آنها نمي گذشت مگر آنکه آنان را مورد لطف قرار دهد و با حالتي از تبسم و فروتني در نزديکشان توقف فرمايد.

**************

آخرين پيامبر

ماکس مني

علامه خاورشناس آلماني «ماکس مني» گويد : آن مرد عربي که اشتباهات مسيحيت و يهوديت را دريافت و با همت عظيمي که خالي از خطر نبود ميان قومي مشرک و بت پرست قيام نمود و آنها را به يکتاپرستي دعوت کرد و ابديت روح را در قلوب آنها کاشت تنها نبايد او را در صف مردان بزرگ تاريخ قرار داد بلکه سزاوار است که به پيغمبري او اعتراف نماييم .

**************

عقل محمد (ص)

سرفلکد

عقل محمد صلي‌الله عليه و آله از عقول بزرگ و بي‌مانندي بود که زمانه کمتر آنها را به وجود مي‌آورد و با همان عقل بزرگ بود که محمد صلي الله عليه و آله از امور، اطلاع کامل داشت و با يک نظر سطحي، به کنه امور پي مي‌برد و تشخيص مي‌داد. در معاملات خصوصي، گذشت ،عدل و انصاف بي‌نظيري داشت و با دوست و آشنا، فقير و غني و ضعيف و قوي، با مساوات رفتار مي‌کرد.

**************

ظهور محمد (ص)

رينولد الين نيکلسون

با ظهور حضرت محمد(صلي الله عليه و آله و سلم) پرده نفوذ ناپذير ظلمت آن عهد ناگهان کنار زده شد و مردم جزيره العرب، اساس محکم سنن تاريخي پيدا کردند.

**************

افكار محمد (ص)

توماس کارلايل

دشمنان اگر به نظر حقيقت بنگرند خواهند فهميد در نفس اين مرد بزرگ افکاري فوق طمع و دنيوي و جاه و سلطنت بوده است.

نبی رحمت در کلام اندیشمندان (7)

آخرين پيامبر

بروکلمان

قطعاً خود محمد صلي‌الله عليه و آله، نيز از قدرشناسي و ستايش قريش از اقدام او و احترامي که نسبت به او روا داشته‌اند، به خود باليده است و اين داوري او، از وقوع جنگ جلوگيري کرد و اين نشان مي‌دهد که خداوند او را براي کار بسيار بزرگي برگزيده است، به خصوص که مورخان معتقدند که محمد صلي‌الله علي و آله در اخلاق نيک، راستي گفتار، امانت، بخشش، نيکي منظر و فروتني در ميان قوم خود، ممتاز بود و در نزد مردم مکه، ملقب به امين شده بود و از فرط اطمينان و اعتمادي که به او داشتند، اموال خود را نزد او به امانت مي‌گذاشتند. محمد صلي‌الله علي و آله هرگز به استعمال مسکرات نپرداخت و در جشن‌ها و اعيادي که براي بت‌ها گرفته مي‌شد، حاضر نشد و از دسترنج خود زندگي مي‌کرد؛ زيرا از پدر، ارثي به او نرسيده بود و چون با خديجه آشنا شد، با اموال او تجارب مي‌نمود.

**************

دين محمد (ص)

برتلمي سانت سويسي

وي استاد فلسفه متولد1807م است. او در کتاب خود که همراه شرق نام دارد مي گويد: محمد صلي الله عليه واله باهوش ترين فرد عرب در عصر خود بود و بيشتر از آنها تقوا و ديانت داشت. سينه او گشاده تر و نسبت به دشمنان خود و دينش نرم خوتر بود. ديني که براي آن دعوت کرد، خير زيادي براي ملتهايي که از آن پيروي نموده اند به همراه آورد.

**************

ميلاد محمد (ص)

مسيوژول لابوم

محقق فرانسوي (مفسر شاهنامه) در مقدمه فهرستي كه بر ترجمه فرانسوي قرآن كريم نوشته، مي گويد:
براي اينكه انسان هر دعوتي از دعوتها را بفهمد، لازم است اولاً رفتار و كردار و شرح زندگي صاحب دعوت را، با دقت مطالعه كند سپس مي گويد: از همين مطالب مختصر كه به آن شارع مقدس عربي، نبي محمد(ص) اختصاص داديم، بايد به حال اين مرد كه مي توان او را موجد جامعه اسلامي ناميد، پي برد. و نيز مي توان فهميد در حوالي ميلاد محمد(ص) در قرن ششم ميلادي، سراسر جهان را ابرهاي پر آشوب و اضطراب فرا گرفته بود و در آن حال، تولد او نور جديدي در دلها افكند كه نشاني از افول آن تيرگيها بود.

**************

پيامبر خدا

واشنگتن ايروينگ

محقق امريكايي مي گويد: محمد(ص) به هيچ وجه طالب دنيا نبود و به حدي از مخالفانش استهزا و اهانت ديد كه مجبور به ترك وطن گرديد و از تمام اين زحمات چيزي جز استواري و پايداري دين خود نمي خواست. وقتي آمنه، محمد(ص) را به دنيا آورد، نوري از آسمان به اطراف مكه تابيد و محمد(ص) سر به سوي آسمان برداشته با زبان فصيح گفت: «خدا از هر چيز بزرگتر است و جز او خدايي نيست، و من پيامبر خدايم.»

**************

دعوت پيغمبر اسلام

جرجي زيدان

بعضي از نويسندگان غرب چنين پنداشته اند كه بنياد دعوت پيغمبر اسلام بر روي طمع بزرگي و ميل به لذتهاي دنيوي بوده. ما چنين گفتارهايي را باور نمي كنيم، زيرا تاريخ و چگونگي دعوت آن حضرت، به طور آشكار دلالت دارد كه قيام آن بزرگوار، در اثر صدق و اخلاص بوده، مردم را از روي عقيده و ايمان به سوي كيش اسلام دعوت مي كرده و گرنه با آن همه توهينات و فشارهايي كه در اين راه به جان خريده بود، هرگز تحمل و صبر نمي كرد. پيش از بعثتش مورد احترام و نوازش تمام مردم مكه بود، پس از بعثت با تمام حملات و بي احتراميها، همچنان محكم و استوار ايستاد.
منبع:www.payambarazam.ir
ادامه دارد...




مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.