برترین نوآوری های کاربردی سال 2021 برای خانه های هوشمند

خانه ها در آینده ای نه چندان دور کاملا هوشمند خواهند شد. خانه های هوشمند کمک شایانی به راحتی و رفاه افراد می کنند. همچنین این خانه ها موجب کاهش اتلاف انرژی می شوند. در اینجا برترین نوآوری های کاربردی سال 2021 در ارتباط با خانه که باعث بهبود زندگی می شوند، بررسی شده است.
يکشنبه، 5 دی 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برترین نوآوری های کاربردی سال 2021 برای خانه های هوشمند
یکی از چیزهایی که ما اینجا در بخش برترین نوآوری های کاربردی در خانه خیلی به آن فکر می کنیم این است که چگونه کارهای بیشتری را در کمترین زمان و با کمترین هزینه انجام دهیم. این اغلب به معنای استفاده مجدد از ضایعات و یافتن راه حل های جدید در خانه هایمان با محصولات فناورانه است که می توانند زندگی ما را آسان تر کنند. امسال، بهترین محصولات خانگی عبارتند از یک چاقوی کاربردی چندکاره که به یک خراش دهنده تبدیل می شود و یک جارو برقی روباتیک که می داند چگونه از خیس شدن فرش شما جلوگیری کند. در ادامه برترین نوآوری های محصولات خانگی سال 2021 که کمک شایانی به تسهیل زندگی می کنند، نشان داده شده است.
 

برنده جایزه بزرگ: برس جاروبرقی مقاوم در برابر گره خوردن موهای جمع آوری شده

جارو برقی های سنتی با مشکلاتی چون جمع شدن و گره خوردن رشته های مو در برس خود روبرو هستند. هر کسی که با یک فرد مو بلند یا حیوان خانگی زندگی می کند، به خوبی می داند که پس از تمیز کردن کامل منزل باید سر برس جارو برقی را تمیز کند. موهایی که کف زمین جمع شده اند به دور دور سیلندر برس جاروبرقی چندین بار حلقه زده و گره خورده اند و این روند آنقدر ادامه خواهد یافت که برس جارو برقی مسدود شده و مجبور به استفاده از قیچی یا چاقوی تیز برای آزاد کردن آن شوید. دایسون این مشکل عظیم را با الهام از طرح باستانی پیچ ارشمیدس و اجتناب از شکل استاندارد سر برس لوله‌ای، حل نمود. یکی از این سرها را به انتهای یک جاروبرقی سازگار Dyson (شامل V8، V10، V11، Outsize، و V15) بزنید و تا معضل گره خوردن موهای جمع آوری شده، برطرف شود. همانطور که پیچ می‌چرخد، رشته موهای جمع شده را از باریک ترین انتهای خود بیرون می‌کشد، جایی که موها نیز نرم‌تر هستند تا هرگونه چنگال مودار را از بین ببرند. در این مکان، آن ها در برابر مکش جاروبرقی ناتوان هستند و درنتیجه موی بیشتری را در سطل زباله جمع خواهید نمود و زمانی که باید برس جارو برقی را تمیز کنید نیاز به استفاده از قیچی و چاقو نخواهید داشت.
 
برترین نوآوری های کاربردی برای خانه های هوشمند در سال 2021

یک چاقوی کاربردی چند کاره

چرخاندن تیغه در این چاقوی چند منظوره بسیار راحت و روان است. چاقو ابزاری است که باید داشته باشید و همانطور که از نامش مشخص است برای چندین کاربرد مختلف قابل استفاده و نسبت به چاقوهای معمولی متفاوت است. خراشی که ایجاد می کند بسیار تخصصی تر است، اما کارهای زیادی  را می تواند انجام دهد: مثلاً تمیز کردن رنگ روی پنجره و اطراف آن. اولین کاتر ToughBuilt در نوع خود به یک لیسه تبدیل می شود. دکمه کنار این ابزار6/5 اینچی را فشار داده و سپس آن را به جلو فشار دهید تا تیغ از غلاف خارج شود. به کار خود ادامه دهید و تیغه 90 درجه تکان می خورد و برای خراشیدن در جای خود قفل می گردد. همچنین یک درب بازکن قوطی رنگ در پشت چاقو برای مواقعی که به آن نیاز دارید وجود دارد.
 
برترین نوآوری های کاربردی برای خانه های هوشمند در سال 2021

هر ماده منجمد می تواند بستنی باشد

بستنی از دسرهای خوشمزه و پر طرفدار اسن. بستنی ساز جدیدی که در سال 2021 (Creami) معرفی شده است، علاوه بر بستنی قادر است شربت، ژلاتو، میلک شیک و غیره درست کند. بستنی سازهای سنتی می توانند 20 تا 40 دقیقه وقت صرف کنند و مواد را به غذای خوشمزه ای تبدیل کنند که همه ما دوست داریم. Ninja Creami دسرهای خنک خود را تنها در 5 دقیقه بیرون می ریزد. مواد منجمد مانند میوه را در یکی از ظروف نیم لیتری دستگاه بریزید و دستگاه آن ها را به صورت ذرات ریز یخ که با بافت خامه‌ای یک شیرینی لبنی خوش‌ساخت مطابقت دارد، می‌تراشد. وقتی نوبت به دستور العمل ها می رسد، اساساً می توانید از تخیل خود نیز برای درست کردن بستنی های جدید استفاده نمایید.

برترین نوآوری های کاربردی برای خانه های هوشمند در سال 2021 
 

فرش هایی که بدون خطا تمیز می شوند

ربات Roborock S7 با جارو برقی 3000 بار در دقیقه کف‌ها را تمیز می‌کند و البته خصوصیات جالب دیگری نیز دارد. اگر کف‌های شما ترکیبی از فرش و چوب یا هر سطح سخت دیگری است، خرید یک ربات تمیزکننده که جاروبرقی می‌کند می‌تواند خطرناک باشد. جاروبرقی های رباتیک دیگر به راحتی با کشیدن اسفنج خیس و کثیف در اتاق های نامناسب می توانند باعث خیس شدن فرش ها شوند.Roborock S7، که می تواند فرش را تشخیص دهد و برای جلوگیری از بهم ریختگی و برای تمیز کردن آن را بلند کند. به لطف حسگر اولتراسونیک که صدا را روی زمین پخش می‌کند، می‌داند چه چیزی در زیر پا وجود دارد و برای تعیین اینکه چه چیزی نرم است و چه چیزی نیست، از اکو استفاده می کند.
 
برترین نوآوری های کاربردی برای خانه های هوشمند در سال 2021

سبک ترین و سریع ترین ظروف آشپزی

سال‌ها تحقیق و آزمایش بر مواد مناسب برای ظروف آَشپزخانه منجر به ساخت تابه‌های هسته‌ی گرافیتی جدید All-Clad شد. بیش از شش سال تحقیق در مورد فلزات به هفت اختراع و یک خط تولید تابه All-Clad تبدیل شد. بدنه‌های فولاد ضد زنگ و آلومینیوم دارای هسته‌های گرافیت پیرولیتی هستند که به لطف آرایش اتم‌های کربن درون آن، سریع‌تر از مس گرم می‌شوند. آن ها همچنین 80 درصد سبک‌تر هستند و این ماهیتابه‌ها را برای ریختن پیاز و پنکیک مناسب می‌سازد. تابه‌ها نه تنها در برابر فر و یا جوجه‌های گوشتی مقاومت می‌کنند (حتی آن‌قدر مقاوم هستند که گرما را تحمل کنند)، که حتی در دمای بسیار پایین که غذاهای حساسی مانند ماهی نیاز دارند، به خوبی کار می‌کنند.

برترین نوآوری های کاربردی برای خانه های هوشمند در سال 2021 

یک باتری ابزار سبک تر و قوی تر

باتری کیسه ای جدید DeWalt یک رویکرد کاملاً جدید برای انرژی دادن به ابزارهای بی سیم است. در حالیکه آجرهای لیتیوم یون استاندارد با سلول‌های استوانه‌ای و عمودی پر و بزرگ تر شده‌اند ( با توجه به اینکه سازندگان به دنبال اضافه کردن انرژی و زمان کار بیشتر به محصولات خود هستند)، باتری‌های DeWalt از سلول ‌های انباشته استفاده می‌کنند، بنابراین فضایی هدر نمی‌رود. این ابداع هم وزن را کاهش می دهد و هم خروجی را افزایش می دهد پ( آن ها 25 درصد کوچکتر از نسل قبلی هستند در حالیکه قدرت آن ها 50 درصد بیشتر شده است). آن ها همچنین با ابزارهای 20 ولت مکس موجود مطابقت دارند و از شارژر مشابه همه باتری‌های لیتیوم یونی DeWalt استفاده می‌کنند، بنابراین برای افزودن آن ها به کیت خود نیازی به خرید تجهیزات جدید ندارید.
 
برترین نوآوری های کاربردی برای خانه های هوشمند در سال 2021

اولین شینگل آسفالتی بازیافتی

شینگل رایج ترین پوشش سقف شیب دار و شیروانی است که در آمریکا و کانادا به وفور استفاده می شود. مزایا آن عبارتند از مقاومت بالا، آب بندی مناسب، دوام بالا، مقاوم در برابر حریق، نصب آسان و هزینه مناسب است. شینگل دور ریخته شده سقف معمولاً در محل های دفن زباله رها یا سوزانده می شوند. آن هایی که دوباره مورد استفاده قرار می گیرند معمولا ذوب شده و در جاده ها بسته بندی می شوند. با این حال، GAF متوجه شده است که چگونه حدود 90 درصد از این ضایعات تخریبی را به مواد قابل استفاده برای شینگل جدید تبدیل کند. هنگامی که ورق های آسفالت دور ریخته شده از نخاله های ساختمانی تمیز می شوند، به مربع های 4 اینچی بریده می شوند و دو دستگاه فرش کوب مانند دانه های چسبنده ای را که ممکن است کیفیت مخلوط را کاهش دهد، از بین می برند. آن ها کامل تمیز و به پودر تبدیل شده، الک و جدا می‌شوند تا آسفالت در یک مکان قرار گیرد. سپس در قالب‌های بریکت بسته‌بندی شده و به فرآیند استاندارد تولید شینگل بازگردانده می‌شود. موارد جدید حاوی حداکثر 15 درصد مواد بازیافتی هستند.
 
برترین نوآوری های کاربردی برای خانه های هوشمند در سال 2021

دو نوع شستشو در یک ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی جز لوازم ضروری همه خانه هاست. برخی از ماشین‌های لباسشویی که درب از بالا باز می شود دارای یک لگن چرخان حول یک محور مرکزی هستند( میله‌ای حجیم که لباس‌ها را به اطراف تکان می‌دهد تا تمیز شوند ). در حالیکه برخی دیگر بیشتر روی لباس‌های شما متکی هستند که برای تمیز کردن خود به یکدیگر مالیده می‌شوند. ماشین لباسشویی های جدید Whirlpool هر دو نوع تمیز کردن را با هم انجام می دهند. همزن 15/1 پوندی برای کارهای سنگین شستشو (مثلاً تمام شلوارهای جین) استفاده می شود و سپس آن را برای چرخه ملایم تری بیرون بکشید. یک درپوش سوراخ را مسدود می کند تا لباس های شما گیر نکند و پاره نشود.
 
برترین نوآوری های کاربردی برای خانه های هوشمند در سال 2021

پیشرفته ترین دوربین حفاظتی که شما را اذیت نمی کند

Ring Video Doorbell Pro 2 یکی از محصولاتی است که دارای رادار است و از 3D Motion Detection استفاده می کند. 3D Motion Detection از فناوری رادار برای شناسایی فاصله یک شی استفاده می کند، به طوری که دوربین زمانی که فردی در محدوده تعیین شده قرار گرفت شروع به ضبط می کند. اکثر حسگرهای امنیتی خانه غیرفعال هستند، زیرا آن ها اطلاعات را از محیط جمع آوری می کنند و سعی می کنند آن را تفسیر کنند. این می تواند به نتایج مثبت کاذب مکرر منجر شود، مثلاً اگر یک آشکارساز حرکت یک کلاغ کنجکاو را به عنوان یک مزاحم شناسایی کند. این مشکل توسط جدیدترین زنگ‌های ویدئویی (Ring Video Doorbell Pro 2 ) برطرف شده است. این ابداع اولین دستگاه‌ امنیتی خانگی است که از رادار برای تجسم رویدادهای حرکتی در اطراف ملک شما استفاده می‌کند. این ابزارهای کوچک امواج را تا 30 فوت پخش می کنند (شما فاصله را تعیین می کنید). رادار در ردیابی حرکت عالی است و دید کامپیوتری دوربین ها در شناسایی اشیا خوب عمل می کنند. در مجموع، این فناوری ها سیستم را در تفسیر آنچه در واقع در مقابل آن قرار دارد، بهتر می کند.

برترین نوآوری های کاربردی برای خانه های هوشمند در سال 2021

منبع: Popular Science


اخبار مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.