5 اثر یادگیری زبان انگلیسی بر زندگی

اگه این مقاله رو برای مطالعه انتخاب کردین احتمالا یا در حال یادگیری زبان هستین و یا به دنبال دلیلی برای یادگیری یک زبان دیگه مثل انگلیسی یا حتی سایر زبان ها میگردین.
سه‌شنبه، 6 ارديبهشت 1401
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
5 اثر یادگیری زبان انگلیسی بر زندگی
این مسئله واقعیت داره که خیلی از افراد برای علاقه ای که به زبان انگلیسی دارن دنبال فراگیری اون نمیرن و برعکس، احتمالا از سر ناچاری و برای پیدا کردن یک زندگی با موقعیت های به فکر آموزش زبان انگلیسی می افتن.

البته تعجبی نداره چون یادگرفتن زبانی به غیر از زبان مادری به خصوص وقتی سن افراد کمی بالا میره، خیلی سخت و حوصله بر هست. اما در دنیایی که دیگه شبیه قبل نیست و بیشتر مثل یک دهکده جهانی شده، اگر زبان مشترک ساکنانش رو بلد نباشید دیگه نمی تونین انتظار زیادی برای پیدا کردن تحصیلات بالا، شغل بهتر و زندگی در جایی مناسب تر رو داشته باشید. حالا که وسایل ارتباط جمعی و شبکه های اجتماعی هم دیگه متحول و مدرن شده دیگه نیاز برای صحبت کردن به سایر زبان ها بیشتر از همیشه حس میشه.
 

زبان انگلیسی و اثرات مثبت آن روی مغز انسان

اما تاثیر یادگیری زبان انگلیسی در زندگی ما چیزی فراتر از چت کردن صحبت کردن با افراد یا دوستانمون در شبکه های اجتماعی هست. محققان به این نتیجه رسیدن که تاثیر یادگیری زبان های دیگه می تونه اثرات مفید و چشمگیری رو بر روی زندگی و مغز یک انسان بگذاره.

به عنوان مثال اگر فردی از سن کم و دوران کودکی در معرض یادگیری زبان های دیگه مثل کلاس انگلیسی قرار بگیره، ذهن او به سرعت و آسان تر فرا میگیره که هم می تونه با زبان مادری و هم سایر زبان ها صحبت کرد. احتمالا یادگیری زبان در ابتدای راه برای کودک خیلی مشکل و ملالت آور باشه، اما بعد از گذشت زمان کوتاهی ذهن او به این شرایط عادت کرده و تشنه یادگیری یک یا حتی چند زبان دیگه میشه.

اما تاثیر یادگیری زبان انگلیسی برای یک کودک، تنها به افزایش قابلیت ها او برای ارتباط با دیگران محدود نمیشه. این کودک در بزرگسالی هم قدرت تفکر و درک بیشتری پیدا کرده و در تصمیم گیری ها و ایجاد ارتباط میان مشکلات و پیدا کردن بهترین راه حل ها نیز عملکرد بهتری از خودش نشون میده.

این فرد میتونه چندین وظیفه و کار را به صورت همزمان برعهده بگیره و با برقراری نظم و برنامه ریزی بهتر، به کمک مغز توانمندتری که در اختیار داره خیلی سریع کارهای روزانه خودش رو پیش میبره.

تازه شانس این دسته از افراد برای مبتلا شدن به بیماری هایی مثل زوال عقل و آلزایمر خیلی پایین تر از آنهایی هست که فقط به زبان مادری خودشون مسلط هستند. شاید فکر کنید که مطلب در همین جا تموم شده و انگلیسی فقط روی ذهن افراد تاثیر مثبت میذاره. اگر اینطور هست پس شمارو با 4 مورد دیگر از اثرات یادگیری زبان انگلیسی بر زندگی آشنا میکنیم.

5 اثر یادگیری زبان انگلیسی بر زندگی
 

پیدا درک بیشتر از جهان اطراف

فردی که زبان انگلیسی را آموخته و به آن تسلط دارد، نگرش گسترده و عمیق تری نسبت به دنیای اطراف و زندگی خودش دارد. این فرد علاوه بر پیدا کردن درک بالاتر از مردم کشور خود و دیگر کشورها، به هنگام یادگیری و کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوعی خاص، به راحتی می تونه از منابع علمی فارسی و انگلیسی بهره ببره و فقط خودش رو به منابع موجود در زبان فارسی محدود نمیکنه.

همینطور این فرد اعتماد به نفس خیلی بالاتری از دیگران داره و در صورتی که انگیزه کافی برای بیشتر کردن مهارت های خودش داشته باشه، به راحتی از منابع انگلیسی برای یادگرفتن هر چیزی که اراده کنه استفاده میکنه.
 

یافتن موقعیت شغلی بهتر و رشد سریع تر

بارها دیدیم که در یک مجموعه یا شرکت خصوصی یا دولتی، افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستن، از لحاظ جایگاه و شانس برای رشد سریع تر از دیگر همکاران خود جلوتر هستن.

این افراد هم میتونن در شغل ها و پوزیشن های کاری بهتری استخدام بشن و علاوه بر این حقوق و مزایای بیشتری رو نسبت به دیگران دریافت کنند. خود شرکت ها نیز نسبت به توانایی های این افراد آگاه هستند و میدانند که حضور آنها از چه اهمیت بالایی برای رشد و ارتقا سطح علمی مجموعه برخوردار است.

ولی این تمام ماجرا نیست چرا که افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، شانس خود اشتغالی و کسب درآمدهای مختلفی که به استخدام شدن در سازمان یا شرکت ها نیازمند نیستند رو هم دارن.
 

آشنایی با دوستان جدید و استفاده از ابزارهای جدید

در گذشته برای آشنایی و هم صحبت شدن با افرادی که در کشورهای دیگر زندگی می کردند حتما مجبور بودیم هزینه بلیت و ویزا و کلی موارد دیگه رو پرداخت می کردیم و یک سفر به خارج از کشور می رفتیم.

اما الان شبکه های اجتماعی کار ما رو راحت کردن و برای آشنایی با فرهنگ و سبک زندگی دیگر افرادی که زبان انگلیسی زبان مادری اونهاست و یا حداقل به آن تسلط دارن، هر جا که باشیم می تونیم با گوشی هوشمندمون در ارتباط باشیم.

با این حال فرقی نمیکنه که هدفتون از حضور در شبکه های اجتماعی چی هست، هر جا که باشید و با هر چی که مشغول هستید از موزیک و سینما گرفته تا اخبار و یا حتی کسب درآمد از روش های جدید مثل خرید و فروش رمز ارز، هر چی که فکرش رو بکنید، زبان انگلیسی میتونه چراغ راه شما برای رسیدن به موفقیت و پول بیشتر باشه.

5 اثر یادگیری زبان انگلیسی بر زندگی
 

کم کردن هزینه سفر در خارج و تبدیل شدن به شهروند هر کشوری که دوست دارید.

اگر از افرادی باشید که علاقه زیادی به سفر کردن دارن، حتما می دونید که سفر برای این دسته از افراد که نیازی به خرید تورهای گرانقیمت و پرداخت هزینه اضافی برای پکیج های سفرهای تفریحی ندارن خیلی هیجان انگیزتر هست.

اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید خیلی راحت می تونید با یک جستجوی ساده، هتل و محله های مورد نظری که قصد اقامت و بازدید از اونها رو دارید پیدا و انتخاب کنید. از جاهای دیدنی شهر یا کشوری که قصد بازدید از اونها رو دارید دیدن کنید و حتی از خطرات و اتفاقاتی که برای انگلیسی زبان هایی که قبلا از اونجا دیدن کردن و دچار مشکل شدن با خبر بشید و سفر بی خطرتری رو تجربه کنین.
 

سخن پایانی

قدم اول برای مهاجرت کردن به برترین کشورهای دنیا، یادگیری زبان انگلیسی و یا آموختن زبان های مطرح و پر کاربرد در جهان هست. اگر تا اینجای مطلب همراه ما بودید قطعا متوجه شدید که یادگرفتن زبان انگلیسی و حتی رسوندن خودتون به سطحی که به راحتی آموزش آیلتس رو طی کنید نه تنها یک انتخاب درست هست، بلکه باعث میشه که شما به انسان کاملتری تبدیل بشید.

برای همین بهتون توصیه می کنیم که اگه تو زندگیتون جالی خالی خیلی چیزها مثل رسیدن به موفقیت شغلی و علمی بهتر رو حس می کنید، همین امروز با ما در آکادمی زبان اکسیر تماس بگیرید. ما آماده هستیم تا راهنماییتون کنیم و سریع راه برای تکمیل کردن زبان انگلیسی و حتی مهاجرت رو بهتون توصیه خواهیم کرد. حتی اگر به دنبال رسیدن به نمره بالا در آزمون آیلتس هستید، ما راهنماییتون می کنیم که دوره آیلتس رو چطوری به سادگی و با نمره عالی به پایان برسونید و یا بهترین منابع آزمون آیلتس رو در اختیارتون قرار میدیم.

وب سایت و شبکه های اجتماعی آکادمی زبان اکسیر حاوی اطلاعات مفید و کاربردی در زمینه آموزش زبان انگلیسی هست که توصیه می کنیم حتما به آنها سر بزنید. توصیه می کنیم که پیشنهادهای شگفت انگیز و شرایط ویژه ای که برای زبان آموزان عزیز در نظر می گیریم رو از دست ندید. پس همین الان امتحان کن:
  1. دو جلسه اول پکیج های اکسیر رایگان
  2. دانلود رایگان کتاب آموزش انگلیسی 800 صفحه ای اکسیر
  3. دانلود رایگان کتاب آموزش آیلتس 400 صفحه ای اکسیر
  4. راهنمای کامل انتخاب منابع مناسب برای سلف استادی زبان
  5. 800 مقاله آموزشی رایگان روی وبسایت اکسیر
  6. تعیین سطح و ارزیابی رایگان زبان انگلیسی
  7. جزوه ی ایده های آیلتس مناسب برای رایتینگ و اسپیکینگ
  8. دانلود سه هزار کلمه متداول لانگمن
  9. راهنمای کامل انتخاب منابع مناسب برای سلف استادی آیلتس
  10. صدها ویدیوی آموزشی زبان و آیلتس در اینستاگرام اکسیر
  11. صدها ویدیوی آموزشی زبان و آیلتس در اینستاگرام، آپارات و یوتوب اکسیر
  12. دوره رایگان جعبه ابزار زبان آموز
  13. دوره رایگان اسرار موفقیت اکسیر آیلتس
  14. دوره رایگان معجزه ی مرور
  15. دوره رایگان ماشین چهارچرخه ی یادگیری زبان
  16. دوره رایگان دیکشنری خواری
 

یک نکته دیگه!

آکادمی زبان اکسیر با انتخاب شعار «سبکِ زندگی»، ارایه دهنده ی دوره های آموزش حضوری و آنلاین به تمامی علاقه مندان به زبان های خارجیه و با این امر امکان آموزش رو برای تمامی دوست داران زبان در داخل و خارج از ایران فراهم کرده. اکسیر انتخاب بهترین هاست.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.