آسان ترین روش های یادگیری زبان انگلیسی برای مبتدی ها

برای یادگیری زبان انگلیسی روش های جادویی وجود ندارد اما ما در اینجا تکنیک هایی را مطرح کرده ایم تا شما بتوانید به ساده ترین شکل ممکن این زبان را آموزش ببینید.
پنجشنبه، 29 ارديبهشت 1401
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آسان ترین روش های یادگیری زبان انگلیسی برای مبتدی ها
امروزه یادگیری زبان انگلیسی از اهمیت بالایی برخوردار شده است، زیرا در بسیاری از موارد آموزشی، سیاسی، تجاری، تکنولوژی، فناوری اطلاعات و... از این زبان بین المللی استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا آسان ترین و بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی را مرور کنیم.

لازم به ذکر است که برای یادگیری زبان انگلیسی روش های جادویی وجود ندارد اما ما در اینجا تکنیک هایی را مطرح کرده ایم تا شما بتوانید به ساده ترین شکل ممکن این زبان را آموزش ببینید. پس تا انتهای مقاله، با ما همراه باشید.

مطالعه و گوش دادن به زبان انگلیسی


آسان ترین روش های یادگیری زبان انگلیسی برای مبتدی ها
 
گوش سپردن (listening) و خواندن متون (reading) یکی از آسان ترین روش های یادگیری زبان انگلیسی است. برای اینکار می‌توانید از یکی از روش های زیر استفاده کنید:
 
  1. کتاب انگلیسی تهیه کنید.
  2. به مقاله های صوتی گوش دهید.
  3. داستان های انگلیسی را بررسی نمایید.
  4. رمان انگلیسی بخرید.
  5. ...
در مرحله بعد بهتر است زمان مشخصی را به مطالعه این موارد اختصاص دهید. آن ها را با صدای بلند بخوانید تا گوش هایتان نیز به این کلمات عادت کنند.

 در نهایت باید بگوییم که مهارت خواندن و گوش دادن به توانایی صحبت کردن شما کمک شایانی خواهد کرد.


خلاصه نویسی

خلاصه کردن متون خوانده شده یکی از روش های موثر در یادگیری زبان انگلیسی محسوب می‌شود. برای این کار باید بعد از مطالعه هر 2 الی 3 پاراگراف، خلاصه آنچه را که فهمیده اید به زبان انگلیسی بنویسید و در آخر بارها از روی آن بخوانید تا روان شوید.
 

دفترچه یادداشت

آسان ترین روش های یادگیری زبان انگلیسی برای مبتدی ها
 
یک دفترچه تهیه کنید و لغات جدیدی که یاد می‌گیرید را در آن وارد نمایید. پیشنهاد می‌کنیم بعد از ورود هر کلمه، موارد قبلی را مرور کنید. لازم به ذکر است که نوشتن ترجمه لغات در همان صفحه کار درستی نیست، پس ترجمه و کاربردهایش را در جای دیگری یادداشت کنید.

همچنین شما می‌توانید تصویر کلمات جدید را در گالری موبایلتان نگه دارید یا آن ها را در note گوشی دخیره نمایید.
 

تمرین ساعتی

برای مسلط شدن به زبان انگلیسی (در مدت زمان مشخص) باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید. به عنوان مثال برای یادگیری انگلیسی در مدت زمان 2 الی 3 ماه باید روزانه 8 تا 14 ساعت تمرین کنید. حتی می‌توان 3 ساعت در روز زمان صرف کرد و زبان انگلیسی را در 12 ماه به سطح متوسط رساند.

پیشنهاد می‌کنیم زمان خود را به بازه های کوچک و مشخص تقسیم کنید. برای نمونه 2 ساعت کلمات و لغات جدید بیاموزید، 1 ساعت به صدای تلفظ آن ها در جملات گوش دهید، 1 ساعت مکالمه را تمرین کنید، 2 ساعت را به خواندن کتاب ها اختصاص دهید و به همین ترتیب ادامه دهید.
 

صحبت با خود یا دیگران به زبان انگلیسی

هنگامی که در حال انجام کارهای روزانه شخصی خود هستید از عبارات انگلیسی استفاده کنید. به عنوان مثال این جملات را برای خود به انگلیسی بازگو کنید: من در حال مطالعه هستم، باید ظهر به خرید بروم و...

حتی می‌توانید با دوستانی که به زبان انگلیسی مسلط هستند صحبت کرده و روزمره خود را به این زبان برای آن ها تعریف کنید.
 

زمان بندی

اگر مفاهیم جدید که به تازگی آموزش دیده اید را در 24 ساعت آینده مرور کنید، 80 درصد احتمال حفظ شدن آن افزایش پیدا می‌کند و بعد از گذشت یک هفته این مطلب همچنان در ذهن شما باقی می‌ماند؛ سپس با مرور آن، مطلب مذکور تا یک ماه در ذهنتان حک خواهد شد.

در صورتی که بعد از گذشت 40 روز، مطلب را مرور کنید، 6 ماه ماندگاری آن را تضمین خواهید کرد.
 

استفاده از وسیله های روزمره

برای یادگیری زبان انگلیسی  می‌توانید از وسایل ساده و کوچک کمک بگیرید. برای نمونه می‌توانید از کاغذهای رنگی کوچک استفاده کرده و کلمات جدید را روی آن بنویسید و به وسایلی که روزمره استفاده می‌شود، بچسبانید. حتی می‌توانید تصاویری از اشیاء تهیه کرده و نام آن ها را به انگلیسی روی آن بنویسید (از طریق ویرایش تصویر) تا در ساعات آزاد با بررسی گالری موبایلتان بتوانید مروری بر کلمات جدید انجام دهید.
 

گوش کردن به موسیقی های مخصوصی برای یادگیری زبان انگلیسی


آسان ترین روش های یادگیری زبان انگلیسی برای مبتدی ها
 
تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد گوش کردن به برخی از موسیقی های آرام می‌تواند تمرکز را در حین مطالعه بالا ببرد. (این کار موجب استفاده از قسمت های آزاد مغز می‌شود) جهت استفاده از این ترفند باید موسیقی را با صدای کم پخش کرده و به مطالعه زبان انگلیسی بپردازید.
 

انتخاب زمینه های دلخواه

موضوع های مختلفی برای صحبت کردن وجود دارد اما شما باید زمینه دلخواه خود را پیدا کرده و لغات پر کاربرد انگلیسی آن را یاد بگیرید. به عنوان مثال شما در زمینه آشپزی مهارت دارید، در نتیجه می‌توانید لغات گسترده ای را به دفترچه خود اضافه کنید و روز به روز کلمات و عبارات بیشتری را در این زمینه آموزش ببینید.

از طرفی می‌توانید در گروه ها و انجمن هایی که افراد مشابه شما هستند شرکت نمایید.
 

نصب اپلیکشن های کاربردی

اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که با نصب آن ها می‌توان زبان انگلیسی را از صفر آموزش دید. این برنامه ها شرایطی را مهیا می‌کنند تا شما همزمان از توانایی دیداری و شنیداری خود استفاده کرده  و زبان انگلیسی را در هر مکانی آموزش ببینید.
 

بازگو کردن آنچه می‌بینید

در این تکنیک زبان آموز باید تلاش خود را به کار گیرد تا هر آنچه را که مشاهده می‌کند بازگو کند. به عنوان مثال "این یک تلوزیون است"، "این خانم در حال خرید است"، "یک پرنده در حال پرواز است" و... . این کار هماهنگی چشم و زبان را به طرز قابل توجهی افزایش می‌دهد. با انجام این تمرین زبان آموز می‌تواند به راحتی افکارش را بازگو کند، اشتباهاتش را بپذیرد و از همه مهمتر تسلط بیشتری بدست آورد.
 

گوش کردن صدای خود

این روش به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف گفتار خود را شناسایی کنید.

صدایتان را در حین صحبت کردن ضبط کرده و بار ها گوش دهید تا ایرادات گفتاری خود را برطرف کنید.
 

تمرین با آینه

یکی دیگر از روش های یادگیری زبان انگلیسی نوشتن رایج ترین عبارات بر روی آینه است. شما باید مقابل آینه بایستید و با صدای بلند عبارات را بخوانید.

همچنین می‌توانید پرسش هایی را روی آینه قرار داده و هر بار با تسلط بیشتر پاسخ آن ها را بدهید. بعد از مسلط شدن نیز، سوالات دیگری را مطرح کنید. برای شروع می‌توانید خود را معرفی کرده و اطلاعات جزئی از محل زندگی و سطح تحصیلات خود بازگو کنید.
 

مشاهده فیلم های انگلیسی زبان

علاقه خودتان را شناسایی کنید! فیلم یا انیمیشن.

هر آنچه را که می‌پسندید دانلود کرده و بارها آن را مشاهده کنید. پیشنهاد می‌شود ویدئو را به بخش های کوچک تقسیم کرده و برای بار اول از زیرنویس فارسی و بار دوم از زیرنویس انگلیسی استفاده نمایید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا بتوانید ویدئو را به خوبی درک کنید.

دیدن یک ویدئو به زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند تا با عبارات جدید و لهجه انگلیسی آشنا شوید.
 

کلاس خصوصی یادگیری زبان انگلیسی

امروزه آموزشگاه های زیادی زبان انگلیسی را به صورت آنلاین و حضوری تدریس می‌کنند. شما نیز می‌توانید با رزرو کلاس خصوصی زبان انگلیسی، این زبان را به راحت ترین شکل ممکن در خانه یا محل کارتان آموزش ببینید.

بیشتر بخوانید:
بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.