خطرمصرف خودسرانه داروهاي چربي‌سوز

اگر شما هم با مشکل چاقي مواجهيد، حتما تا به حال از افرادي که توانسته‌اند با رژيم‌هاي گوناگون به تناسب اندام برسند، رمز موفقيت‌شان را جويا شده‌ايد. براي درمان اضافه وزن، يک‌سري برنامه‌هاي‌ خاص وجود دارد اما بر اساس شدت چاقي، جنس، سن، شرح حال و ارزيابي‌هاي پزشکي هر فرد، يک برنامه خاص تعريف مي‌شود، پس اين‌طور
پنجشنبه، 21 مرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خطرمصرف خودسرانه داروهاي چربي‌سوز
خطرمصرف خودسرانه داروهاي چربي‌سوز
خطرمصرف خودسرانه داروهاي چربي‌سوز

نویسنده : دکتر محمدرضا وفا / متخصص تغذيه و رژيم‌درماني




اگر شما هم با مشکل چاقي مواجهيد، حتما تا به حال از افرادي که توانسته‌اند با رژيم‌هاي گوناگون به تناسب اندام برسند، رمز موفقيت‌شان را جويا شده‌ايد.

براي درمان اضافه وزن، يک‌سري برنامه‌هاي‌ خاص وجود دارد اما بر اساس شدت چاقي، جنس، سن، شرح حال و ارزيابي‌هاي پزشکي هر فرد، يک برنامه خاص تعريف مي‌شود، پس اين‌طور نيست که شما بتوانيد با يک برنامه درماني مشخص که مربوط به فرد ديگري است، به وزن دلخواه خود برسيد و لاغر شويد. اگر براي کسي داروي خاصي تجويز شده است، قطعا پزشک متخصص پس از ارزيابي‌هاي آزمايشگاهي چنين تصميمي گرفته است و اين دارو فقط براي او راه‌حلي مناسب است. بحث استفاده خودسرانه از داروهاي چربي‌سوز نيز همين‌طور است.
شايد از بين 50 بيمار مبتلا به چاقي تنها يک يا دو نفر واجد شرايط مصرف و يا بهتر بگويم مجبور به مصرف اين داروها باشند. مهم‌ترين عارضه اين قر‌ص‌ها که از جذب چربي‌ها در بدن جلوگيري مي‌کنند آن است که باعث مي‌شوند جذب موادي که بايد همراه چربي‌ها وارد خون شوند و جذب گردند، مختل شود.

خطرمصرف خودسرانه داروهاي چربي‌سوز

از جمله اين مواد ويتامين‌هاي محلول در چربي مثل ويتامين A، k، E، D و اسيدهاي چرب ضروري است که براي بدن بسيار حياتي هستند. يعني نبايد خوشحال باشيد که اين چربي جذب نمي‌شود چون مواد مغذي ديگري که جذب‌شان نيازمند وجود چربي‌هاست نيز جذب نخواهند شد.گويا شما با اين کار يک سوءتغذيه ساختگي براي خودتان رقم مي‌زنيد و انرژي دريافتي خود را کاهش مي‌دهيد. البته همه عوارضي که تنها به يکي از آنها اشاره کرديم بسته به مدت زمان و ميزان دوز استفاده از اين داروها مي‌‌تواند متغير باشد.
منبع: www.salamat.com




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.