چطور طول عمر لوازم خانگی خود را افزایش دهیم؟

افزایش طول عمر وسایل برقی خانگی، تماماً به نوع نگهداری و مصرف شما بستگی دارد، ما به شما چندین راهکار آموزش خواهیم داد که در کنار وسایل خانه خود، سالیان سال خوب و خوش زندگی کنید
شنبه، 5 شهريور 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
چطور طول عمر لوازم خانگی خود را افزایش دهیم؟
اغلب افراد به دلیل نیاز یا علاقه اقدام به خرید لوازم برقی خانگی می‌کنند. تمامی این وسایل در سال‌های اولیه خریداری شده بسیار خوب کار می‌کنند، اما به‌مرور زمان فرسوده و مستهلک می‌شوند که اگر به دادشان نرسیم، جای آن‌ها در انباری یا زباله‌دانی است.

به همین خاطر بیشتر مصرف‌کنندگان در بدو خرید به دنبال راه‌حلی‌هایی جهت افزایش طول عمر وسایل برقی خود می‌گردند که کمتر نیازمند تعمیر لوازم خانگی باشند.

فرقی نمی‌کند که آدم حساسی باشید یا ازجمله افرادی که کمتر به وسایل اطرافشان اهمیت می‌دهند. در هر صورت برای آنکه وسایل برقی منزل شما تا مدت‌های طولانی کار کند و شما را بی‌نیاز از خرید لوازم برقی جدید کنند؛ بایستی نسبت به نگهداری آن دقت بیشتری داشته باشید.

به‌طور مثال افرادی که محصولات جنرال الکتریک را خریداری کرده‌اند برای نگهداری یا تعمیر آن باید چندین نمایندگی معتبر جنرال الکتریک در تهران را بشناسند که در صورت نیاز فورا به سراغشان بروند.

در این مطلب همراه ما باشید تا با راهکاری که سبب افزایش طول عمر لوازم خانگی می‌شود، بیشتر آشنا شوید.
 

راهکارهای مؤثر افزایش طول عمر لوازم برقی خانگی


چطور طول عمر لوازم خانگی خود را افزایش دهیم؟



افزایش طول عمر وسایل برقی خانگی، تماماً به نوع نگهداری و مصرف شما بستگی دارد. زمانی که شما به‌خوبی از وسایل خود نگهداری نکنید یا بیشتر از ظرفیتشان از آن‌ها کار بکشید؛ نباید توقع آن را داشته باشید که وسیله شما سالیان طولانی کنارتان بماند.

ما به شما چندین راهکار آموزش خواهیم داد که در کنار وسایل خانه خود، سالیان سال خوب و خوش زندگی کنید.

 

انتخاب مکان مناسب برای قرار دادن وسایل برقی

نکته بسیار مهمی که باید در هنگام جای گذاری وسایل برقی خود به آن باید توجه کنید، مکانی است که وسایل برقی خود را در آن قرار می‌دهید. اکثر وسایل برقی شما در محیط آشپزخانه قرار می‌گیرد به همین دلیل باید به‌درستی محل چینش آن را انتخاب کنید.

به‌طور مثال شما نباید یخچال فریزر خود در کنار سینک ظرفشویی یا اجاق‌گاز قرار دهید. زیرا با این کار آسیب جدی به بدنه یخچال خود وارد می‌کنید و این اتفاق روی سیستم کلی یخچال تأثیر می‌گذارد.

به‌ویژه اگر برند یخچال شما در بازار کمیاب است. افرادی بسیاری به دنبال تعمیر یخچال فریزر جنرال الکتریک در تهران می‌گیرند. چرا که تعمیر این یخچال کار آسانی نیست.
 

استفاده از محافظ برقی

محافظ برقی با سه‌راهی برق تفاوت زیادی دارد که استفاده از محافظ برق سبب افزایش طول عمر وسایل برقی شما می‌شود. همان‌طور که می‌دانید میزان قطع برقی در کشور به‌ویژه در فصول گرم سال بسیار بالا است و همین امر سبب نوسان جریان برق شده است.

قطع ناگهانی برق و برگشت مجدد آن، فشار و نوسان زیادی را به وسایل برقی مخصوصاً یخچال و فریزر وارد می‌کند، اما محافظ برق جریان برق را ذخیره کرده و به‌آرامی به وسایل منتقل می‌کند.
 

تمیز کردن دوره‌ای وسایل برقی

فراموش نکنید که وسایل برقی شما نیازمند تمیز شدن دوره‌ای است. حتی در برخی موارد موتور وسایل شما نیز باید تمیز شود تا فشار زیادی به آن وارد نشود.

شما برای این کار می‌توانید با شرکت تعمیر لوازم خانگی مدرن تکنیک تماس گرفته و از آن‌ها بخواهید تعمیرکاری جهت تمیز کردن موتور و قطعات درونی وسایل برقی همچون یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرف‌شویی و اجاق‌گاز اعزام کنند.
 

تراز بودن وسایل برقی

تراز بودن وسایل برقی نکته‌ای است که شاید برای کمتر کسی دارای اهمیت باشد، اما این در حالی است که نباید این نکته را از قلم  انداخت.

تراز بودن و هم‌سطح بودن چهار طرف وسایل برقی به افزایش طول عمر آن‌ها و از همه مهم‌تر، ایمنی هر چه بیشتر آن وسیله می‌افزاید. برای این کار شما نیاز به دستگاه تراز دارید تا از بالانس بودن وسیله برقی مانند یخچال، ماشین لباس‌شویی و ماشین ظرف‌شویی مطمئن شوید.
 

عدم استفاده بیش‌ازحد از لوازم برقی

هر یک از لوازم برقی خانگی دارای ظرفیت مشخصی است که این ظرفیت معمولاً به‌صورت برچسب روی وسیله درج شده است. هیچ‌گاه بیش‌ازحد ظرفیت مشخص شده از وسیله خود کار نکشید.

شاید در چندین مرتبه اول برای شما کار کند، اما به‌مرور زمان خراب و درنهایت می‌سوزد که در این حالت نیازمند تعمیر لوازم خانگی می‌شوید.

هیچ‌گاه بیش از ظرفیت مشخص شده در ماشین لباسشویی خود البسه نریزید. به‌ویژه وسایل سنگینی مانند پتو و ملحفه. همچنین پودر و مایع را به‌اندازه بریزید. ماشین ظرف‌شویی خود را با انبوهی از ظروف پر نکنید. اگر ظروف شما زیاد است، می‌توانید ماشین را دوبار روشن کنید.

یخچال و فریزر هم شامل این قضیه می‌شود و شما نباید یخچال را مملو از خوراکی‌های متنوع کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما