آشپزخانه ایده آل با به روز ترین یراق آلات کابینت

یراق آلات کابینت باعث عملکرد بهتر کابینت شما می شوند و طول عمر کابینت ها را زیاد می کنند. اکسسوری کابینت نیز آشپزخانه را مجهز و مدرن می کند. برای آشنایی با انواع یراق آلات و اکسسوری کابینت تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
دوشنبه، 2 آبان 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
آشپزخانه ایده آل با به روز ترین یراق آلات کابینت
در گذشته ای نه چندان دور به جای کابینت از گنجه استفاده می شد و از ابتدای قرن بیست بود که کابینت‌ها به شکل امروزی تولید شدند و مورد استفاده قرار گرفتند. کابینت ها امروزه انواع متفاوتی دارند و در طرح های متنوعی تولید می شوند؛ با این حال همه ی کابینت ها به یک سری یراق آلات مثل لولا کابینت، پایه کابینت، جک کابینت و ... نیاز مندند.

امروزه یراق آلات کابینت با توجه به ذوق هنرمندان و طراحان دکوراسیون، و همچنین نیاز سنجی از کاربران، پیشرفت بسیاری داشته اند و در انواع مختلفی طراحی و به بازار عرضه شده اند.

در محتوای زیر ابتدا با یراق آلات کابینت و سپس با تجهیزات مدرن و کاربردی کابینت و آشپزخانه آشنا می شوید.

انواع یراق آلات کابینت

یراق آلات جزو ضروریات کابینت شما محسوب می شوند، در واقع اگر کابینت شما یراق آلاتی نداشته باشد، کاربردی هم نیست. کابینتی را تصور کنید که هیچ لولا یا جکی برای اتصال درب کابینت به بدنه ندارد؛ علاوه بر این، یراق آلات باعث بهبود عملکرد کابینت ها نیز می شوند، برای مثال کابینتی که لولای معمولی دارد با کابینت دارای لولا آرام بند، تفاوت زیادی در عملکرد خود نشان می دهند.

از طرفی یراق آلات کابینت با سالم نگه داشتن کابینت ها، باعث زیبایی کابینت نیز می شوند. البته گاهی هم برخی از یراق آلات کابینت مثل دستگیره، به تغییر ساده ی دکوراسیون کمک می کنند؛ مثلا تعویض دستگیره ها زیبایی زیادی به کابینت می بخشند و تغییرات چشمگیری را ایجاد می کنند.

یراق آلات کابینت شامل وسایلی از جمله: لولا کابینت، پایه کابینت، جک کابینت، ریل کشو کابینت، قرنیز کابینت و پاخور کابینت است که در ادامه شما را با این یراق آشنا خواهیم کرد.

لولا کابینت

از لولا کابینتی برای اتصال درب به بدنه کابینت، و سهولت در باز و بسته کردن درب استفاده می شود. لولاها انواع مختلفی دارند و با توجه به نوع باز و بسته شدن درب کابینت و نیاز شما انتخاب می شوند.

امروزه لولا های مدرن زیادی تولید شده اند تا برای تمام نیاز ها و کابینت ها مناسب باشند. انواع لولای درجه دار، لولای سه بعدی، لولای شیشه و ... از این قبیل لولا ها دارند. جدید ترین لولای موجود در بازار لولای ال ای دی دار است که با باز شدن درب کابینت روشن می شود و فضای داخل کابینت شما را روشن می کند.

ریل کشو

یراق مهم و اساسی در نگه داشتن و حرکت کشوها ریل کشو است. ریل ها انواع مختلفی مانند ساده،  ساچمه ای، آرام بند، مخفی، بدنه دار و ... دارند که هرکدام با ویژگی های خاص خود معروفند.

بهترین و جدید ترین ریل برای کشوی کابینت شما ریل تاندم فول آرام بند است. این ریل ها بسیار روان و بی صدا هستند و در انتهای حرکت رفت و برگشت خود، سیستم آرام بند دارند تا درب کشو با قدرت و فشار زیاد به بدنه کابینت برخورد نکند.

با این حال اگر کابینت شما تعداد کافی کشو ندارد می توانید با کمک ریل بدنه دار، کشوهایی با عمق و ارتفاع مناسب در کابینت تعبیه نمایید.

دقت کنید که برای انتخاب انواع ریل باید به ابعاد، کاربری و وزن کشوی خود دقت کنید تا نیازی به تعویض زود هنگام ریل نداشته باشید.

جک کابینت

جک ها یراق مورد نیاز برای باز کردن درب های بالایی کابینت هستند و کمک می کنند تا درب به سمت بالاحرکت کرده و بایستد. به این ترتیب درب های کابینت (مخصوصا کابینت بالای سینک) در محدوده ی حرکتی شما نیستند و امکان برخورد سر شما با درب های باز کابینت به صفر می رسد. از طرفی درب هایی که به سمت بالا باز می شوند ظاهر مدرن تری دارند و باعث زیبایی آشپزخانه شما می شوند.

جک ها هم مثل سایر یراق آلات کابینت در انواع مختلفی تولید می شوند. جک های پمپی، اتوبوسی، اونتوس و معکوس از جمله این یراق آلات کاربردی کابینت هستند.

قرنیز کابینت

قرنیز کابینت به محل اتصال صفحه میز کابینت و دیوار می چسبد و با جلوگیری از انتشار آب و رطوبت به قسمت پشت بدنه ی کابینت، باعث سلامتی  طول عمر بیشتر کابینت های شما می شوند. امروزه قرنیز ها در انواع و مدل های مختلفی تولید شده اند تا قابلیت ست  شدن با طرح و رنگ کابینت های شما را داشته باشند.








 

پایه کابینت و پاخور

پایه کابینتی یراق ضروری و مهمی است که اغلب دیده نمی شود. چرا که معمولا در قسمت پشت پاخور کابینت قرار دارد. پایه ها تمام وزن کابینت را تحمل می کنند تا کابینت با زمین اتصالی نداشته باشد و در اثر رطوبت کف آشپزخانه خراب نشود. به همین دلیل کیفیت پایه کابینت ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

اگر پایه های کابینت شما در معرض دید هستند، لازم است تا دو پایه ی جلویی را از بین پایه های زیبا که علاوه بر کیفیت دارای ظاهر مناسبی هستند انتخاب کنید، اما اگر ترجیح می دهید که پای های کابینت مشخص نباشند، پاخور کابینت راه حل مناسبی است.

پاخور ها معمولا از جنس و رنگ کابینت، یا هماهنگ با کابینت انتخاب می شوند تا در قسمت پایین کابینت نصب شده و علاوه بر زیبایی باعث عدم ورود گرد و خاک به قسمت زیر کابینت شوند.
در این صورت پایه کابینت توسط یک کلیپس به پشت پاخور کابینت متصل می شود تا پاخور در جای خود ثابت بماند و حرکت نکند.

دستگیره کابینت

دستگیره ها از اصلی ترین یراق آلات تاثیر گذار در دکوراسیون کابینت و آشپزخانه هستند. به همین دلیل امروزه از تنوع بسیار بالایی برخوردارند.

شما می توانید با انتخاب دستگیره مناسب، ساده ترین کابینت ها را به زیبا ترین و مدرن ترین آن ها تبدیل کنید. همچنین می توانید با انتخاب دستگیره دکوراسیون کابینت خود را به سبک مینیمال یا کلاسیک تغییر دهید.

با توجه به اینکه امروزه اکثر افراد طرفدار سبک مدرن و ساده هستند، دستگیره مخفی کابینت از جدید ترین تولیدات دستگیره کابینتی است که قیمت مناسبی هم دارد.

با انواع اکسسوری کابینت، آشپزخانه مجهز تری داشته باشید!

همان طور که گفتیم یراق آلات مدرن کابینت باعث عملکرد بهتر و سلامتی و زیبایی بیشتر کابینت ها می شوند. اما انواع اکسسوری کابینت کمک می کنند تا کابینت هایی کاربردی تر با فضایی کاملا بهینه داشته باشید.

به عنوان مثال سوپر مارکت کابینت نوعی طبقه بندی کامل و کاربردی است که در کابینت شما نصب می شود و فضایی ایده آل را در اختیار شما قرار می دهد.

با کمک سوپر مارکت کابینت که عملکردی کشویی دارد، به راحتی می توانید تمام وسایل خود را به شیوه ای منظم و زیبا در کابینت قرار دهید و زمانی که به آن ها نیاز دارید بدون بیرون ریختن وسایل جلویی کابینت، طبقات سوپر مارکت را شبیه یک کشو بیرون کشیده و به تمام وسایل داخل طبقه اشراف کامل داشته باشید.

تجهیزات دیگری که شما را در بهینه سازی کابینت یاری می دهد، سطل زباله کابینتی است که در گوشه ای از کابینت زیر سینک نصب می شود و علاوه بر اشغال فضای کم و دسترسی ساده، امکان تفکیک زباله ها را نیز برایتان فراهم می کند.

آبچکان ها نیز از ضروریات آشپزخانه هستند.شما می توانید بسته به سلیقه و نوع معماری آشپزخانه یکی از انواع آبچکان توکار، آبچکان آویز، آبچکان رومیزی و آبچکان ایستاده روی سینک را در رنگ های سفید، مشکی، طلایی و نقره ای تهیه نمایید.

پریز توکار کابینتی اکسسوری دیگری است که باعث حل مشکل کمبود پریز در آشپزخانه می شود. مدل های مختلف پریز توکار با فراهم کردن انواع پورت های متنوع و کاربردی از جمله برق، USB، یونیورسال و ... از تجهیزات کاربردی، مدرن و بی نظیر آشپزخانه ی شما محسوب می شوند.

به طور کلی به همان اندازه که یراق آلات کابینت برای کاربردی بودن و سالم ماندن کابینت شما ضروری هستند، تجهیزات کابینت نیز با بهبود عملکرد کاربری کابینت ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند.






 

خرید انواع اکسسوری و یراق آلات کابینت از تجهیز یراق

شما می توانید برای شناخت تمامی تجهیزات مدرن و کاربردی کابینت و اطلاع دقیق از قیمت اکسسوری کابینت به سایت تجهیز یراق مراجعه کنید.

تجهیز یراق تخصصی ترین فروشگاه یراق آلات و اکسسوری کابینت است که با ارائه ی محصولات متنوع مرتبط با آشپزخانه و اتاق خواب، و ارائه ی اطلاعات کامل در سایت اینترنتی تجهیز یراق، مرجع مناسبی برای کسب اطلاعات و خرید محصولات شما محسوب می شود.

شما می توانید تمامی سفارشات خود را از طریق سایت اینترنتی، تماس با 02177343556 و مراجعه حضوری به فروشگاه فیزیکی تجهیز یراق ثبت کنید تا محصولات خریداری شده ی شما در اسرع وقت برایتان ارسال گردد


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.