طرز تهیه کیک کره ای قهوه ای با مغز تمشک

در این مقاله قصد داریم یک مدل مینی کیک خاص و بی نظیر را به شما همراهان عزیز آموزش دهیم، همراه ما باشید.
چهارشنبه، 12 بهمن 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک کره ای قهوه ای با مغز تمشک

مواد لازم برای تهیه مایه کیک

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک ده قاشق غذا خوری (140 گرم)
سفیده تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده چهار عدد (140 گرم)
آرد بادام یک پیمانه (105 گرم)
آرد همه منظوره دو سوم پیمانه (85 گرم)
شکر گرانول سفید سه چهارم پیمانه (150 گرم)
بیکینگ پودر یک دوم قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
پوست لیمو یک قاشق چای خوری
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری
تمشک تازه، شاتوت یا بلوبری یک پیمانه (130 گرم)
اختیاری: شکر قنادی برای تزئین روی کیک ها یک چهارم پیمانه (30 گرم)


طرز تهیه کیک کره ای قهوه ای با مغز تمشک

کیک مینی کیک هایی که در این مطلب آموزش می دهیم، کیک های اسفنجی مینیاتوری ظریفی هستند که شبیه شیرینی مادلین می باشند، اما تهیه آن ها بسیار ساده تر است! تا انتها همراه راسخون باشید تا با دستور پخت این کیک های خوشمزه و شگفت انگیز آشنا شوید.

برای تهیه این کیک ها در کل به یک ساعت و پنج دقیقه زمان نیاز داریم که پنجاه دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه و پانزده دقیقه برای پخت صرف می شود. همچنین با مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم سی الی سی و شش مینی کیک آماده کنیم.

مرحله اول: آماده کردن کره قهوه ای
به اندازه ده قاشق غذا خوری (140 گرم) کره را در تابه یا قابلمه ای به رنگ روشن می ریزیم. (یک فضای داخلی با رنگ روشن برای تعیین زمانی که کره شروع به قهوه ای شدن می کند بسیار مهم است.) کره را روی حرارت متوسط ​​آب می کنیم و مرتب هم می زنیم. پس از ذوب شدن کره شروع به کف کردن می کند. به هم زدن ادامه می دهیم، بعد از حدود 5 تا 7 دقیقه، کره شروع به قهوه‌ای شدن می‌کند و خواهیم دید که لکه‌های قهوه‌ای در کف تابه تشکیل می‌شوند. کره رایحه ای آجیلی خواهد داشت که طعم فوق العاده ای به کیک می دهد. رنگ کره به تدریج پر رنگتر می شود و از زرد به طلایی و سپس قهوه ای طلایی. پس از اینکه رنگ کره به رنگ قهوه‌ای کاراملی روشن در آمد، بلافاصله آن را از روی حرارت بر می داریم و همه آن را داخل کاسه می ریزیم.
 حدود دو قاشق غذا خوری از کره قهوه‌ای را جدا می کنیم تا در مرحله بعد قالب ها را با آن چرب کنیم. باقی‌مانده کره قهوه‌ای (حدود نصف پیمانه) را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار می دهیم یا اینکه به دمای اتاق می رسانیم طوری که دیگر گرم نباشد.
نکته: کره نباید بیشتر از این سرد شود زیرا شروع به سفت شدن می کند.

طرز تهیه کیک کره ای قهوه ای با مغز تمشک

مرحله دوم: گرم کردن فر و آماده کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود. در ادامه با استفاده از یک برس شیرینی پزی، فنجان های یک قالب مینی مافین 24 عددی را با دو قاشق غذا خوری کره قهوه ای چرب می کنیم.
در این دستور تهیه 30 تا 36 کیک کره قهوه ای به دست می آید، بنابراین قالب دوم را نیز چرب می کنیم و باقی مانده مایه کیک را داخل آن می ریزیم.
نکته: اگر فقط یک قالب دارید روی باقی مانده مایه کیک را بپوشانید و در دمای اتاق نگه دارید تا سری اول بپزند.
نکته: اگر از کپسول مینی مافین استفاده می کنید، کپسول ها را نیز با کره قهوه ای چرب کنید.

مرحله سوم: آماده کردن مایه کیک
در یک کاسه بزرگ و با استفاده از همزن دستی یا برقی، چهار عدد (140 گرم) سفیده تخم مرغ بزرگ را با سرعت بالا حدود دو تا سه دقیقه هم می زنیم تا زمانی که قله های نرم تشکیل شوند.
در ادامه یک پیمانه (105 گرم) آرد بادام، دو سوم پیمانه (85 گرم) آرد همه منظوره، سه چهارم پیمانه (150 گرم) شکر گرانول سفید، یک دوم قاشق چای خوری بکینگ پودر، یک چهارم قاشق چای خوری نمک و یک قاشق چای خوری پوست لیمو را به آن اضافه می کنیم و با سرعت کم هم می زنیم تا باهم مخلوط شوند.
نکته: نگران نباشید که پف سفیده تخم مرغ از بین برود، همچنان بافت پفکی آن ها را در کیک ها خواهید دید! مخلوط چسبناک، توده ای و غلیظ خواهد بود.
در آخر یک قاشق چای خوری عصاره وانیل و کره قهوه ای خنک شده را داخل آن می ریزیم و با سرعت کم هم می زنیم تا مخلوط شوند.

طرز تهیه کیک کره ای قهوه ای با مغز تمشک

طرز تهیه کیک کره ای قهوه ای با مغز تمشک

مرحله چهارم: ریختن مایه کیک در قالب
دو قاشق چای خوری مایه کیک را در هر حفره قالب مافین چرب شده می ریزیم بعد به آرامی یک توت (تمشک، شاتوت و بلوبری) را در مرکز هر کدام قرار می دهیم.
نکته: نیازی نیست که آن ها فشار دهیم تا داخل مایه کیک فرو بروند، فقط آن را روی مایه کیک و در مرکز حفره قرار می دهیم

طرز تهیه کیک کره ای قهوه ای با مغز تمشک

مرحله پنجم: پختن کیک
قالب را داخل فر می گذاریم و به مدت 14 تا 16 دقیقه یا تا زمانی که لبه های کیک ها قهوه ای طلایی شوند، آن ها را می پزیم.

مرحله ششم: خنک کردن کیک ها
بعد از سپری شدن مدت زمان گفته شده کیک ها را از فر خارج می کنیم و قبل از خارج کردن آن ها از قالب اجازه می دهیم به مدت 10 دقیقه در قالب بمانند و خنک شوند.
نکته: کیک با سرد شدن کمی پف می کنند.
نکته: در صورت تمایل، قبل از سرو، شکر قنادی را روی کیک های گرم یا خنک شده الک کنید.

طرز تهیه کیک کره ای قهوه ای با مغز تمشک

مرحله آخر: سرو و نگهداری کیک
این مینی کیک ها وقتی تازه هستند بهترین طعم را دارند، می توانید آن ها را به همره یک فنجان چای سرو کنید و باقی مانده آن ها را تا 3 روز در دمای اتاق و تا 1 هفته در یخچال نگهداری کنید.

امیدواریم از این دستور راضی باشید و آن را درست کنید و از خوردن مینی کیک ها در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

در آخر به نکاتی جهت بهتر شدن دستور پخت اشاره می کنیم
دستورالعمل انجماد: کیک های پخته شده و خنک شده را می توانید تا 3 ماه منجمد کنید و قبل از تزئین با شکر شیرینی پزی و سرو کافی است یک شب روی پیشخوان قرار دهید تا به دمای اتاق برسد.

استفاده از قالب معمولی مافین 12 عددی: در صورت استفاده از این قالب 10 عدد کیک حاصل می شود. دو قاشق غذا خوری از مایه کیک را در هر حفره قالب بریزید و سپس دو عدد توت روی آن قرار دهید. زمان پخت را به 18 تا 21 دقیقه یا تا زمانی که لبه ها قهوه ای طلایی شوند افزایش دهید.

طرز تهیه کیک کره ای قهوه ای با مغز تمشک

سرخ کردن کره در ماهیتابه تیره‌ تر: توصیه می‌کنیم هنگام سرخ کردن کره از قابلمه یا تابه‌ای با رنگ روشن استفاده کنید تا بتوانید ببینید که کره چه زمانی قهوه‌ای می‌شود. (فقط چند ثانیه بین کره قهوه ای و کره سوخته فاصله است.) اگر فقط ظروف پخت و پز تیره دارید، پیشنهاد می کنم یک تایمر تنظیم کنید و رنگ آن را با ریختن مقداری از آن در یک کاسه شیشه ای بررسی کنید تا مشخص کنید قهوه ای شده است یا خیر. به این صورت که وقتی کره را در تابه ای به رنگ تیره ریختید بعد از گذشت 5 دقیقه و سپس هر دقیقه بررسی کنید و در کاسه شیشه ای بریزید و رنگ آن را چک کنید. اجازه ندهید بیشتر از 8 دقیقه کره سرخ شود.

آرد بادام: می توانید از پودر بادام نیز استفاده کنید. شما می توانید آرد بادام را خودتان درست کنید، اما بسیار مراقب باشید زیرا بادام می تواند به سرعت روغن خود را آزاد کند، گلوله شود و به کره بادام تبدیل شود. شاید راحت تر باشد که از آرد بادام آماده استفاده کنید که می توانید آن را از فروشگاه ها تهیه کنید.

انواع توت ها: می توانید از توت های یخ زده به جای توت های تازه استفاده کنید، اما حتما باید اول آن ها را یخ زدایی کنید و آب آن ها را بگیرید. از تمشک، شاه توت یا بلوبری می توانید استفاده کنید. شما به 30 تا 36 عدد توت نیاز دارید. اگر بلوبری ها کوچک هستند، از 2 عدد در هر کیک استفاده کنید.

ابزار مخصوص برای تهیه دستور پخت: قالب مینی مافین 24 عددی، قلم موی شیرینی پزی الک توری ریز


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.