چرا قیمت ملک در منطقه 22 تهران متفاوت است ؟

آخرین محدوده ضمیمه شده به شهر تهران ، منطقه 22 از نظر وسعت و فضای سبز در رتبه اول در بین دیگر مناطق تهران قرار دارد و همچنین در کنار منطقه 5 بیشترین آمار ساخت و ساز و معاملات ملکی را در پایتخت دارا میباشد .
يکشنبه، 23 بهمن 1401
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چرا قیمت ملک در منطقه 22 تهران متفاوت است ؟
اگر به فکر سرمایه گذاری در آنجا هستید و یا به بنگاه های معاملاتی مراجعه کرده باشید ممکن است چندین مورد برایتان شفاف نباشد و شما را کمی گیج کند ، مورد اول تفاوت زیاد قیمت ها و مورد دوم پروژه هایی است که بصورت پیش فروش ارائه میشوند اما شکل آنها با آن پیش فروشی که شما از قبل دیده اید متفاوت است . در ادامه این مطلب ضمن بررسی تمامی مواردی که باید بدانید به این موضوع میپردازیم که چرا قیمت ملک در منطقه 22 تهران متفاوت است ؟ با ما همراه باشید .
 

وسعت منطقه 22 چیتگر

اولین موردی که باید بدان اشاره نماییم وسعت منطقه 22 چیتگر میباشد که با دیگر مناطق تهران متفاوت است .  یکی از وسیع ترین منطقه های تهران که میتوان تهرانپارس در نظر گرفت را اگر بخواهید با چیتگر مقایسه نمایید کافیست یکبار در اتوبان خرازی از ابتدای منطقه 22 تا انتهای آن که مروارید شهر است بدون ترافیک رانندگی کنید و خواهید دید که حداقل 10 دقیقه زمان میبرد و این نشان دهنده وسعت این منطقه است در نتیجه قیمت هایی که ارائه میشود بر اساس محل قرار گیری و سن بناهای ساخته شده در این محدوده است . 

دریاچه مصنوعی چیتگر به عنوان یک امتیاز برای برج هایی که دید به آن دارند و یا در نزدیکی آن هستند میباشد ولیکن به دلیل اینکه اولین ساخت و سازها در همین محدوده شروع شده سن بناهای ساخته شده میتواند باعث تغییرات زیاد قیمت ها در این منطقه شود . جدا از اینکه هر چه به سمت غرب بروید اگر به امکاناتی نظیر باغ موزه گیاه شناسی و یا بازار بزرگ ایران مال نزدیک تر شوید و یا در ضلع شمالی اتوبان خرازی و پای کوه باشید وضعیت قیمت ها متفاوتم میشود و اگر به سمت میدان المپیک در نزدیکی پروژه افق فرتاک بروید با توجه به نزدیک شدن به بافت قدیمی که از برج های دریاچه قدیمی تر هستند قیمت ها بسیار پایینتر می آیند و از مرغوبیت منطقه کاسته میشود . بطورکلی در محدوده ای که دارای وسیع ترین فضای سبز در تهران است نزدیک بودن به هر یک از آن نقاط یک امتیاز محسوب میشود .

چرا قیمت ملک در منطقه 22 تهران متفاوت است ؟
 

پروژه های در حال اجرا منطقه 22 

یکی از مواردی که در این منطقه با دیگر نقاط متفاوت است پروژه های در حال اجرایی است که پیش فروش میشوند . واژه پیش فروش یعنی یک سازنده در حال ساخت با قیمت مشخص و قطعی ، متریال ، امکانات و هر آنچه که باعث تغییر قیمت میشود واحدی را به خریدار میفروشد . اما در منطقه 22 تعاونی سازها که به معنی ساخت جمعی است حضوری پر رنگ دارند در نتیجه قیمت ها گمراه کننده است بدینصورت که در این نوع پیش فروش ها قرارداد ساخت بصورت علی الحساب است یعنی هر آنچه هزینه شد باید اعضا بپردازند و با تورم افزایش میابد اما ممکن است در جدولی که به شما ارائه میدهند قیمت ساخت را 10 میلیون تومان اعلام نمایند و هزینه زمین و تراکم را نیز 7 میلیون و در نهایت یک واحد 60 متری را در حدود 1 میلیارد تومان قیمت گذاری کنند . 

نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که قیمتهای علی الحساب اعلامی توسط تعاونی ها میتواند هر عددی باشد و قطعا با این قیمت نیز ساخت و ساز تمام نمیشود و زمانی که عملیات ساخت شروع به کار کند هزینه های واقعی نمایان میشود ولیکن برای اینکه قیمت تمام شده در جدول فروش آنها کم به نظر بی آید قیمت را پایین اعلام مینمایند . حال شما اگر خریدار باشید و قیمت ملک آماده بگیرید ممکن است زمانیکه به سراغ پروژه های پیش فروش تعاونی ساز بروید اعداد و ارقام متفاوتی مشاهده نمایید که برایتان سوال پیش آورد که اختلاف این قیمت ها در چیست که البته هم اکنون متوجه آن شدید . 
 

تفاوت در تعهدات پروژه های تعاونی ساز

همانطور که در بالا اشاره نمودیم تعاونی ساز بودن به معنی ساخت جمعی است یعنی عده ای دور هم جمع میشوند و اقدام به تامین سرمایه از ابتدا تا انتها مینمایند پس در واقع تعهداتی نمیتواند به شکلی که در پروژه قطعی و با سازنده شخصی قراردادی منعقد میشود مکتوب شود . البته این را هم بگوییم در یک پیش فروش قطعی سازنده اگر قیمت ملک آماده در همان لحظه متری 50 میلیون تومان باشد قیمتی که با شما قرارداد میبندد را با احتساب تورم پیش روش بالاتر اعلام میکند و تنها زمانیکه بازار مسکن آرام و بدون نوسان است میتواند در پیش خرید قطعی قیمت را پایینتر از ملک آماده خرید .

چرا قیمت ملک در منطقه 22 تهران متفاوت است ؟

این نکته را هم اضافه نماییم شما باید تجربه ساخت ، سابقه ، پشتوانه مالی و ریشه تعاونی را پیدا کنید تا سرمایه گذاری موفقی داشته باشید . معمولا تعاونی هایی با ریشه دولتی عملکرد بهتری از پروژه هایی است که سازنده آنها فاقد رزومه ساخت است مانند پروژه دیپلمات چیتگر که ممکن است به دلیل بی تجربه بودن زمان تحویل پروژه چند سال عقب بی افتد و البته شرکت های خصوصی نیز در این عرصه حضور دارند که آنها نیز قابل اعتمادند و قیمت فروششان نیز بالاتر از مابقی سازنده ها میباشد اما به دلیل اعتبار میتوان روی آنها حساب کرد .


نتیجه گیری نهایی
بطور کلی سرمایه گذاری در ملک سودآور است نه تنها در ایران بلکه در تمامی کشورهای دنیا یکی از منابع اصلی برای سرمایه گذاری است و علت آن نیز این است که زمین خلق نمیشود و رشد جمعیت دنیا و نیاز به تامین مسکن همیشه وجود داشته و خواهد داشت و مانند هر جای دیگر انواع سرمایه گذاری در این حوزه وجود دارد از آپارتمان مسکونی گرفته تا تجاری ، اداری ، زمین و ویلا که هرکدام ریسک و سود مربوط به خود را دارد اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که روی منطقه ای سرمایه گذاری نمایید که آینده روشنی دارد و رو به رشد است این اولین اصل در سرمایه گذاری شماست .

شاید از افرادی با سن بالاتر شنیده اید که میگویند فلان منطقه بیابان بوده ولیکن در حال حاضر خرید یک ملک در آنجا آرزوست ، این مسئله در مورد هر منطقه ای که در ابتدا در حال ساخت بوده وجود داشته و در حال حاضر منطقه 22 تهران به عنوان آخرین محدوده ضمیمه شده به تهران یکی از آنهاست که در کنار بزرگترین امکانات تفریحی و مراکز خرید دنیا ( بله درست خوانده اید ایران مال وسیع ترین مرکز خرید دنیاست که از مجموع وسعت رتبه دوم و سوم نیز بزرگتر است ) میتواند نوید آینده ای بسیار روشن برای این منطقه را بدهد . برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پروژه های در حال ساخت در منطقه 22 تهران چیتگر میتوانید به وبسایت https://www.tehran-borj.ir مراجعه فرمائید .


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.