طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی با فیلینگ خامه

در این مطلب قصد داریم طرز تهیه یک نوع کاپ کیک شکلاتی که با خامه پر می شود را به شما عزیزان آموزش دهیم.
جمعه، 12 اسفند 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی با فیلینگ خامه

مواد لازم برای تهیه مایه کاپ کیک شکلاتی

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره (الک شده) یک پیمانه (125 گرم)
پودر کاکائو طبیعی شیرین نشده یک دوم پیمانه (42 گرم)
جوش شیرین یک قاشق چای خوری
بیکینگ پودر یک دوم قاشق چای خوری
نمک یک دوم قاشق چای خوری
روغن گیاهی یک سوم پیمانه (80 میلی لیتر)
شکر گرانول سفید یک پیمانه (200 گرم)
تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده یک عدد
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری
دوغ، به دمای اتاق رسیده یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر)
قهوه داغ یا آب داغ یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر)


مواد لازم برای تهیه تاپینگ گاناش شکلاتی

مواد غذایی مقدار
شکلات نیمه شیرین، ریز خرد شده شش اونس (170 گرم)
خامه غلیظ دو سوم پیمانه (160 میلی لیتر یا 5.3 اونس)


مواد لازم برای تهیه فیلینگ باترکریم وانیلی

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک، نرم شده تا دمای اتاق یک دوم پیمانه (115 گرم)
شکر قنادی دو پیمانه (240 گرم)
خامه غلیظ سه قاشق غذا خوری (45 میلی لیتر)
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
نمک برای طعم دادن به مقدار لازم


طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی با فیلینگ خامه

کاپ کیک شکلاتی یکی از خوشمزه ترین کاپ کیک ها می باشد که می توانید آن ها را با گاناش شکلاتی و فیلینگ خامه تزئین کنید و به عنوان عصرانه یا دسر بعد از شام سرو کنید و لذت ببرد. پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای تهیه این کاپ کیک ها در کل به سه ساعت زمان نیاز داریم که چهل دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه، بیست و دو دقیقه برای پخت و الباقی برای خنک کردن  و تزئین کیک صرف می شود. همچنین با مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم پانزده عدد کاپ کیک تهیه کنیم.

مرحله اول: گرم کردن فر و آماده کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود.
در ادامه یک قالب مافین 12 فنجانی را با کپسول کاپ کیک می پوشانیم و همانطور که در ابتدا اشاره شد این دستور تقریباً 15 کاپ کیک تولید می کند، بنابراین قالب دوم مافین را با 3 کپسول کاپ کیک می پوشانیم تا همه آن ها را  در یک مرتبه بپزیم.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
در این مرحله یک پیمانه (125 گرم) آرد، یک دوم پیمانه (42 گرم) پودر کاکائو، یک قاشق چای خوری جوش شیرین، یک دوم قاشق چای خوری بیکینگ پودر و یک دوم قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه بزرگ می رییم و  باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد تر
یک سوم پیمانه (80 میلی لیتر) روغن، یک پیمانه (200 گرم) شکر، یک عدد تخم مرغ، یک قاشق چای خوری وانیل و یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر) دوغ را در یک ظرف دیگر می ریزیم و باهم مخلوط می کنیم تا ترکیب شوند.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد تر و مواد خشک (درست کردن مایه کاپ کیک)
مواد تر را داخل مواد خشک الک شده می ریزیم و یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر) قهوه یا آب داغ را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مایه کیک کاملا یکدست شود.
نکته: مایه کیک رقیق است.

مرحله پنجم: ریختن مایه کاپ کیک در قالب
مایه کیک به دست آمده را با استفاده از قاشق داخل کپسول ها می ریزیم و فقط دو سوم آن ها را پر می کنیم تا در هنگام پخت و پف کردن سر ریز نشوند.
نکته: برای 15 عدد کاپ کیک باید مایه کیک کافی داشته باشید.

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی با فیلینگ خامه

مرحله ششم: پخت کاپ کیک ها
قالب ها را داخل فر می گذاریم و کاپ کیک ها را به مدت 20 تا 22 دقیقه یا تا زمانی که خلال دندانی که در مرکز آن ها فرو کرده ایم تمیز بیرون بیاید می پزیم.

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی با فیلینگ خامه

مرحله هفتم: خنک کردن کاپ کیک ها
بعد از سپری شدن مدت زمان پخت کاپ کیک ها را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم آن ها به مدت ده دقیقه در قالبشان بمانند و خنک شوند و سپس آن ها را از قالب بیرون می آوریم و روی توری سیمی منتقل می کنیم تا کاملا خنک شوند.
نکته: کاپ کیک ها باید قبل از مونتاژ کاملاً خنک شوند و حتی اگر روی آن ها چسبناک است پیشنهاد می شود به مدت 20 تا 30 دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شوند.

مرحله هشتم: آماده کردن گاناش شکلاتی
برای تهیه گاناش ابتدا شش اونس (170 گرم) شکلات ریز خرد شده را در یک کاسه متوسط ​​مقاوم در برابر حرارت می ریزیم. سپس دو سوم پیمانه (160 میلی لیتر یا 5.3 اونس) خامه را در یک قابلمه کوچک می ریزیم و روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم تا گرم شود و به آرامی شروع به جوشیدن کند.
حالا خامه ذوب شده را روی شکلات خرد شده می ریزیم و اجازه می دهیم دو تا سه دقیقه بماند تا شکلات به آرامی نرم شود. با یک قاشق فلزی یا کاردک پلاستیکی کوچک، خیلی آرام مواد را هم می زنیم تا شکلات ذوب شود و مخلوط یکدست شود.
نکته: گاناش رقیق خواهد بود.
نکته: هرچه شکلات را ریزتر خرد کنید سریع تر با خامه آب می شود.
نکته: اگر شکلات ذوب نشد، آن را در مایکروویو قرار ندهید.
پس از یکدست شدن مخلوط گاناش، آن را به یخچال منتقل می کنیم و اجازه می دهیم حداقل سی دقیقه بماند تا خنک وغلیظ شود و سپس روی کاپ کیک های خنک شده و پر شده پخش می کنیم.

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی با فیلینگ خامه

مرحله نهم: آماده کردن فیلینگ باترکریم وانیلی
با یک همزن دستی یا برقی، یک دوم پیمانه (115 گرم) کره را با سرعت متوسط ​​حدود دو دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ شود.
سپس دو پیمانه (240 گرم) شکر قنادی، سه قاشق غذا خوری (45 میلی لیتر) خامه غلیظ و دو قاشق چای خوری عصاره وانیل را به کره اضافه می کنیم و با سرعت کم به مدت سی ثانیه هم می زنیم بعد سرعت همزن را به سرعت متوسط رو ​​به بالا تغییر می دهیم و سه دقیقه کامل هم می زنیم.
نکته: اگر فراستینگ خیلی رقیق است می توانید تا یک چهارم پیمانه (30 گرم) شکر اضافه کنید و اگر فراستینگ خیلی غلیظ است یک قاشق غذا خوری (15 میلی لیتر) خامه اضافه کنید. همپنین فراستینگ را بچشید  اگر خیلی شیرین است کمی نمک اضافه کنید.

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی با فیلینگ خامه

مرحله دهم: فیلینگ کاپ کیک ها (پر کردن کاپ کیک ها با باتر کریم وانیلی)
با استفاده از یک چاقوی تیز، مرکز کاپ کیک های خنک شده  را به صورت یک دایره برش می دهیم تا یک حفره کوچک به عمق حدود یک اینچ ایجاد شود. قطعه ای که بر می داریم به نوعی مخروطی شکل خواهد بود. باتر کریم وانیلی را با قاشق یا قیف در داخل هر کیک کوچک حفر شده، می ریزیم.
نکته: همان طور که اشاره شد برای پر کردن کاپ کیک هامی توانید از قاشق چای خوری ستفاده کنید، معمولاً می توانید بین 1 تا 2 قاشق چای خوری فیلینگ در هر کدام بریزید.
نکته: اگر می خواهید کاپ کیک ها را با قیف پر کنید، می توانید از قیف با ماسوره شماره 12 ویلتون استفاده کنید.
در آخر انتهای نوک تیز قسمت مخروطی شکل را برش می دهیم  و قسمت گرد آن را به آرامی روی فیلینگ بر می گردانیم.

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی با فیلینگ خامه

مرحله یازدهم: تزئین کاپ کیک ها با گاناش شکلاتی
با اسفاده از یک چاقو یا پالت خامه کشی کوچک، گاناش شکلاتی غلیظ شده را به صورت یک لایه ضخیم روی هر کاپ کیک می مالیم و پخش می کنیم.
در آخر باتر کریم وانیلی را داخل قیف با ماسوره شماره 6 ویلتون می ریزیم و با طرح دلخواه روی کاپ کیک های پوشیده شده با گاناش پایپ می کنیم.

مرحله دوازدهم: سرو کاپ کیک ها
این کاپ کیک های خوشمزه را می توانیم بلافاصله بعد از مونتاژ سرو کنیم یا اینکه در دمای اتاق یا در یخچال تا یک روز قبل از سرو نگهداری کنیم.

مرحله آخر: نگهداری کاپ کیک ها
باقی مانده کاپ کیک ها را می پوشانیم ومی توانیم آن ها را تا پنج روز در یخچال نگهداری کنیم.
پیشنهاد: من برای نگهداری و حمل و نقل کیک های تزئین شده یک کیک حامل را توصیه می کنم.

در آخر به نکاتی جهت بهتر شدن دستور پخت اشاره می کنیم
دستورالعمل تهیه از قبل: کاپ کیک ها را می توانید از یک روز قبل بپزید و خنک کنید و روی آن ها را محکم بپوشانید و در دمای اتاق نگهدارید و روز سرو با فیلینگ پر کنید. باترکریم فرم گرفته و گاناش شکلاتی را نیز می توانید از یک روز قبل درست کنید و روی هر کدام را بپوشانید و یک شب در یخچال بگذارید. وقتی گاناش را در یخچال می گذارید غلیظ خواهد شد. در صورت نیاز به رقیق کردن، گاناش را با قاشق در کاسه مقاوم در برابر حرارت بریزید و روی یک قابلمه آب در حال جوش قرار دهید و مدام هم بزنید تا رقیق شود.

دستورالعمل انجماد: کاپ کیک های بدون فراست و فیلینگ را می توانید تا 3 ماه منجمد کنید. برای یخ زدایی هم کافی است یک شب در یخچال قرار دهید و قبل از مونتاژ و سرو به دمای اتاق برسانید.

ابزارهای مورد نیاز برای تهیه دستور پخت: اسپاتول کوچک | کپسول کاپ کیک | قالب کاپ کیک آمریکا یا قالب کاپ کیک ویلتون| میکسر دستی یا برقی | قیف یکبار مصرف و قابل استفاده مجدد| ماسوره ویلتون شماره 6

فرو رفتگی کاپ کیک: ممکن است مرکز کاپ کیک ها در حین پخت فرو بروند، اما تا پایان پخت دوباره بیرون می آید. اما اگر کمی فرو رفتگی باقی بماند خیلی مهم نیست، زیرا باید این قسمت را برش دهیم و آن ها را با خامه پر کنیم.

دوغ یا خامه ترش: من این کاپ کیک ها را با هر دوی اینها پخته و تست کرده ام. کاپ کیک هایی که با دوغ درست شدند، بهترین طعم را دارند، اما کمی نرم و چسبنده هستند، بنابراین همین امر باعث می شود برش زدن و پر کردن آن ها کمی دشوارتر باشد. (اگر می خواهید از دوغ در پخت آن ها استفاده کنید توصیه می کنم قبل از برش دادن و پر کردن، آن ها را در یخچال قرار دهید تا سریع خنک شوند و به این ترتیب کار با آن ها کمی راحت تر خواهد شد. ) وقتی در پخت کپ کیک ها از خامه ترش استفاده می کنید، بافت سفت تری دارند، اما طعم شکلات آنقدرها قوی نیست. شما همچنین می توانید خامه و دوغ را به صورت نصف نصف استفاده کنید، اگر هر دو را دارید!

دوغ: برای این دستور تهیه دوغ لازم است. اگر به آن دسترسی ندارید می توانید آن در خانه درست کنید. به این ترتیب که یک قاشق چای خوری سرکه سفید یا آب لیمو را به یک پیمانه اندازه گیری مایع اضافه کنید. سپس به اندازه کافی شیر کامل را به همان پیمانه اضافه کنید تا به نصف پیمانه برسد. (در مقادیر کم، شیرهای کم ‌چرب یا غیرلبنی را می توانید به جای شیر کامل استفاده کنید، اما در این صورت کاپ ‌کیک‌ها مزه‌ ای مرطوب یا غنی نخواهند داشت.) آن را هم بزنید و بگذارید 5 دقیقه بماند. «دوغ» خانگی تا حدودی دلمه شده و آماده استفاده در دستور پخت خواهد بود.

قهوه داغ یا آب داغ: قهوه داغ طعم پودر کاکائو را افزایش می دهد. همچنین باعث می شود که راحت تر حل شود. (قول می‌دهم این کیک‌ها اصلاً طعم قهوه را ندارند!) اگر قهوه نمی نوشید، می توانید از آب گرم استفاده کنید. اما برای طعم عمیق تر و غنی تر شکلات، بهتر است از قهوه استفاده کنید (قهوه معمولی یا بدون کافئین، اما مطمئن شوید که سیاه و بدون شکر یا خامه باشد). می توانید آن را در قهوه ساز دم کنید یا قهوه فوری درست کنید.
 
شکلات برای گاناش: شکلات با کیفیت برای گاناش ایده آل است تا به درستی غلیظ شود و قوام پیدا کند. من از میله ‌های پخت 4 اونسی مارک ‌های Ghirardelli یا Baker's استفاده می ‌کنم. برای تولید 6 اونس به 1.5 میله از 4 اونس نیاز دارید. اگر به این شکلات ها دسترسی ندارید، می توانید از 170 گرم (حدود یک پیمانه) شکلات چیپسی نیمه شیرین با کیفیت بالا استفاده کنید.

آیا می توانم کاپ کیک ها را به کیک کیک کنم؟ کاملا. مایه کاپ کیک ها را می توانید به صورت کیک 2 لایه ای بپزید و باتر کریم وانیلی را روی یکی از کیک ها ( بعد از خنک شدن) بمالید و بعد لایه دوم را روی آن قرار دهید و روی کل کیک را با گاناش شکلاتی بپوشانید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.