بهترین بالش برای گردن درد؛ با درد گردن خداحافظی کنید

برخی بالش‌های طبی سفت و محکم و برخی دیگر متوسط و نرم هستند. اگر مدام دچار گردن درد می‌شوید، بالش‌های سفت و محکم گزینه بهتری برای شما خواهد بود.
شنبه، 20 خرداد 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
بهترین بالش برای گردن درد؛ با درد گردن خداحافظی کنید
اگر شما هم با درد گردن بیدار می‌شوید، احتمالا مقصر اصلی بالش شماست. یک بالش بی‌کیفیت و غیراستاندارد می‌تواند گردن درد را تشدید کند و به عبارتی علت گردن درد هنگام خوابیدن باشد.

در واقع گردن انسان دامنه حرکتی وسیعی دارد و آن را مستعد آسیب می‌کند. از طرف دیگر مهره‌های گردن باریک‌ترین مهره‌های ستون فقرات شما هستند، اما با این حال وزن سرتان را تحمل می‌کنند. بنابراین اگر هنگام خوابیدن گردن شما در حالت مناسبی نباشد و به خوبی استراحت نکند، احتمال آسیب رسیدن به آن اصلا کم نیست.

در این مقاله به نکاتی برای خرید بهترین بالش برای گردن درد می‌پردازیم و توضیح می‌دهیم بالش‌های مناسب گردن درد چه ویژگی‌هایی دارند. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله کاربردی همراه ما باشید.

جنس بالش مناسب برای دیسک گردن

یکی از مهم‌ترین نکات هنگام خرید بهترین بالش برای گردن درد، توجه به جنس آن است. در‌صورتی‌که بالش جنس مرغوبی نداشته باشد، فشار مضاعفی بر عضلات گردن وارد می‌شود و در‌نتیجه در طول روز گردن درد ناخوشایندی را تجربه خواهید کرد. به‌طور‌کلی بالشی استاندارد است که با ساختار بدن مطابقت داشته باشد و از گردن پشتیبانی کند تا ستون فقرات شما هنگام خواب در یک راستا قرار گیرد.

بر این اساس، بالش‌های هوشمند یا بالش‌های طبی مموری فوم بهترین گزینه هستند. این بالش‌ها به محض خوابیدن روی آن به شکل سر و گردن درمی‌آیند و پشتیبانی بالایی را از گردن و حتی شانه‌ها ایجاد می‌کنند. بالش‌های پر هم گزینه مناسب دیگری است که شکل‌پذیر بوده و دوام و ماندگاری بالایی دارند. با این حال، استفاده از این نوع بالش‌ها برای کسانی که به پر حساس هستند، توصیه نمی‌شود. توجه به جنس کالای خواب برای انتخاب روتختی نیز مهم است.

برخی از جنس روتختی‌ها، نایلونی بوده و برای افرادی که پوستی حساس دارند، مناسب نیست. پیشنهاد می‌شود برای انتخاب روتختی و بالش مناسب به فروشگاه‌‌های معتبر سری بزنید. در این فروشگاه‌ها علاوه‌بر تنوع و کیفیت بالا، قیمت روتختی عروس جدید تا روتختی یک‌نفره نوجوان نیز مناسب خواهد بود.

 
بهترین بالش برای گردن درد؛ با درد گردن خداحافظی کنید
 

ارتفاع و ابعاد بالش مناسب افراد مبتلا به گردن درد

بالش‌هایی که بیش از اندازه کوتاه یا بیش از حد بلند باشند، به عضلات گردن هنگام خواب فشار وارد می‌کنند. در‌واقع هنگام خوابیدن باید قسمت اعظم بالش به جای سر، زیر گردن قرار بگیرد تا به حفظ ستون فقرات شما در راستای صحیح کمک کند. همچنین بهتر است بالشی که تهیه می‌کنید، گاست (gusset) داشته باشد. گاست‌ها نوارهای مستطیلی هستند که در هر چهار طرف بالش دوخته می‌شوند تا وقتی سرتان را تکان می‌دهید، کناره‌های بالش نیز کاملا از گردنتان حمایت کنند.

بالش‌های بدون گاست، فقط از دو تکه پارچه دوخته می‌شوند و وقتی هنگام خواب غلت بزنید، کناره‌های بالش پشتیبانی خوبی از گردن نخواهند داشت. بنابراین اگر بالش شما چنین قابلیتی ندارد، می‌توانید همراه با استعلام  قیمت روتختی یک نفره مقداری پارچه اضافه‌تر نیز برای دوخت گاست‌ها دور بالش سفارش دهید.
 

توجه به نحوه خوابیدن؛ مهم‌ترین نکته برای خرید بهترین بالش برای گردن درد

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات برای پیدا کردن بالش مناسب دیسک گردن و خرید بالش طبی نحوه خوابیدن شماست. اگر اکثر اوقات به پشت می‌خوابید، سعی کنید بالشی را انتخاب کنید که هنگام خوابیدن قالب سر و گردن شما را می‌گیرد تا فشار و تنش در این ناحیه کاهش یابد. برای مثال بالش‌های مموری فوم یا بالش‌های آبی انتخاب خوبی هستند؛ چرا که شکل خود را حفظ می‌کنند و در عین حال، با ساختار بدن شما سازگار می‌شوند.

در‌صورتی‌که عادت دارید به پهلو بخوابید، یک بالش سفت انتخاب خوبی محسوب می‌شود و بهتر است بالشی را بین پاهای خود نیز قرار دهید تا تراز ستون فقراتتان حفظ شود. همچنین وقتی روی شکم می‌خوابید، به کمرتان استرس و فشار بالایی وارد می‌شود.

در این حالت گردن به طرفین پیچ می‌خورد و به کمر قوس می‌دهد. اگر عادت دارید روی شکم بخوابید، بالش مناسب برای دیسک گردن شما بالش‌های نازک هستند که از فشار اضافی روی کمر جلوگیری می‌کنند. استفاده از یک بالش نازک دیگر در زیر ناحیه شکم، فشار را از روی کمر کمتر می‌کند.

 
بهترین بالش برای گردن درد؛ با درد گردن خداحافظی کنید
 

میزان نرمی و سفتی بالش مناسب برای گردن درد

برخی بالش‌های طبی سفت و محکم و برخی دیگر متوسط و نرم هستند. اگر مدام دچار گردن درد می‌شوید، بالش‌های سفت و محکم گزینه بهتری برای شما خواهد بود. به ویژه اگر عادت دارید که به پشت بخوابید، بهتر است بالش شما نسبتا سفت باشد.

از طرف دیگر بالش‌های طبی نرم‌تر، مناسب کسانی است که در حال حاضر گردن درد و عارضه خاصی ندارند و صرفا می‌خواهند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند. همچنین بالش‌های نرم و نازک طبی، برای افرادی که به شکم می‌خوابند، گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود.
 

راهنمای خرید بالش برای گردن درد؛ چگونه بالش استانداردی انتخاب کنیم؟

بالش‌ها در اشکال و جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند. اگر بعضی اوقات هنگام خواب دچار گردن درد می‌شوید یا به آرتروز و دیسک گردن مبتلا هستید، مهم‌ترین مواردی که باید هنگام خرید بالش در نظر داشته باشید، عبارتند از:
  • بهترین بالش برای دیسک گردن چیزی است که کاملا گودی مابین سر، گردن و کمر را می‌پوشاند.
  • دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد (این موضوع به کیفیت مواد به کار رفته در ساخت آن بستگی دارد).
  • هنگام خوابیدن روی بالش، باید بیشترین احساس راحتی را داشته باشید.
  • بالش طبی نباید شکل و موقعیت طبیعی سر و گردن را تغییر دهد.
گاهی اوقات با انتخاب یک بالش طبی، باز هم درد گردن را تجربه می‌کنید. اگر این درد ادامه پیدا کند، باید حتما به فیزیوتراپ مراجعه کرده و ریشه مشکل گردن دردتان را پیدا کنید.


 
بهترین بالش برای گردن درد؛ با درد گردن خداحافظی کنید
 

بهترین بالش برای گردن درد را از کجا بخریم؟

در این مقاله توضیح دادیم با توجه به مدل خوابیدن شما چه بالشتی برای دیسک گردن مناسب است و بهترین بالش برای گردن درد چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. بسیاری از فروشندگان ادعا می‌کنند که عرضه‌کننده بهترین نوع کالای خواب موجود هستند.

اما چه بسا بالش‌هایی که به اسم بالش طبی فروخته شده و نه تنها تاثیری بر کاهش درد گردن ندارند، بلکه درد شما را تشدید می‌کنند. از‌این‌رو برای خرید بالش طبی اطمینان از اعتبار فروشنده اهمیت بسیاری دارد.

فروشگاه صفاهوم با بیش از 80 سال سابقه درخشان در زمینه عرضه انواع ملزومات منزل اعم از کالای خواب، حمام و جهیزیه یکی از بهترین مراجع خرید بالش‌های طبی باکیفیت است. شما می‌توانید بهترین و متنوع‌ترین بالش‌های طبی برای گردن درد را از این فروشگاه به نشانی safahome.com سفارش دهید و هر کجای ایران که باشید، در محل تحویل بگیرید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما