راهنمای برنامه‌ریزی برای سفر به اروپا

برای سفر به اروپا کدام تور بهتر است؟ قیمت تور فرانسه در چه فصولی کمتر می‌شود؟ سفر با تور لندن و تور اروپا چه مزایایی دارند؟
سه‌شنبه، 23 آبان 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
راهنمای برنامه‌ریزی برای سفر به اروپا
تور اروپا از قدیم‌الایام در زمره تورهای پر طرفدار در بین عاشقان سفر بوده و کمتر توری تا به حال توانسته است با تور اروپا رقابت کند. همین استقبال بالای گردشگران از تور اروپا، سبب رونق بیشتر صنعت توریسم در بین کشورهای اروپایی شده است.

در واقع تور اروپا از جمله تورهایی است که توانسته است هر فردی با هر نوع سلیقه‌ای را راضی نگه دارد و معمولا همیشه میزان رضایت نسبت به تورهای اروپایی بسیار بالا است. تور اروپا شامل چندین کشور زیبا و خاص می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کشورهای آلمان، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، انگلیس و... اشاره کرد.

لازم به ذکر است که تور اروپا به دو صورت تورهای ترکیبی و تورهای تکی همه ساله در فصول مختلف توسط آژانس مسافرتی رز آبی برگزار می‌شوند.

اگرچه تورهای ترکیبی اروپا بسیار پر طرفدار هستند اما تورهای مجزا کشورهای اروپایی نیز همیشه با استقبال قابل توجهی روبه‌رو هستند؛ به عنوان مثال، تور فرانسه و تور لندن در زمره تورهای تکی بسیار پر طرفدار اروپایی هستند.

 
راهنمای برنامه‌ریزی برای سفر به اروپا
 

جاذبه‌های گردشگری در تور اروپا

از اصلی‌ترین دلیل تمایلات بالا نسبت به تور اروپا، وجود جاذبه‌های گردشگری خاص و منحصر‌به‌فرد کشورهایی اروپایی است که هوش از سر گردشگران می‌برند.

جاذبه‌های گردشگری در تور اروپا به قدری خاص و مهیج هستند که سبب نقش بستن لبخند رضایت بر لب‌های سخت‌پسندترین افراد نیز می‌شوند. از مهم‌ترین این جاذبه‌های گردشگری می‌توان به برج ایفل در فرانسه، موزه ونگوگ در آمستردام، کولوسئوم در ایتالیا، ساگرادا فامیلیا در اسپانیا، موزه لوور پاریس، کاخ باگینگهام در انگلیس، رشته‌ کوه‌های آلپ در فرانسه، برج کج پیزا در ایتالیا، استون هنج در ویلت شایر بریتانیا، آکروپولیس یونان و... اشاره کرد.
 

بهترین زمان برای سفر با تور اروپا

معمولا بسیاری از گردشگران برای استفاده بیشتر از تور اروپا ترجیح می‌دهند که بهترین زمان برای تور اروپا را برای سفر خود در نظر بگیرند. البته واژه «بهترین» از دید افراد مختلف معانی متفاوتی دارد. البته اغلب گردشگران در تور اروپا ترجیح می‌دهند در زمانی سفر کنند که بتوانند از جاذبه‌های گردشگری اروپا به طور کامل دیدن کنند.

 لازم به ذکر است که در فصل زمستان  و پاییز اگرچه تور اروپا بسیار خلوت هستند اما در بیشتر اوقات اکثر مکان‌های گردشگری اروپا بسته هستند و از این جهت گردشگران مطمئنا ناکام می‌مانند.

در فصل بهار و تابستان اگرچه ازدحام گردشگران در تور اروپا بسیار بالا است اما معمولا تمامی مکان‌های دیدنی باز هستند و آب‌وهوای اروپا نیز کاملا مناسب است.
 

تور فرانسه

تور فرانسه نیز یکی از تورهای اروپایی است که به دو صورت تور فرانسه تکی و تور فرانسه ترکیبی در ایام مختلف سال توسط مجموعه گردشگری رز آبی برگزار می‌شود.
 
تور فرانسه به صورت ترکیبی شامل: تور فرانسه، بلژیک، هلند، امارات
تور فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، امارات
تور فرانسه، امارات/ تور فرانسه، اسپانیا، امارات
 تور فرانسه، ایتالیا، امارات و... می‌شوند.
 

جاذبه‌های گردشگری در تور فرانسه

جاذبه‌های گردشگری در تور فرانسه به قدری بالا هستند که این تور چه به صورت تکی و چه به صورت ترکیبی همیشه با استقبال نسبتا بالای گردشگران روبه رو بوده و هست. از مکان‌های دیدنی بسیار معروف و شناخته شده فرانسه می‌توان به موزه لوور پاریس، کاخ ورسای پاریس،کوت دازور شهر نیس، مون سن میشل شهر مانش فرانسه، برج ایفل پاریس، قلعه‌های دره لوآر شهر تور فرانسه، پروانس، کلیسای نوتردام شاتر فرانسه، شهر تاریخی کارکاسون تولوز فرانسه، کلیسای نوتردام پاریس، خیابان شانزلیزه پاریس و میدان کنکورد پاریس اشاره کرد.
 

قیمت تور فرانسه

قیمت تور فرانسه به عوامل متعددی بستگی دارد. که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نوع تور فرانسه( تکی و یا ترکیبی بودن)، امکانات تور، مدت زمان اقامت، تاریخ برگزاری تور و... اشاره کرد.

بدیهی است که هرچقدر امکانات بیشتری در تور فرانسه لحاظ شده باشد قیمت تور فرانسه نیز بالاتر می‌رود.  البته قیمت تور فرانسه به میزان استقبال گردشگران از این تور در ماه‌های مختلف سال نیز بستگی دارد. به عنوان مثال، قیمت تور فرانسه در بهار و تابستان افزایش می‌یابد.

امّا در عوض در فصل‌های زمستان و پاییز قیمت تور فرانسه بسیار کاهش می‌یابد و این کاهش هزینه‌ها در برخی از موارد همچون قیمت بلیط هواپیما، قیمت هتل، قیمت مواد غذایی، قیمت بازدید از مکان‌های گردشگری کاملا محسوس قابل لمس است.


تور لندن

تور لندن نیز یکی دیگر از تورهای اروپایی بسیار پرطرفدار در مجموعه رز آبی است. این تور معمولا به جهت جاذبه‌های گردشگری بالایی که دارد به صورت تور تکی برگزار می‌شود.

 
راهنمای برنامه‌ریزی برای سفر به اروپا
 

 جاذبه‌های گردشگری تور لندن

آنچه سبب محبوبیت تور لندن در بین گردشگران شده است، جاذبه‌های گردشگری این تور است. در واقع گردشگران در تور لندن می‌توانند بسیاری از جاذبه‌های گردشگری ثبت شده در میراث جهانی یونسکو را بازدید کنند و غرق لذت شوند.

از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در تور لندن می‌توان به  پارک گرینویچ لندن، بازار گل خیابان کلمبیا، بازار عتیقه آلفیر، بازار گرینویچ، بازار کمدین، بازار قدیمی اسپینالفیلدز،  مرکز خرید برنت کراس، مرکز خرید وست فیلد لندن، قدیمی‌ترین مغازه لندن، مرکز خرید آنجل سنترال، بازار بارو، بازار بریک لندن، رودخانه تایمز، مرکز خرید هرودز، موزه مادام توسو و بازار اصطبلز لندن اشاره کرد.

لازم به ذکر است که بازدید از این مکان‌های گردشگردی مزبور کاملا رایگان است و نیازی به تهیه بلیط و یا پرداخت ورودی جهت بازدید از این مکان‌ها نیست.


امّا برخی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در تور لندن هستند که برای بازدید از آن‌ها نیاز به تهیه بلیط است. از مهم‌ترین مکان‌های گردشگری که نیاز به تهیه بلیط دارند می‌توان به کاخ همپتون کورت، اتاق جنگ چرچیل،کلیسا وست مینستر، برج لندن و تاور بریج، موزه بریتانیا، کاخ باکینگهام، چشم لندن،کاونت گاردن، کیو گاردن و گالری ملی لندن اشاره کرد.
 

بهترین زمان سفر با تور لندن

معمولا بهترین زمان سفر با تور لندن از نظر آب و هوا و باز بودن مکان‌های دیدنی و جمعیت گردشگران و... در ماه‌های ژوئن، می و سپتامبر است. در این ماه‌ها لندن دارای آب و هوایی کاملا معتدل است. در حالیکه در ماه‌های ژولای و آگوست لندن گرمای بی‌سابقه‌ و کلافه‌کننده‌ای دارد که معمولا خوشایند هیچ گردشگری نیست.

البته در این ماه‌ها به دلیل استقبال پایین گردشگران از تور لندن، قیمت این تور به شدت کاهش می‌یابد و این کاهش قیمت در قیمت هتل‌ها، قیمت بلیط، قیمت مکان‌های دیدنی و... ملموس است؛ اما در هزینه‌های همچون اخذ ویزا و بیمه مسافرتی کاملا بی تاثیر است.


سخن پایانی

در این مقاله سعی بر این بود تا مختصری در مورد تورهای اروپایی و قیمت تور فرانسه صحبت شود. از این رو تمامی اطلاعات لازم و ضروری مورد نیاز در تور اروپا مورد بررسی قرار گرفتند. همچنین در باب دو تور فرانسه و تور لندن که از تورهای پرطرفدار اروپایی هستند توضیحات نسبتا کاملی ارائه شد.

بدیهی است که برای یک سفر خاطره‌انگیز بایستی از قبل اطلاعات کافی داشت تا بتوان یک برنامه‌ریزی دقیق و منطقی انجام داد.

البته جدای از برنامه‌ریزی‌های شخصی گردشگران، برنامه ریزی‌های تور انتخابی نیز در پیشبرد برنامه‌های گردشگران بسیار حائز اهمیت است. از این رو گردشگران تورهای اروپایی بایستی در انتخاب آژانس مسافرتی و تور انتخابی نیز نهایت دقت را به خرج دهند تا بتوان سفری رویایی و با برنامه‌ریزی دقیق را تجربه کنند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.