آشنایی با انواع مبلمان مدرن و کلاسیک ؛تفاوت ها و سبک ها

در طراحی مبلمان کلاسیک درعین داشتن اصالت وسنتی بودن آن می توان آن را با زندگی امروزه هماهنگ نمود.
سه‌شنبه، 30 آبان 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با انواع مبلمان مدرن و کلاسیک ؛تفاوت ها و سبک ها
در قدیم اتاق نشیمن منازل با پشتی ها و فرش های دست بافت چیدمان می شدند.اما در حال حاضر دیدن چنین خانه هایی حس نوستالژی را در ما زنده خواهد کرد.با تغییر شیوه و سبک زندگی تمامی جنبه های زندگی تحت تاثیر این تغییرات قرار گرفته است.

در حال حاضر نمی توان خانه ای بدون مبلمان را متصور شد.امروزه مبلمان کلاسیک ،مدرن و مبلمان راحتی جز جداناپذیر دکوراسیون منازل هستند.

در حال حاضر مبلمان یکی از اصلی ترین اجزای دکوراسیون منازل به شمار می روند.مبلمان نیز مهم ترین ابزار و وسیله برای راحتی شما در منزل به حساب می آید .شما می بایست برای انتخاب طرح و مدل مناسب در میان انواع مبلمان راحتی کلاسیک،مدرن و استیل دقت کافی را داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را با توجه به نیازهایتان داشته باشید.
 

مبلمان نقش بسزایی در راحتی،زیبایی شناسی و قابلیت های فضای زندگی ما ایفا می نماید.

انواع مبلمان کلاسیک و مدرن و حتی راحتی و استیل هم در ست های کامل و نیم ست طراحی و تولید می گردند تا مشتری ها بتوانند با توجه به فضای منزل و نیازهای خود بهترین انتخاب را داشته باشند.

 

انواع مبلمان کلاسیک

  •  سبک کلاسیک یکی از قدمی ترین و اصیل ترین سبک های مبلمان به شمار می آیند که در کنار ظاهر سلطنتی و اشرافی خود حس راحتی را به شخص منتقل می نماید.
  • در طراحی مبلمان کلاسیک درعین داشتن اصالت وسنتی بودن آن می توان آن را با زندگی امروزه هماهنگ نمود.
  •  این مدل مبلمان به هیچ وجه از مد نیفتاده و همچنان در مد می باشند.
  • این سبک مبلمان تلفیقی از مبلمان راحتی و استیل می باشند که متناسب با سلیقه مشتری قابل تغییر می باشند.
  •  چوب بکار رفته در این مدل مبلمان گردو،راش یا افرا می باشد و می بایست بهترین چوب را انتخاب نمود که مبل بیشترین عمر را داشته باشند.
  •  شاید یکی از ویژگی های متداول در این مدل مبلمان این است که به همان اندازه که در خانه می درخشد در موزه و گالری هم به همان اندازه به چشم می آیند.
  •  بالواقع برخی از انواع مبلمان کلاسیک به عنوان عتیقه به حساب می آیند.یک مدل مبل کلاسیک ممکن است با یک آباژور،آیینه و یا با هرکدام از اجزای خانه ست شوند و نمایی خاص و منحصر به فرد را در خانه ایجاد نماید.
 

چند نمونه محبوب از انواع مبلمان کلاسیک:

 
  • مبل کلاسیک مصری
این مدل مبل کلاسیک اغلب از پارچه های مخمل ساده روکش می شوند و دارای کوسن هایی با پارچه های طرح دار می باشند که آسایش مبلمان راحتی را دارا می باشند
 
  • مبل کلاسیک فرانسوی
این مدل مبلمان دارای ظاهری اشرافی و مجلل بوده و اکثرا مناسب خانه هایی با فضای بزرگتر می باشند.این مدل مبلمان دارای ابهت خاص خود بوده و دارای راحتی بسیار زیادی هنگام نشستن هستند.
 
  •  مبلمان کلاسیک لهستانی
این مدل مبلمان کلاسیک دارای ظاهری جمع و جورتر و مناسب خانه های کوچک تر هستند.
 
  •  مبل کلاسیک راحتی
برخی از انواع مبلمان راحتی به شکل کلاسیک طراحی می گردند و مناسب افرادی می باشد که در کنار ظاهر سلطنتی به فکر راحتی بیشتر نیز هستند.

 

برخی از ویژگی های مبلمان مدرن

  • با توجه به مدرنیته شدن زندگی های امروزی ناخواسته سلیقه و نیاز ما به سمت مبلمان مدرن دکشیده می شود
  • سبک مدرن یکی از رایج ترین و محبوب ترین مدل ها می باشد که دارای ویژگی های راحتی،سادگی و زیبایی می باشد.
  • اصلی ترین موضوع در طراحی مبلمان مدرن سادگی آن می باشد که با استفاده از انواع مبلمان مدرن می توان فضایی ساده و خلوت و در عین حال شیک و زیبا را در محیط خانه ایجاد نمود.
  • ظاهر مبلمان مدرن ساده و راحت است و همین امر موجب جذب طرفداران خاص خود شده است.
 

مبلمان مدرن به دو دسته مبلمان مدرن کلاسیک و مبلمان مدرن راحتی تقسیم می گردد.

مبلمان مدرن کلاسیک یا نیمه استیل نمونه ای دیگر از انواع مبلمان مدرن هستند که ترکیب دو سبک مدرن و کلاسیک نیز هستند و زیبایی و جذابیت خاصی را به محصولات می بخشد.

مبلمان مدرن کلاسیک با الهام از سبک های کلاسیک دارای بخش های چوبی و منبت کاری شده است و دارای راحتی زیادی در حد مبلمان راحتی نیز هستند.

منبت های به کار رفته در چوب های این سبک مبل به نسبت مدل های سبک کلاسیک کمتر دیده می شود.در واقع این مدل از مبلمان مدرن کلاسیک در عین  سادگی و راحتی داری ظاهری بسیار زیبا و شیک نیز هستند و مناسب فضاهای رسمی خانه که به منظور پذیرایی از مهمان طراحی گردیده است بسیار مناسب می باشد.

شما می بایست با توجه به فضا و دکوراسیون منزل خود مبل مورد نظر خود را که می تواند به سبک کلاسیک یا مدرن کلاسیک باشد را انتخاب نموده و خرید خود را نهایی نمایید و در منزل خود بچینید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.