درمان بدن درد زمان سرماخوردگی؛ 7 راهکار فوق العاده

سرماخوردگی یکی از بیماری های شایع در بین آدمی است که حالت واگیر دارد و ممکن است هر کسی را دچار کند. این بیماری دارای علائم زیادی همانند سرفه، آبزیش بینی و چشم، سردرد، بدن درد و .... می باشد. بدن درد یکی از علائم سماخوردگی است که ممکن است هر کدام از ما آن را تجربه کرده باشیم. در مطلب زیر درباره بدن درد ناشی از سرماخوردگی مطالبی را ارائه کرده ایم و راهکارهایی را برای کاهش این عارضه پیشنهاد داده ایم. پس با ما همراه باشید.
پنجشنبه، 16 آذر 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
درمان بدن درد زمان سرماخوردگی؛ 7 راهکار فوق العاده

سرماخوردگی چیست؟

سرماخوردگی یک عفونت مسری دستگاه تنفسی فوقانی می باشد که سبب ایجاد مشکل در عملکرد بینی، گلو، سینوس‌ ها و نای میگردد. بیشتر از ۲۰۰ نوع ویروس متعدد وجود دارند که می‌ توانند سبب ایجاد بیماری سرماخوردگی در بدن شوند. اما اکثر سرماخوردگی‌ ها به واسطه ویروسی به نام راینو به وجود می آیند. ویروس جدید سرماخوردگی به راحتی از شخصی به شخص دیگر یا از سطحی به سطح دیگر انتقال پیدا میکند. خیلی از این انواع ویروس‌ ها توانایی ماندگاری در روی سطوح به مدت ساعت‌ ها و یا حتی روزهارا دارند. هر فرد بزرگسال عموما در هر سال دو الی سه بار به این ویروس دچار می‌ شود. نوزادان و کودکان هم ممکن است بیشتر از این میزان در معرض این بیماری قرار بگیرند. سرماخوردگی یک بیماری شایع می باشد که با رعایت برخی از نکات به راحتی قابل درمان است.
 

نشانه هایی که ویروس سرماخوردگی به همراه دارد عبارت اند از :

ایجاد سرفه

آبریزش بینی و احتقان

بروز گلو درد

درد های عضلانی

سرفه

بالا رفتن دمای حرارت بدن

ایجاد گوش درد

بدن درد
 

راهکارهایی برای درمان خانگی بدن درد در اثر سرماخوردگی


۱) مصرف مواد غذایی که بدن شما را تقویت می کند را فراموش نکنید
برای درمان بدن دردی که در اثر سرما خوردگی در بدن ایجاد میگردد میتوانید از مواد غذایی مقوی استفاده کنید که دارای چربی‌ های کمتری باشد و همچنین میتوانید از میوه و سبزیجات بیشتری استفاده کنید. به یاد داشته باشید که برای بهبود سرماخوردگی مهم ترین مسئله خورد و خوراک و استفاده از مواد غذایی مقوی می باشد. پس این موضوع را پشت گوش نیندازید و تا جایی که میتوانید از مواد غذایی سالم و مقوی استفاده کنید.
 
۲) از ویتامین c برای درمان بدن درد ناشی از سرماخوردی بهره بگیرید
اگر میخواهید خیلی زود از شر بدن درد ناشی از سرماخوردگی خلاص شوید مصرف ویتامین c را فراموش نکنید. بنا بر توصیه کارشناسان تغذیه، استفاده از ویتامین c مدت زمان درمان شما را کاهش می دهد و علائم سرما خوردگی را در شما به حداقل می رساند. شما می توانید برای دریافت ویتامین c هم از مکمل‌ های ویتامین c طبق نظریه پزشک استفاده کنید و هم موادی را که دارای این ویتامین هستند مصرف کنید، مثل: آب پرتقال، گریپ‌ فروت و ....
 
۳) استراحت کافی را در زمان سرماخوردگی و بدن درد جدی بگیرید
یکی دیگر از مواردی که میتواند شما را در بهبود بدن درد ناشی از سرماخوردگی کمک کند استراحت کافی  می باشد. با این کار شما تمام انرژی خود را صرف بهبود و بهتر شدن وضعیت بدنتان میکنید و از این طریق زودتر بهبودی حاصل میگردد. پس استراحت را در این بیماری جدی بگیرید و انجام کارها را به تعویق بیاندازید تا زودتر از شر این بیماری خلاص شوید.
 
۴) برای گرم کردن بدن خود از یک پتو استفاده کنید
زمانی که بدن درد ناشی از سرماخوردگی داشته باشید بهتر است در خانه از یک پتو برای گرم نگه  داشتن خود استفاده کنید. این گرما سبب می شود سیستم ایمنی بدن شما خیلی راحت تر و سریع تر به مقابله با عوامل ایجاد بیماری بپردازد  چرا که مجبور نیست انرژی بیشتری را برای محافظت از شما در مقابل سرما هدر دهد از این رو گرم نگه داشتن بدن سبب بهبودی سریع تر و کاهش بدن درد میگردد.
 
۵) قدم زدن در زمان سرماخوردگی را جدی بگیرید
یکی دیگر از راه های  درمان خانگی بدن درد ناشی از سرما خوردگی این است که روزانه حداقل به مدت یک ربع پیاده روی کنید یا قدم بزنید. این عمل سبک موجب میگردد جریان گردش خون افزایش پیدا کرده و عوامل مقابله با ویروس سرما خوردگی در بدن بهتر گردش پیدا کنند.
 
۶) برای خود سوپ مرغ تهیه کنید
یکی دیگر از راهکارهای مفید برای کاهش بدن درد ناشی از سرماخوردگی خوردن سوپ مرغ می باشد. این سوپ سبب کاهش بدن درد و هم چنین تقویت بدن شده و مسیر هوای بینی و گلوی شما را باز میکند.
 
۷) مصرف زنجبیل یکی از راهکارهای اساسی در کاهش بدن درد محسوب میشود
هنگامی که ویروس سرما خوردگی وارد بدن شما می‌ گردد و موجب ایجاد بدن درد در شما میشود میتوانید از زنجبیل برای رفع این مشکل کمک بگیرید. برای بهره بردن از زنجبیل و خواص آن باید زنجبیل تازه را در آب بجوشانید و در طول روز چندین بار بنوشید. بهتر است این دمنوش را با مقداری آب لیمو و عسل قاطی کرده و سپس میل کنید. تاثیر این دمنوش را دست کم نگیرید و برای بهبودی سریع تر حتما آن را تهیه کنید.
 

جمع بندی

سرما خوردگی یک بیماری شایع در بین مردم است که با آگاهی داشتن از این که مواد غذایی برای سرماخوردگی خوب است و چه کارهایی برای  رفع سرماخوردگی مناسب هستند میتوان با آن مقابله کرد، ولی بهتر است در صورت ادامه دار شدن آن حتما به پزشک مراجعه کرده و دست از درمان سرخود بردارید.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.