چطور درباره بیماری ام با خواستگارم صحبت کنم؟

آیا شما هم جز افرادی هستید که بیماری خاصی دارید و حتما باید آن را به خواستگار خود شرح دهید؟ آیا هنوز هم نمیدانید این موضوع را چطور با خواستگار خود در میان بگذارید؟ آیا از گفتن این موضوع دلهره دارید و نگران هستید؟ قطعا این موضوع یک چالش بزرگ و نگران کننده میتواند باشد. در این مطب سعی کرده ایم درباره این موضوع با شما صحبت کنیم تا شاید این نگرانی برایتان حل شود. پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.
پنجشنبه، 16 آذر 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
چطور درباره بیماری ام با خواستگارم صحبت کنم؟
شاید وقتی با دوستان و اقوام خود در این رابطه صحبت میکنید به شما بگویند نیازی نیست درباره این موضوع با خواستگارتان صحبت کنید چرا که هر فردی دارای یک حریم خصوصی و یک سری رازها می باشد، اما باید به شما بگوییم این حرف کاملا غلط و غیر اصولی می باشد و قبل از ازدواج شما باید درباره مشکلی که دارید با خواستگار خود صحبت کنید. زیرا بیماری شما میتواند تاثیر مستقیمی در رابطه شما با شخص مورد نظر داشته باشد. در واقع شما نباید به این سوال فکر کنید که آیا بیماری ام را به خواستگارم بگویم یا خیر؟ بلکه باید درباره این موضوع که چطور و چه زمانی در مورد بیماری ام با خواستگارم صحبت کنم فکر کنید.
 

چه زمانی باید با خواستگارم در مورد بیماری صحبت کنم؟

اینکه چه زمانی موضوع بیماری خود را با خواستگارتان مطرح کنید بسیار مهم است. برخی از منابع به این موضوع اشاره کرده و می گویند بهتر است برای بازگو کردن این موضوع عجله نکنید و در جلسات اول و دوم حرفی از این مسئله نزنید. به نظر شما دلیل این کار چیست؟ مشخص است وقتی شما در جلسه اول و دوم این موضوع را بیان کنید تاثیر زیادی روی نظر شخص میگذارد و حتی فرصت نمیکند تا ویژگی های مثبت شما را ببیند و این مسئله در ذهن او سبب تصمیم کورکورانه خواهد شد. بهتر است موضوع بیماری خود را طی جلسات سوم و چهارم با خواستگارتان در میان بگذارید زمانی که از خواسته شخص مطمئن شدید و متوجه ثابت قدم بودن وی شدید. از این طریق شما هم دچار احساس گناه نشده و با خود فکر نمیکنید که زمان بسیاری او را منتظر گذاشته و موجب بروز مشکل برای آن شخص شده اید.
 

چطور بیماری‌ ام را به خواستگارم بگویم؟

خب حالا زمان این رسیده که به سوال بیماری خود را چطور به خواستگارم بگویم پاسخ دهیم. در این بخش قرار است خودمان را آماده کرده و با آمادگی قبلی به جلسه‌ ای برویم که می‌ خواهیم در آن، در مورد بیماری مورد نظر با خواستگارمان صحبت کنیم.

 
1_ با پذیرش جلو بروید
شاید بارها شده از اقوام و دوستان خود شنیده اید که می گویند دیگر نمیشود با هیچ شخصی صادق بود. اما باید بدانید صادق بودن کار سختی است و قطعا تبعاتی را هم خواهد داشت، اگر غیر از این بود انسان خوب بودن کار راحتی میتوانست باشد. پس این موضوع را هزار بار با خود تکرار کنید که صادق بودن شما ممکن است تبعاتی داشته باشد، مثلا ممکن است فرد از درخواست ازدواج خود پشیمان شود، یا به شما توهین کند یا در همان جا شما را تنها گذاشته و مکان را ترک کند. بله درست است ممکن است تمامی این اتفاقات بیفتد ولی شما باید این را بپذیرید و با این اصل جلو بروید، زیرا پنهان کردن موضوع بیماری و آشکار شدن آن در آینده و بعد از ازدواج تبعات خیلی بدتری برای شما به دنبال خواهد داشت. پس برای هر اتفاقی آماده باشید و صداقت را اصل اول ازدواج برای خود قرار دهید.
 
2_ آماده شوید
بله درست است، قبل از رفتن به این جلسه برای آن آماده شوید یعنی جملات را چندین بار برای خود تکرار کرده، روی کاغذ بنویسید، مقابل آینه تمرین کنید و در مقابل شخص دیگری این جملات را بازگو کنید. شما با تکرار و تمرین میتوانید در این جلسه به راحتی و بدون اضطراب حرف خود را زده و موضوع را حل کنید. شما باید بدانید که قرار است دقیقا چه جملاتی و به چه صورتی آن ها را به زبان بیاورید، پس تکرار و تمرین را قبل از جلسه فراموش نکنید.
 
3_ با اعتماد به نفس به نظر برسید
اگر با مشاهده کلمه اعتماد به نفس با خود گفتید خدایا منکه هیچ اعتماد به نفسی ندارم هیچ ایرادی ندارد، چرا که شما میتوانید در این جلسه تکنیک ادای انسان قوی بودن را استفاده کنید. این تکنیک به این صورت است که شما باید با صدای بلند و واضح صحبت کنید، جملاتی مثل من میترسم، نگرانم، ناراحتم و یا اضطراب دارم را به زبان نیاورید، محکم و استوار راه بروید و خیلی مصمم بنشینید و هم چنین خود را برای شنیدن جواب رد آماده کنید و این را بتوانید به شخص مقابل هم بفهمانید که اگر جواب رد شنیدید برای آن آماده بوده اید و برایتان موضوع ناراحت کننده ای نیست.
 
4_ شرایط مناسبی را انتخاب کنید
شاید ضرب المثل هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد را بارها شنیده باشید. این موضع کاملا درست است شما برای بیان هر مسئله ای باید زمان مناسبی را انتخاب کنید. برای بیان مسئله بیماری بهتر است با فرد مورد نظر هماهنگ کرده و از قبل به او بگویید که در این جلسه میخواهید درباره مسئله مهمی با وی صحبت کنید و طرف مقابل را آماده شنیدن این مسئله بکنید و او را غافلگیر نکنید. مثلا در یک قرار شام و  در میان لحظه های خوش و خنده دار این موضوع را به هیچ عنوان بیان نکنید.
 
5_ او را تحت فشار قرار ندهید
بله درست است شما  نباید طرف مقابل را بلافاصله بعد از گفتن موضوع تحت فشار قرار دهید و سریع نظر او را بخواهید، بهتر است به فرد مقابل زمان دهید و او را درک کنید. بیان این موضوع از سمت شما میتواند شخص مورد را نظر را غافلگیر و حتی ناراحت کند. به همین دلیل شما نباید از او ناراحت شده و بگویید که چرا از گفتن حرف راست و صداقت شما اینقدر جا خورده است. شما باید به او زمان داده و چند روز به وی فرصت دهید تا فکر کند و تصمیم نهایی را به شما اطلاع دهد. بهتر است در این زمینه مقداری صبور باشید.
 
6_ او را آدم بدی ندانید
اگر از فرد مقابل جواب رد شنیدید فکر نکنید که او انسان بدی است، همان طور که شما برای ازدواج دارای معیار های متعددی هستید او هم برای خود معیار هایی دارد، پس باید به او حق دهید و وی را درک کنید و کاملا منطقی با تصمیم او کنار بیایید.
 
7_ به او بگویید درکش می‌کنید
ممکن است طرف مقابل شما بعد از طی چند جلسه وقتی این موضوع را با او درمیان بگذارید ناراحت و حتی خشمگین شود چرا که طی این مدت در ذهن خود برای آینده اش با شما تصمیماتی گرفته است. شما باید به او بگویید که کاملا احساس او را درک میکنید و برای تصمیم او ارزش قائل هستید. در عین حال باید به او توضیح دهید که شما نمیتوانید در جلسه اول خواستگاری برای هر شخصی بیماری خود را بازگو کرده و به او اعتماد کنید. این موضوع میتواند به کاهش احساسات  منفی شخص مقابل شما کمک شایانی بکند.
 

چرا اصلا باید در مورد بیماری‌ ام با خواستگارم صحبت کنم ؟

شاید باز هم شما با خود بگویید اصلا چه دلیلی دارد که فرد مورد نظر از بیماری من اطلاع داشته باشد ولی باید در این زمینه واقع بین باشید و خود را جای شخص مقابل گذاشته و ببینید که خود شما دوست دارید در ابتدای زندگی مسئله ای از شما پنهان گردد یا خیر؟ برخی از مسائل را حتما باید با خواستگار خود درمیان بگذارید، مثلا:

اینکه شما به یک اختلال روانشناسی دچارید،

اینکه اعتیاد دارید یا حتی در گذشته اعتیاد داشته‌ اید،

اینکه یک بدهی مالی دارید،

اینکه مشکلات حقوقی دارید،

اینکه درآمد کمی دارید،

اینکه بیماری دارید،

و… .

تمامی این موارد میتواند در زندگی آینده شما با آن شخص تاثیر بسزایی بگذارد پس فراموش نکنید این موضوعات نباید نه از جانب شما و نه از جانب شخص مقابل پنهان گردد.
 

اعتماد مهم ترین اصل زندگی

یکی از مهم ترین مسائل در ازدواج و در واقع اصل اول زندگی مشترک اعتماد و صداقت می باشد. برای داشتن یک ازدواج موفق حتما باید به این اصول توجه کنید. با توجه به این مسائل شما نباید به هیچ عنوان بیماری خود را از فرد مقابلتان پنهان کرده چرا که با آشکار شدن این موضوع دیوار اعتماد در زندگی مشترک شما از بین رفته و مشکلات بسیار زیادی را برای شما به وجود خواهد آورد.
 

جمع بندی:

در این مطلب سعی کنیم شما را با راهکارهایی برای بازگو کردن بیماری خود با خواستگارتان آشنا کنیم، با توجه به این مطلب سعی کنید هیچ وقت اصل اعتماد و صداقت را فراموش نکرده وهمیشه برای مسائلی همچون ازدواج و تشکیل خانواده آنها را پیش روی خود قرار دهید تا زندگی بهتری را برای خود و فرد مقابل به ارمغان آورید.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.