تاریخچه سایت علی بابا و نحوه واردات از سایت علی بابا

فعالیت علی بابا محدود به چین یا برندهای فعال در این کشور نیست؛ بلکه تمامی تولیدکنندگان در سراسر جهان می‌توانند با ثبت‌نام در این فروشگاه و ثبت محصولات خود، آنها را مقابل چشمان میلیون‌ها کاربر قرار دهند
يکشنبه، 1 بهمن 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
تاریخچه سایت علی بابا و نحوه واردات از سایت علی بابا
علی بابا یکی از بزرگترین فروشگاه های آنلاین جهان با میلیون‌ها کالا در دسته‌بندی‌های مختلف است و تنوع عالی محصولات آن در کنار قیمت‌های فوق‌العاده، بسیاری از افراد را برای خرید از آن ترغیب می‌کند.

اگر قصد واردات کالا از علی بابا را داشته اما با شیوه انجام این کار آشنا نیستید، تا انتها در کنار ما باشید. در ادامه علاوه بر صحبت در مورد تاریخچه و خدمات این شرکت چینی، در مورد شیوه خرید از آن و تحویل کالاها در ایران نیز صحبت خواهیم کرد.
 

نگاهی اجمالی به تاریخچه شکل گیری علی بابا

سال 1999 بود که گروه علی بابا توسط 18 نفر به رهبری مدرس سابق زبان انگلیسی یعنی جک ما تاسیس شد. بنیان‌گذاران این شرکت، اعتقاد داشتند که پتانسیل اینترنت به اندازه‌ای بالا هست که تمام کسب‌وکارهای کوچک بتوانند با تکیه بر قدرت فناوری و همچنین نوآوری، رشد کرده و محصولات خود را در اختیار سراسر مردم جهان قرار دهند.

مدیران علی بابا می‌خواستند که تجارت کردن در هر نقطه‌ای از جهان را راحت کنند و برای رسیدن به این هدف، نیاز به راه‌اندازی پلتفرمی داشتند که بتواند بین مشتریان و تولیدکنندگان ارتباط ایجاد کند. همین ایده نیز باعث شد تا علی بابا راه‌اندازی و به یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه تجارت الکترونیک تبدیل شود.

امروزه فعالیت علی بابا به فقط حوزه تجارت الکترونیک مربوط نشده و می‌توان رد پای آن را در حوزه‌های دیگر مانند خدمات ابری، هوش مصنوعی، سرگرمی‌های دیجیتال و ... نیز پیدا کرد. موفقیت‌های پی در پی علی بابا در حوزه فروش آنلاین باعث شد تا در سال 2022، این شرکت عنوان نهمین برند ارزشمند دنیا را از آن خود کند.
 

علی بابا چه خدماتی را ارائه می دهد؟


تاریخچه سایت علی بابا و نحوه واردات از سایت علی بابا


دلایل زیادی برای خرید از علی بابا وجود دارد که خدمات گسترده در کنار ارائه کالاهای متنوع را می‌توان از مهم‌ترین موارد دانست.


در ادامه، برخی از خدمات علی بابا را بیان خواهیم کرد:

ارائه تنوعی بی نظیر از کالاها

از آنجایی که هزاران تولیدکننده و تامین‌کننده در علی بابا فعالیت دارند، در این فروشگاه می‌توان میلیون‌ها کالای رنگارنگ در دسته‌بندی‌های مختلف را پیدا کرد. خوشبختانه، محصولات علی بابا فقط به تولیدات کشور چین محدود نبوده و کالاهای برند بسیار متنوعی را هم در آن می‌توان پیدا کرد که همگی از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار هستند.
 

فروش عمده با قیمت های عالی

اگر سری به علی بابا زده باشید، متوجه خواهید شد که برای خرید بسیاری از محصولات، حداقل تعداد خرید در نظر گرفته شده است. این بدان خاطر است که علی بابا در کنار فروش برخی از اجناس به صورت تکی، بستری مطمئن برای عمده فروشی بوده و شرکت‌های مختلف، محصولات خود را با تخفیف‌های پلکانی ارائه می‌کنند تا کاربران، برای خرید محصولات در تعداد بالاتر، ترغیب شوند.

تجارت در مقیاس جهانی

همان‌طور که گفتیم، فعالیت علی بابا محدود به چین یا برندهای فعال در این کشور نیست؛ بلکه تمامی تولیدکنندگان در سراسر جهان می‌توانند با ثبت‌نام در این فروشگاه و ثبت محصولات خود، آنها را مقابل چشمان میلیون‌ها کاربر قرار دهند.

چاپ لیبل های اختصاصی

بسیاری از تولیدکننده‌های فعال در کشور چین، این امکان را دارند که لیبل و برند اختصاصی شما را روی محصولات تولیدی درج کنند. بدین طریق، شما می‌توانید با برندسازی، کالاهای خود را از رقبا متمایز کرده و بازاری اختصاصی برای خود ایجاد کنید.

خرید از سایت علی بابا در ایران به کمک وانیکس

اگرچه علی بابا بستری عالی برای خرید عمده کالا به حساب می‌آید، ولی مشکلات متعدد از جمله تحریم‌ها باعث شده تا کاربران، امکان ثبت مستقیم سفارش‌ها را نداشته باشند چرا که خرید از این فروشگاه عمدتا از طریق پی پال، علی پی، انتقال بانکی و ... انجام می‌شود. به این مورد همچنین باید محدودیت‌های متعدد موجود در زمینه حمل‌ونقل و گمرک را هم اضافه کرد.

خوشبختانه، شرکت‌های زیادی در ایران در زمینه واردات مستقیم کالا از علی بابا فعالیت دارند که از این بین، وانیکس را می‌توان به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌ها معرفی کرد.

وانیکس سال‌هاست که در زمینه واردات، ترخیص، خرید عمده و ... فعالیت دارد و همین موضوع می‌تواند خیال شما را از بابت انجام کارها با بالاترین دقت و سرعت، آسوده کند. این شرکت همچنین تمام مسائل مربوط به تحریم‌ها، نداشتن کارت بازرگانی، ترخیص کالا از گمرک و ... به صورت کامل حل کرده است تا بتوانید همین حالا با واردات از علی بابا، به سودی بسیار بالا دست پیدا کنید.
 

نحوه واردات از علی بابا به کمک وانیکس

 
تاریخچه سایت علی بابا و نحوه واردات از سایت علی بابا



خرید کردن از علی بابا به کمک وانیکس، واقعا ساده است. برای این کار کافی‌ست محصول یا محصولات مورد نظر خود در علی بابا را انتخاب کرده و بعد از اعلام آنها به کارشناسان وانیکس و پرداخت هزینه، منتظر دریافت سفارش در آدرس خود باشید!

وانیکس، سفارش‌های کاربران را به دو صورت هوایی و دریایی ارسال می‌کند که هزینه‌های ارسال آنها می‌تواند بسیار متفاوت باشد. وانیکس در تمامی این مراحل نیز در کنار شماست و به دو شیوه مستقیم و غیر مستقیم، محصولات را برای شما ارسال می‌کند تا خیلی سریع بتوانید محصولات خود را برای فروش در بازار داخلی آماده کنید.

در این میان حتی افرادی که امکان خرید کالا را داشته اما امکان ارسال به ایران را ندارند هم می‌توانند از خدمات وانیکس استفاده کنند. به منظور اطمینان بیشتر خریداران، وانیکس برای سفارش‌های با مبالغ نیز چک تضمینی به کاربران می‌دهد تا اگر کالاها در سلامت کامل به دست آنها نرسیدند، امکان دریافت خسارت را داشته باشند.


سخن پایانی

واردات کالا از چین و فروش آنها در ایران، همواره یکی از سودآورترین کارها بوده و منبعی مطمئن برای درآمدزایی به حساب می‌آید. هرچند، انجام این کار، چالش‌های خاص خود را دارد که اگر به آنها تسلط نداشته باشید، با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد.

اگر قصد واردات کالا از چین را دارید، شرکت بازرگانی وانیکس می‌تواند بهترین گزینه برای همکاری باشد. در کنار تجربه چندین ساله در واردات و ترخیص کالا، وانیکس کارشناسان متخصص و باتجربه‌ای هم دارد که می‌توانند در هر مرحله، در کنار شما باشند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.