کالری میرزا قاسمی چقدر است؟ + ارزش غذایی

میرزا قاسمی حاوی فیبر، پروتئین، آهن، کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم، کربوهیدرات و انواع ویتامین‌های A ، D ، C و گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ، B۲ و B۶ است. برای بررسی خواص میرزا قاسمی و اینکه مصرف این غذا برای چه افرادی مفید است پبشنهاد میکنیم مطلب زیر را مطالعه کنید.
چهارشنبه، 23 اسفند 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری میرزا قاسمی چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی میرزا قاسمی در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 145 کیلوکالری
کربوهیدرات 11.23 گرم
پروتئین 2.97 گرم
چربی 10.57 گرم
آب 111.21 گرم
فیبر 3.16 گرم
قند 3.64 گرم
کلسترول 53.13 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در میرزا قاسمی در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 37.64 میکروگرم
ویتامین D 0.29 میکروگرم
ویتامین E 4.20 میلی گرم
ویتامین K 5.02 میکروگرم
ویتامین C 2.26 میلی گرم
تیامین (B1) 0.10 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.10 میلی گرم
نیاسین (B3) 0.79 میلی گرم
کولین (B4) 53.60میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.32 میلی گرم
ویتامین B6 0.17 میلی گرم
فولات (B9) 22.52میکروگرم
ویتامین B12 0.13 میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در میرزا قاسمی در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 22.35 میلی گرم
آهن 1.10 میلی گرم
منیزیم 17.18 میلی گرم
فسفر 51.96 میلی گرم
پتاسیم 198.55 میلی گرم
سدیم 1167.62 میلی گرم
روی 0.41 میلی گرم
مس 0.09 میلی گرم
منگنز 0.26 میلی گرم
سلنیم 4.90 میکروگرم
 

میرزا قاسمی برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
سلامت دستگاه گوارش
بادمجان موجود در میرزا قاسمی حاوی مقادیر غنی از فیبر می باشد و به همین دلیل می تواندبه بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک شایانی می کند. علاوه بر این فیبر موجود در بادمجان برای بهبود معده درد و هضم آسان تر غذا نیز کاربردی می باشد.
 
درمان کبد چرب
نتیجه تحقیقات اخیر محققین نشان داده است که بادمجان حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی می باشد که برای پا ک سازی و سم زدایی کبد بسیار مفید هستند. علاوه بر این بادمجان می تواند به درمان بیماری های شایع کبدی مثل کبد چرب نیز کمک کند.
 
درمان کم خونی
با مصرف بادمجان می تواند کم خونی و علائم آن را تا حدودی از بین ببرید. بادمجان حاوی آهن و مس می باشد و به همین دلیل می تواند به افزایش تولید گلبول های قرمز کمک کند که در نتیجه به درمان کم خونی منجر می شود.
 
درمان یبوست
بادمجان حاوی منابع غنی از فیبر می باشد که پس از مصرف به بهبود روند حرکات روده ای کمک شایانی می کند و به همین دلیل می تواند باعث پیشگیری و درمان یبوست شود. علاوه بر این مصرف بادمجان برای درمان بواسیر هم مفید می باشد.
 
کاهش فشار خون
یکی از خاصیت های کمتر شناخته شده بادمجان این است که در صورتی که به صورت صحیح در یک رژیم غذایی مناسب قرار بگیرد می تواند به درمان فشار خون بالا کمک کند. دلیل این امر فیبر بالا و انواع فلاونوئیدهای موجود در بادمجان می باشد.
 
درمان افسردگی
گوجه فرنگی که در میرزا قاسمی استفاده میشود دارای فولیک اسید بوده و عاملی در از بین بردن عوامل استرس زا و تولید کننده افسردگی به حساب می آید.
 
کمک به بهبود بینایی
ویتامین A یک آنتی اکسیدان قوی است که بر ضد رادیکال های آزاد که به چشمان ما صدمه می زنند، وارد عمل می شود. ویتامین A از ما در مقابل انحطاط بینایی و شل کوری مراقبت کرده و بینایی ما را بهبود می دهد. این ویتامین به وفور در گوجه فرنگی یافت میشود.
 
برای استخوان ها
گوجه حاوی مواد مفیدی همچون کلسیم و ویتامین K است که هر دو در استحکام، ترمیم استخوان ها و مشکلات استخوانی نقش حیاتی دارند.
 
تقویت سیستم ایمنی بدن
با توجه به محتوای لیکوپن و کاروتنی آن، گوجه در بهبود دادن ایمنی شما عملکرد خوبی دارد. این مواد به راحتی با بیماریهای مسری مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مقابله می کنند. علاوه بر آن، مواد مغذی موجود در گوجه، عوامل شناخته شده ای در تاثیر بر روی سیستم ایمنی بدن می باشند.
 
برای محافظت در مقابل رادیکال های آزاد
بعضی از آنتی اکسیدان های فلاونوئید، مانند لیکوپن و زیزانتین، برای متخصصین سلامت به علت رفتارهای ضد رادیکال های آزاد، کاملا شناخته شده اند.
 
ترمیم سلول ها و ساختن ماهیچه
گوجه فرنگی به صورت طبیعی منبعی سرشار از پروتئین است، که برای ترمیم سلول ها و ساخته شدن ماهیچه ها مناسب است.
 
کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل
سیر موجود در میرزا قاسمی از شما در برابر زوال عقل و آلزایمر محافظت می‌ کند. خواص آنتی‌ اکسیدانی و ضدالتهابی سیر می‌ توانند به پیشگیری از زوال عصبی کمک کنند.
 
به افزایش طول عمر کمک کند
مصرف این ماده‌ی غذایی از طریق محافظت از اندام‌ های حیاتی و بهبود عملکرد سلول‌ها، سلامتی بدن را تقویت می‌کند. به همین دلیل است که سیر می‌تواند طول عمر را افزایش دهد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.