پله پله تا ملاقات با پدر

پدر‌ها جزء بسيار مهمي‌از زندگي بچه‌ها هستند و بايد باشند. مطلبي که مي‌خوانيد درباره نقش و تيپ پدرها در خانه است چرا که آنها قبل از هر چيز بايد شخصيت قابل احترامي ‌براي بچه‌ها در خانه باشند تا بچه‌ها آنها را باور کنند... نکته‌هايي که در ادامه مي‌آيد به شما نشان مي‌دهد چگونه پدري خوب و قابل احترام باشيد:
دوشنبه، 10 آبان 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پله پله تا ملاقات با پدر

پله پله تا ملاقات با پدر
پله پله تا ملاقات با پدر


 

نويسنده: سارا جمال‌آبادي



 
پدر‌ها جزء بسيار مهمي‌از زندگي بچه‌ها هستند و بايد باشند. مطلبي که مي‌خوانيد درباره نقش و تيپ پدرها در خانه است چرا که آنها قبل از هر چيز بايد شخصيت قابل احترامي ‌براي بچه‌ها در خانه باشند تا بچه‌ها آنها را باور کنند...
نکته‌هايي که در ادامه مي‌آيد به شما نشان مي‌دهد چگونه پدري خوب و قابل احترام باشيد:

پله اول: شاهد عشق
 

اجازه بدهيد بچه‌ها شاهد عشق، دوستي و احترام بين شما و مادرشان باشند. اين موضوع به بچه‌ها ياد مي‌دهد: عشق بايد در خانه وجود داشته باشد و آنها را آماده مي‌کند تا در زندگي آينده‌شان روابط عاشقانه و دوستانه را در بين اعضاي خانواده با اظهار محبت به وجود بياورند.

پله دوم: رهبر خوب
 

يک رهبر خوب در خانه باشيد‌، چگونه؟ با انجام دادن وظايف خانوادگي و کارهاي مربوط به خانه داري!

پله سوم: وقت اختصاصي
 

تلاش کنيد هر هفته زماني را به صحبت کردن با بچه‌ها اختصاص بدهيد. با اين روش هم شما از احوال بچه‌هايتان با خبر مي‌شويد و هم بچه‌ها از وضعيت شما!

پله چهارم: دوست باشيد و نباشيد
 

حتما با خواندن اين جمله تعجب مي‌کنيد اما با بچه‌هايتان مثل يک دوست نباشيد. البته شما با آنها دوست هستيد اما در آخر شما والدين آنها هستيد و بچه‌ها به يک منبع و الگوي عملي اخلاق و رفتار احتياج دارند و در عين حالي که نبايد يک پز خيالي برايشان بگيريد و آنها را از خودتان دور کنيد نبايد وجه پدر بودن را با نزديکي بيش از حد از دست بدهيد.

پله پنجم: گريه پسرانه
 

اجازه بدهيد پسرتان وقتي دليل قانع‌کننده‌اي دارد گريه کند و به عنوان يک پدر به او نگوييد: «مرد گريه نمي‌کند» با اين روش به او ياد مي‌دهيد هم احساساتي باشد و هم احساساتش را به موقع بروز دهد.

پله ششم: احترام پسر به دختر
 

به پسرانتان ياد بدهيد به دخترها احترام بگذارند چون يک روز آنها مثل شما خانواده تشکيل مي‌دهند، همسري دارند و شايد هم دختري داشته باشند!

پله هفتم: قابل اعتماد
 

«اگر همه آدم‌هاي روي کره زمين قابل اعتماد نباشند، تو بايد آدم قابل اعتماد و رو راستي باشي» اين درسي است که شما بايد به عنوان يک پدر به طور عملي به بچه‌هايتان بدهيد.

پله هشتم: مثبت باشيد
 

سعي کنيد ظاهري قابل احترام و خوش‌پوش داشته باشيد تا بچه‌ها در درون خود از اين حالت شما احساس غرور کنند.

پله نهم: گوش کن
 

به حرف بچه‌ها به صورت فعال گوش کنيد و وقتي با شما حرف مي‌زنند تمام حواستان را به آنها بدهيد تا بتوانيد پيشنهادهاي موثر بدهيد و در شرايط سخت با آنها همدردي کنيد.

پله دهم: دست بزن!
 

وقتي بچه‌ها کار درستي انجام مي‌دهند آنها را تشويق کنيد و اين عمل را با همان سرعتي انجام بدهيد که اگر کار نادرستي انجام بدهند مورد سرزنش قرار مي‌گيرند.

پله يازدهم: با ديگران مثل خودت باش
 

به بچه‌هايتان ياد بدهيد شهروند با اخلاقي باشند و همان‌طور با ديگران رفتار کنند که دوست دارند ديگران با آنها رفتار کنند. وظايف‌شان را که در مقابل ديگران دارند به خوبي انجام بدهند و وظيفه خودشان را به دوش ديگران نيندازند.

پله دوازدهم:
 

غرور: نه، اعتماد به نفس: آري
به بچه‌ها ياد بدهيد مغرور نباشند اما با اعتماد به نفس به سوي هدف‌هايشان بروند و حتما گوشزد کنيد همان چيزي که به محيط اطراف‌شان مي‌دهند به سوي خودشان برمي‌گردانند و همان جمله معروف که: با همان دست که مي‌دهي با همان هم پس مي‌گيري.

پله سيزدهم: احترام به بزرگ‌تر
 

به عنوان يک پدر اگر به بزر‌گ‌تر‌ها احترام بگذاريد، فردا هم بچه‌ها به شما احترام مي‌گذارند اگر آن احترام را مي‌خواهيد اين احترام را به جا بياوريد.
منبع:www.salamatiran.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما