پيش شرط هاي آرايش سالم

تقريبا هيچ خانمي در دنيا پيدا نمي‌شود که از زيبايي بدش بيايد؛ منتها براي بعضي‌ها زيبايي اولويت اول زندگي است، براي بعضي‌ها اولويت دوم و براي بعضي‌ها چندمين اولويت. اما فارغ از اينکه زيبايي چندمين اولويت زندگي شما باشد، پزشکان به شما توصيه مي‌کنند که هيچ‌وقت زيبايي را به قيمت از دست دادن سلامت خودتان نخريد. پيش
سه‌شنبه، 11 آبان 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پيش شرط هاي آرايش سالم

پيش شرط هاي آرايش سالم
پيش شرط هاي آرايش سالم


 





 
تقريبا هيچ خانمي در دنيا پيدا نمي‌شود که از زيبايي بدش بيايد؛ منتها براي بعضي‌ها زيبايي اولويت اول زندگي است، براي بعضي‌ها اولويت دوم و براي بعضي‌ها چندمين اولويت. اما فارغ از اينکه زيبايي چندمين اولويت زندگي شما باشد، پزشکان به شما توصيه مي‌کنند که هيچ‌وقت زيبايي را به قيمت از دست دادن سلامت خودتان نخريد. پيش از ورود به بحث آرايش سالم، ناچاريد با پيش‌شرط‌هاي آرايش سالم آشنا شويد.
برخلاف چيزي که شما تصور مي‌کنيد، تشخيص رنگ پوست آن‌قدرها هم که شما تصور مي‌کنيد، دشوار نيست. يک روش ساده شناسايي، اين است که ببينيد زماني که پوست شما در معرض آفتاب قرار مي‌گيرد، مي‌سوزد يا برنزه مي‌شود؟
5 نکته براي تشخيص رنگ پوست
1) اگر پوست به آساني در مقابل اشعه آفتاب برنزه مي‌شود، ملانين پوست‌تان (رنگدانه‌اي که به طور طبيعي سبب رنگ دادن به پوست مي‌شود) نسبت به بقيه در سطح بالاتري قرار دارد و به احتمال زياد، زمينه رنگ پوست شما زرد متمايل به زيتوني است.
2) کساني که پوست‌شان به سرعت نمي‌سوزد و يا در مقايسه با سايرين کمتر مي‌سوزد، نسبت به گروه اول، ملانين کمتري دارند که موجب مي‌شود ته رنگ پوست‌شان به بنفش، آبي، قرمز و گلي متمايل شود. به علاوه علايم بارز ديگري هم وجود دارد. پوست‌هاي گلي و قرمز رنگ، نشانه‌هاي مشهود قرمزي دارند و يا اينکه قرمزي روي پوست به سرعت نمايان شده و خود را نشان مي‌دهد.
3) اگر رنگ پوست شما زرد باشد (پوست زرد، خاکستري) آن وقت متوجه مي‌شويد که کرم‌پودرها و پن‌کک‌هايي که در آنها رنگ زرد به کار رفته، چهره شما را زيبا و طبيعي نمي‌کند و به طور معمول چهره‌اي بيمارگونه به شما مي‌دهد.
4) پوست‌هاي زيتوني نيز تا حدودي ترکيبي از خاکستري و رنگ فيلي هستند. ترکيب اين رنگ پوست از زردي که در پايه هر پوستي وجود دارد و کمي سبزي که فقط مخصوص اين گروه است، تشکيل شده است.
5) پوست بي‌رنگ به پوستي گفته مي‌شود که هيچ رنگي از زيتوني، زرد و قرمز در آن ديده نشود. اين دسته‌بندي براي پوست تمام خانم‌ها حتي سياه‌پوستان هم کاربرد دارد.
آرايش فصلي
رنگ پوست زيرين يا همان رنگ پايه پوست شما هميشه با يکي از اين موارد گفته شده ارتباط دارد. شايد از متخصصان گريم و آرايش شنيده باشيد که بايد در آرايش از اصل «آرايش فصلي» پيروي کنيد و با تغيير فصل، رنگ لباس‌ها و آرايش‌تان را تغيير دهيد. به طور مثال، آرايش خنک (رنگ آبي و تون‌هاي صورتي و عروسکي) براي فصل تابستان و بهار و رنگ‌هاي گرم (زرد، خاکستري، زيتوني، قهوه‌اي) براي پاييز و زمستان توصيه مي‌شود. البته اين قانون درباره رنگ پايه پوست و کرم‌پودر و پن‌کک شما صادق نيست و زماني که رنگ‌هاي کرم‌پودر را تست مي‌کنيد بايد به طور قطع رنگ دقيق پايه پوست‌تان را پيدا کنيد تا با توجه به آن براي رنگ آرايش دچار سردرگمي نشويد. فراموش نکنيد که هدف شما از استفاده کرم‌پودر اين است که تمام دو رنگي‌هاي سطحي پوست خود را از بين ببريد و رنگ پوست را يکنواخت و تا حدودي بي‌رنگ کنيد تا به يک رنگ طبيعي و تقريبا هم‌رنگ با بدنتان برسيد.
چرا زرد کم‌رنگ؟
شايد اين سوال برايتان مطرح شود که چرا رنگ پايه پوست بايد زرد کم‌رنگ باشد. به اين دليل که تمام پوست‌ها کم و بيش داراي زير لايه تقريبا زردرنگ هستند چون رنگ طبيعي ملانين، زرد است. دقت کنيد که کرم‌پودر شما بايد بدون توجه به نژاد، گونه، سن و مليت، سايه‌هايي از رنگ‌هاي خنثي مانند رنگ عاج فيل، خاکستري کم‌رنگ، برنز، قهوه‌اي کم‌رنگ تا گردويي داشته باشد. به علاوه، يک طيف نامحسوس زردرنگ هم بايد در آن ديده شود. ولي دقت کنيد که به هيچ‌وجه رنگ‌هاي نارنجي، صورتي، قرمز، سبز، خاکستري و آبي حتي به مقدار خيلي کم در آن به کار نرفته باشد. اضافه کردن چنين سايه‌هايي به کرم‌پودر نه تنها شما را زيبا جلوه نمي‌دهد بلکه تا حد بسيار زيادي چهره شما را مصنوعي مي‌کند و زيبايي‌هاي طبيعي‌تان را هم از بين مي‌برد.
انتخاب‌ کرم‌پودر مناسب
براي انتخاب کرم‌پودر پايه، بايد حتما آن را روي قسمتي از پوست صورت خود امتحان کنيد و بهتر است اين کار را در روشنايي روز انجام دهيد و ببينيد آيا با پوست شما هم‌خواني پيدا مي‌کند و به اصطلاح روي صورتتان مي‌خوابد يا نه. با اين روش مي‌توانيد رنگي را انتخاب کنيد که به صورتتان مي‌آيد و حتي ديگران نبايد متوجه شوند که شما آرايش کرده‌ايد يا بدتر، انگار ماسک به صورت خود زده‌ايد. اگر به عکس‌هاي مدل‌ها در مجله‌هاي مد و آرايش دقت کنيد، مي‌فهميد چهره‌ها به اين دليل زيبا به نظر مي‌رسند که از رنگ‌ مناسب آرايش استفاده کرده‌اند.
تناسب نوع پوست و رنگ آرايش
خانم‌هايي که موهاي قرمز دارند و رنگ پوست‌شان نيز روشن تا متوسط است بايد از رنگ‌هاي مرجاني، قهوه‌اي، کهربايي، برنز و ديگر رنگ‌هاي خاکي استفاده کنند. موي بلوند با رنگ پوست روشن تا متوسط بايد بيشتر از گروه رنگ‌هاي صورتي استفاده کنند. خانم‌هايي با موي قهوه‌اي روشن و خرمايي يا رنگ پوست روشن تا متوسط بايد از قرمز روشن و قرمز مايل به عسلي استفاده کنند. خانم‌هايي که موهاي قهوه‌اي تيره و پوست روشن تا متوسط دارند يا بيشتر از سايه‌هاي روشن، قرمز و آلبالويي استفاده کنند. خانم‌هايي با موهاي مشکي و رنگ‌هاي پوست تيره‌تر، رنگ‌هاي خنثي و طبيعي مانند صورتي کم‌رنگ، قهوه‌اي روشن و مرجاني ملايم را بايد انتخاب کنند.
منبع:http://www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.