همه آنچه که باید درباره روستای حرمک بدانید

آبادی حرمک در شهرستان زاهدان و بخش مرکزی و دهستان حرمک استان سیستان وبلوچستان واقع میباشد. این روستا براساس سرشماری مرکز آمار ایران سال ۱۳۹5 دارای جمعیت کل 367 و جمعیت دارد. وضع طبیعی روستای بوک حرمک...
چهارشنبه، 20 تير 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
همه آنچه که باید درباره روستای حرمک بدانید

مشخصات

کشور ایران
استان سیستان و بلوچستان
شهرستان زاهدان
بخش مرکزی
دهستان حرمک
روستا حرمک
جمعیت  ۳۶۷ نفر
مذهب شیعه
زبان گفتار گویش سیستانی
ارتفاع از سطح دریا 1385 متر
شرایط آب و هوا گرم و خشک

آبادی حرمک در شهرستان زاهدان و بخش مرکزی و دهستان حرمک استان سیستان و بلوچستان واقع میباشد. این روستا براساس سرشماری مرکز آمار ایران سال ۱۳۹5 دارای جمعیت کل 367 می باشد. روستای حرمک در ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر کرمان و در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق شهر گلباف واقع است. وضع طبیعی روستای بوک حرمک دهستان حرمک بصورت دشتی می‌ باشد و راه زمینی این روستا بصورت جاده خاکی می‌باشد. دسترسی به این روستا از طریق جاده کرمان بم، پس از شهرستان ماهان، سه راهی گلباف، سه راهی دوم گلباف، مسیر جنوب به سمت کشیت، روستای حرمک امکانپذیر است.
 

جای‌ های دیدنی روستای حرمک

 
آبشار حرمک
آبشار حرمک در روستای حرمک واقع شد است. این آبشار ۱۴متر ارتفاع دارد و با خروش آرام در تنگه‌ کم‌ عمق وعمود، با شیب ۹۰ درجه که در ابتدا حدود ۸ متر و پس از آن در سطح دیواره‌ها حدود ۶ متر جریان پله ای را طی می‌کند؛ تا در این روستا که از شرق به کویر لوت و از غرب با کوه سنگی همسایه است؛ آواز طبیعت را به گونه‌ای جذاب برملا ‌سازد. آبشار حرمک به همراه آبشار کشیت، در فضای خشن، خشک و وهم‌انگیز کویر لوت، شکوه خاص پیدا نموده اند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط