کالری کوکی با جو دوسر پرک چقدر است؟ + ارزش غذایی

امروزه به کمک جو دوسر پرک انواع کوکی های خوشمزه و خانگی را می توان در کمترین زمان ممکن آماده کرد. کوکی هایی که با استفاده از جو دوسر پخته شوند، همگی جزء خوراکی های رژیمی محسوب می شوند. این ماده علاوه بر میزان کالری بسیار کمی که دارند، از طعم بسیار لذیذ و مطلوبی نیز برخوردار هستند. اگر طرفدار کوکی و شیرینی هستید پس از طعم کوکی های لذیذ خانگی، غافل نشوید. امروزه با استفاده از جو دوسر پرک می توان کوکی های خوشمزه و درجه یک درست کرد. این کوکی ها، مهمان همیشگی سفره های شما خواهند بود. بسیاری از افراد گمان می کنند که کوکی های رژیمی از طعم چندان مطلوبی برخوردار نیستند ولی این موضوع اصلاً درست نیست و هر کسی با خوردن این کوکی ها مجذوب طعم خاص و ویژه آن خواهد شد.
1 ساعت و 33 دقیقه پیش
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری کوکی با جو دوسر پرک چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی کوکی با جو دوسر پرک در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 431 کیلوکالری
کربوهیدرات 76.80 گرم
پروتئین 4.10 گرم
چربی 13.00 گرم
آب 5.70 گرم
فیبر 0.90 گرم
قند 34.17 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در کوکی با جو دوسر پرک در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 0.00 میکروگرم
ویتامین D 0.00 میکروگرم
ویتامین E 0.99 میلی گرم
ویتامین K 3.20 میکروگرم
ویتامین C 0.00 میلی گرم
تیامین (B1) 0.48 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.23 میلی گرم
نیاسین (B3) 3.66 میلی گرم
کولین (B4) 4.70میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.25 میلی گرم
ویتامین B6 0.02 میلی گرم
فولات (B9) 70.00میکروگرم
ویتامین B12 0.00 میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در کوکی با جو دوسر پرک در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 25.00 میلی گرم
آهن 4.01 میلی گرم
منیزیم 9.00 میلی گرم
فسفر 73.00 میلی گرم
پتاسیم 104.00 میلی گرم
سدیم 281.00 میلی گرم
روی 0.34 میلی گرم
مس 0.15 میلی گرم
منگنز 0.34 میلی گرم
سلنیم 2.80 میکروگرم
 

کوکی با جو دوسر پرک برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
سرشار از آنتی اکسیدان‌ ها
کوکی با جو دوسر سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات گیاهی مفیدی به نام پلی‌فنول است. قابل توجه‌ترین گروه آنتی اکسیدان‌ها به نام avenanthramides است که تقریباً تنها در جو دوسر یافت می‌شود. تحقیقات زیادی نشان می‌دهند جو دوسر به کاهش سطح فشار خون شما کمک می‌کنند. این مولکول باعث گشاد شدن عروق خونی می‌شود و منجر به جریان خون بهترتان خواهد شد. علاوه بر این، ترکیبات جو دوسر دارای اثرات ضد التهابی و ضد حساسیتی نیز هستند.
 
کمک به رفع یبوست
افراد در هر سن و سالی ممکن است یبوست را تجربه کنند. تقریباً ۱۶ نفر از ۱۰۰ بزرگسال و حدود ۳۳ نفر از هر ۱۰۰ میانسال ۶۰ ساله و بالاتر به یبوست دچار هستند. مطالعات نشان می‌دهد که سبوس جو دوسر، یک لایه بیرونی غنی از فیبر غلات دارد که به درمان یبوست در افراد مسن کمک می‌کند. یک تحقیق میدانی نشان داد که وضعیت یبوست ۳۰ فرد مسن‌تری که روزانه سوپ یا کوکی با جو دوسر را به مدت ۱۲ هفته مصرف کرده‌ اند، بهبود یافته است؛ طوری که در اکثر افراد نیاز به داروی ملین به طور کامل برطرف شد. درواقع یکی از خواص جو دوسر، کاهش مشکلات گوارشی و هضم بهتر غذا است.
 
کاهش خطر ابتلا به آسم
آسم، شایع‌ترین بیماری مزمن در کودکان است که به دلیل اختلال التهابی در مجاری تنفسی‌شان به وجود می‌آید. اگرچه همه کودکان علائم مشابهی ندارند، اما بسیاری از آنها سرفه مکرر، خس خس سینه و تنگی نفس را تجربه می‌کنند. تحقیقات قدیمی‌تر نشان می‌دهد که دادن زود هنگام جو به کودک البته پس از ۶ ماهگی، می‌‌تواند از آن‌ها در برابر ابتلا به آسم محافظت کند.
 
خواب بهتر
یکی دیگر از خواص  کوکی با جو دوسر این است که به بهبود کیفیت خواب شما کمک میکند. جو دو سر حاوی ملاتونین و کربوهیدرات‌های پیچیده است که می‌تواند به خواب باکیفیت‌تر شما کمک کند. علاوه بر این، جو دوسر حاوی چندین ویتامین، از جمله B6 است که این ویتامین‌ها به تولید سروتونین در مغز کمک می‌کند.
 
بهبود عملکرد ورزشی
کوکی با جو دوسر منبع خوبی از کربوهیدرات‌ ها و پروتئین و همچنین کالری و انرژی است. در مطالعات علمی نشان داده شده است که مصرف جو دوسر، ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت قبل از ورزش، متابولیسم و ​​عملکرد شما را بهبود می‌بخشد.
 
درمان افسردگی
امروزه آمار ابتلا افراد به بیماری های روحی و روانی بسیار افزایش پیدا کرد است. یکی از مهمترین دلایل این امر، عدم داشتن برنامه غذایی مناسب است. کوکی رژیمی از جمله تنقلات سبک و خوشمزه ای است که هیچگونه مواد مضر و غیر استانداردی در آن وجود ندارد، در ضمن تمامی فواید جو دوسر پرک نیز در آن دید می شود. لازم به ذکر است که مقادیر زیادی از ویتامین B در ساختار کوکی رژیمی استفاده می شود. این ویتامین در کاهش  و درمان علائم افسردگی تاثیر بسیار چشمگیری دارد. توجه داشته باشید که این کوکی برای افزایش رشد و شادابی بیشتر جوانان و نوجوانان نیز موثر است. نوجوانان در سنین حساسی به سر می برند که اگر از غذاهای چرب و بسیار شیرین استفاده کنند، ممکن است در آینده باعث اضافه وزن شدید آن ها شود، بر همین اساس بهتر است از همان ابتدا از کوکی های رژیمی به عنوان میان وعده استفاده کنند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.