کالری نان تست چقدر است؟ + ارزش غذایی

یکی از بهترین انواع نان، نان تست است که بسیاری از ما از آن استفاده می کنیم؛ بدون اینکه از خواص آن مطلع باشیم. تست کردن نان باعث می شود تغییراتی شیمیایی در آن اتفاق بیفتد که چربی و کالری آن را کاهش بدهد. همچنین تست کردن نان باعث افزایش عمر مفید آن می شود. نان تست از آرد سفید تهیه می شود و برش هایی با ضخامت حدود 1 سانتی متر دارد. هر برش در حدود 30 کالری دارد.
6 ساعت و 42 دقیقه پیش
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری نان تست چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی نان تست در 100 گرم

مقدار 100 گرم
انرژی 426 کیلوکالری
کربوهیدرات 74.20 گرم
پروتئین 10.10 گرم
چربی 9.70 گرم
آب 4.50 گرم
فیبر 2.50 گرم
قند 12.50 گرم
کلسترول 8.00 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در نان تست در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 16.00 میکروگرم
ویتامین D 0.00 میکروگرم
ویتامین E 2.44 میلی گرم
ویتامین K 0.90 میکروگرم
ویتامین C 5.30 میلی گرم
تیامین (B1) 0.21 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.24 میلی گرم
نیاسین (B3) 1.32 میلی گرم
کولین (B4) 10.70میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.54 میلی گرم
ویتامین B6 0.08 میلی گرم
فولات (B9) 87.00میکروگرم
ویتامین B12 0.00 میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در نان تست در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 20.00 میلی گرم
آهن 0.60 میلی گرم
منیزیم 14.00 میلی گرم
فسفر 55.00 میلی گرم
پتاسیم 305.00 میلی گرم
سدیم 227.00 میلی گرم
روی 0.54 میلی گرم
مس 0.15 میلی گرم
منگنز 0.00 میلی گرم
سلنیم 28.70 میکروگرم
 

نان تست برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
مناسب برای افراد دیابتی
نان تست برای افراد دیابتی بسیار مفید است. زیرا میزان چربی و شاخص گلوکز در آن پایین است. در توضیح شاخص گلوکز باید گفت که میزان قندی است که پس از مصرف کربوهیدرات ها در واحد زمان در بدن ما آزاد می شود. برای افراد دیابتی مواد غذایی مفید هستند که میزان قند آن ها به تدریج در بدن آزاد شود. زیرا این افراد به نوسانات شدید قند خون حساس هستند و نان تست این نوسانات را کاهش می دهد. از طرفی میزان چربی کمتری هم دارد که برای افراد دیابتی مفید است.
 
کاهش میزان چربی خون
نان همواره مقداری چربی در خود دارد. اما این میزان در نان تست کمتر است. این خاصیت برای افرادی که چربی خون بالایی دارند و یا اضافه دارند مناسب است. برای اثرگذاری بر میزان چربی باید به صورت مداوم از نان تست استفاده کرد و با یک وعده تغییری حاصل نمی شود.
 
کاهش اسهال
از فواید نان تست می توان درمان اسهال را نام برد. این نوع نان حجم مدفوع را افزایش می دهد و جلوی اسهال را می گیرد. در یک رژیم غذایی که برای درمان اسهال توسط برخی پزشکان توصیه می شود؛ 4 نوع غذا وجود دارد که نان تست هم جز آن ها است. دیگر موارد موز، برنج و پوره سیب زمینی هستند.
 
کاهش حالت تهوع و استفراغ
این دو حالت بسیار بد و آزاردهنده هستند و در اثر برخی بیماری ها و مصرف مواد غذایی ناسالم و فاسد ایجاد می شوند. در این حالت یک درمان موثر مصرف نان تست و شیر است. این ترکیب مانند یک داروی ضد اسیدی عمل می کند و برای درمان مشکلات معده و گوارشی بسیار مهم است.
 
منبع انرژی
از منابع مهم انرژی برای بدن می توان نشاسته را نام برد. بسیاری از مواد غذایی دارای نشاسته هستند. اما از فواید نان تست، این است که نشاسته دارد. اما شاخص گلوکز آن پایین است. نان تست باعث فراهم شدن انرژی زیادی برای بدن می شود و زمانی که در وعده صبحانه مصرف بشود انرژی طول روز را برای افراد فراهم می کند. افرادی که اسهال و یبوست مداوم دارند، می توانند از نان تست برای تامین انرژی از دست رفته شان استفاده کنند.
 
طعم خوب
از فواید نان تست، طعم خوب و ترد آن است که طرفداران بسیاری دارد و با انواع خوراکی ها دیگر استفاده می شود. بسیاری از افراد هستد که نان های دیگر را دوست ندارند. اما نان تست را در همه وعده های غذایی ترجیح می دهند. نان تست معمولا محبوب کودکان نیز هست و با مربا و کرم کاکائو به صبحانه مورد علاقه شان تبدیل می شود.
 

عوارض مصرف نان تست

در کنار تمام فوایدی که برای نان تست نام برده شد، تنها یک عیب را می توان در نظر گرفت و آن این است که ویتامین B این نان کم است و اگر به صورت مداوم از آن استفاده می شود باید مراقب تامین این ویتامین در بدن خود باشید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.