جن دعوت مي کند تو قبول نکن

جن ها راهي براي ايجاد ارتباط با انسانها ندارند و اين انسانها هستند که از روي هوس، از راه خلاف و درنتيجه سرپيچي از فرمان خدا و اطاعت از شيطان، روزنه اي به عالم جن مي يابند. از گروه جنيان هم، اين جن هاي شرورند که با انسانها ارتباط مي گيرند تا هريک از ايشان را از راه خدا باز دارند؛ البته صورتي از همياري جن مسلمان را نيز
سه‌شنبه، 9 آذر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جن دعوت مي کند تو قبول نکن

جن دعوت مي کند تو قبول نکن
جن دعوت مي کند تو قبول نکن


 

نويسنده:علي درستکار




 

بسم الله
 

جن ها راهي براي ايجاد ارتباط با انسانها ندارند و اين انسانها هستند که از روي هوس، از راه خلاف و درنتيجه سرپيچي از فرمان خدا و اطاعت از شيطان، روزنه اي به عالم جن مي يابند. از گروه جنيان هم، اين جن هاي شرورند که با انسانها ارتباط مي گيرند تا هريک از ايشان را از راه خدا باز دارند؛ البته صورتي از همياري جن مسلمان را نيز توضيح داديم؛ به اين شرح که در مرحله اي که ما قصد تصميم سازي و تفکر در باره موضوعي را داريم، آنان با الهام و به اصطلاح «به دل انداختن»، پيامهايي را براي ما مي فرستند و بدين وسيله ما را کمک مي کنند؛ ناگفته نماند درطول تاريخ، گاهي ديده يا شنيده ايم که به پاس تقوا و طاعت، فردي از سوي خدا اين هديه را گرفته که جني در خدمت او درآمده و خادم او گشته است؛ اين حالت بسيار نادر بوده ولي امکان دارد که به اذن خدا و از سوي خدا، به عنوان پاداش الهي فرد مطيع و فرمان بر الهي، چنين هديه اي را دريافت کند؛ اين افراد اما معمولا اين نعمت خود را بازگو نمي کنند، مگر آنکه پس از مرگشان از سوي نزديکان ايشان نقل و فاش شود.
تأکيد مي شود که انسان، براي ارتباط با جن ها نبايد تلاش کند؛ او تنها بايد در مسير بندگي خدا، او را اطاعت کند و هرجا تقدير الهي باشد، به هر شکل و اندازه اي که لازم باشد، مشمول لطف الهي قرار خواهد گرفت. براي ايمني از شرشيطان و جنيان شرور هم، تنها توکل به خدا و تابعيت از او است که موثر و کارساز است؛ پناه به خدا از شرشيطان

(به مناسبت بحث از جن) درباره احضارروح اسلام چه نظري دارد؟
 

احضار روح، در ارتباط با جن است؛ احضار روح، به طور عادي و به روش اکتسابي نداريم؛ بدانيد کساني که ادعاي احضار روح مي کنند، اين امر، غيرممکن است! ببينيد: اساساً ملائکه، جان و روح را مي گيرند و با خود مي برند در حريم الهي؛ به همين دليل هم خداوند در سوره واقعه گفته است: «وقتي مي بينيد که جان و روح، در حال خارج شدن از بدن است اگر قيامت را باور نداريد، چرا روح را برنمي گردانيد و مانع از خروج آن از بدن نمي توانيد بشويد؟!» وقتي روح از بدن خارج شد، از طريق ملائکه در حوزه اقتدار ايشان قرار مي گيرد و از اين پس، براي بشردست نيافتني مي شود و از راهي اکتسابي و آموزشي هم نمي شود به آن دست يافت؛ اگر هم کسي چنين ادعايي کند، دروغ است؛ از طريق ارتباط با جن اما مي شود به حد مشخصي از اطلاعات، درباره آن روح دست يافت؛ چرا که جن، از پيش درباره گذشته روح مورد نظر، اطلاعاتي دارد، همان ها را در اختيار فرد مرتبط با خود قرار ميدهد و شرارت را ادامه ميدهد؛ مثلا جني به دليلي، راه به ذهن آقاي بوش مي يابد؛ طبيعتا از اين طريق مي تواند به تصميماتي که بوش در ذهن دارد تا در روزهاي آينده عملي کند دست مي يابد؛ 70-60 درصدي که پيش گويي هاي او، به اين صورت، درست درمي آيد، براي ما اين تخيل به وجود مي آيد که جن اساسا از آينده خبردار است؛ با اين حساب، در حقيقت جن تنها بر مبناي تحليل اطلاعات روز فرد، از چند روز آينده مي تواند خبر دهد، نه از آينده مطلق بصورت هميشگي و کامل؛ و همين طور است اخباري که غيب گوها و پيش گوها براي ما ميدهند!
البته براي انسانهاي خاصي اولا از سوي خداوند و به اذن او، اين اجازه هست تا با ارواح ارتباط پيدا کنند، و ثانيا آنها چنين رابطه اي را فاش نمي کنند؛ اعلام کنندگان و مدعيان اين ارتباط، دروغ گو هستند و نيت هاي خلاف دارند، هرچند اين ادعا را بطور خصوصي و تنها نزد شما طرح کنند!
ضمنا يادآور مي شود که ارتباط انسان با جن، ممنوع است و نمي تواند از سوي جن، شروع شود، بلکه حتما بايد از سوي انسان، آن هم از طريق سرپيچي از فرمان الهي واقع شود!
مدتي قبل با خانمي آشنا شدم؛ بعد از چند بار ملاقات به او دل بستم، ولي متوجه شده ام که او از جنس ما نيست؛ غيرمعقول است! و بدجوري سر دوراهي قرار گرفته و گرفتارم؛ چه بايد بکنم؟!
همان طور که توضيح داديم، اينها احتمالا، البته، احتمالا همان افرادي هستند که در نتيجه تماس و ارتباط با جنها، از حالت عادي خارج شده اند! (اينکه تاکيد مي کنم «احتمالا»، به اين دليل است که من اين پرسش کننده را از نزديک نديده و حال او را دقيق نمي دانم!)
شايد هم اين حس ايشان، ناشي از توهم و اختلال رواني است و اصلا يک مشکل روحي و خيال است، نه يک حس واقعي!
اما از آنجا که به تعبير قرآن کريم، شيطان و دارودسته او، بر ما تسلط (رواني و روحي، و نه فيزيکي و جسمي) دارند، از اين جهت که ما را مي بينند و ما آنها را نمي بينيم، خوب است به منظور اطاعت از ادامه اين آيه سوره اعراف که اينان تنها به کساني که ايمان دارند؛ يا مطابق آيه اي از سوره نحل، (جنيان تنها به کساني که) ايمان و توکل به خدا دارند، تسلط ندارند، بر اين منوال حرکت کنند و با ايمان و توکل به خدا، با ذکر خدا خود را از اين خطرات ايمن سازند.
من از جنها مي ترسم؛ به دليل اين ترس، نمي توانم از اتاقي به اتاق ديگر بروم؛ حتي نمازهاي صبح ام قضا مي شود و... لطفا بگوييد چه بايد بکنم؟
منشأ اين ترس، نداشتن معرفت است؛ اينکه بدانيم او دخالت فيزيکي در امور ما نمي تواند داشته باشد، از نظر رواني هم، تا زماني که در راه راست قرار داشته باشيم، ايمان به خدا داشته باشيم و توکل به او کنيم، او ناتوان از تاثير است، معرفت پيدا کرده ايم؛ معرفتي که در قسمت اول مصاحبه بيان کرديم؛ يعني بدانيم محدوده دخالت جن در امور انسان چيست؛ بدانيم نوع ارتباط آنان با ما چگونه است و بدانيم شر و خير آن چيست؛ در اين صورت، ديگر دليلي براي اين ترس هم نمي بينيم؛ ضمن اينکه در همين سطر پيش، توضيح داديم که ايمان به خدا ياد او و توکل بر او ما را نجات مي دهد.
اما نکته تازه اينکه: ما، چون معصوم نيستيم و گناهاني داريم راه نفوذ شيطان برما باز است. براساس دستور قرآن کريم، اگر به ضعفهاي خود آشنا باشيم و در درگاه خداي مهربان، اعتراف به گناهان خود کنيم، سهم بزرگي در آرامش ما خواهد داشت.
تازه، قرآن پيش بيني مي کند که در هنگام کار نيک هم در معرض نفوذ شيطان هستيم؛ براي همين هم توصيه مي کند هنگام انجام کار نيکي مثل قرآن خواندن به خدا پناه ببريد؛ (براي همين هم معمولا قبل از قرآن خواندن «اعوذبالله من الشيطان الرجيم» مي گوييم).

توضيح استاد
 

ما در برابر شيطان، دو سلاح بزرگ داريم: 1-نماز 2- قرآن؛ طبيعي است که وقتي عزم نزديک شدن به اين دو عبادت پرقدرت را مي کنيم، او هم با تمام قوا براي دوري کردن ما از اين دو عبادت، بسيج مي شود. مگرنديده ايد که گاهي تا دوساعت هم مي نشينيد و براي حل يک مساله رياضي تمرکز مي کنيد و اين مي شود؛ اما براي اداي دو رکعت نماز، که تنها چند دقيقه طول مي کشد، نمي توانيد متمرکز باشيد! چرا؟! به همان دليلي که گفتيم؛ بنابراين توصيه شده ايم: اولا بپذيريم که داراي ضعفهايي هستيم و دوم اينکه براي ايمن ماندن از صدمات اين ضعف ها خود را در پناه خدا قرار دهيم و از شر شيطان، به او پناه ببريم که او از ما دست گيري خواهد کرد.
من در خانه خود جن ديده ام تحليل آن چيست؟!
اين مصيبت، از زمان نمايش سريال «اغما» شروع شده! آنجا مي ديديم در حالي که پزشک داشت با پيرمرد نوراني فيلم به آهستگي حرف ميزد، الياس که جن بود، از اتاق بغلي مي آمد به پرستار خبرمي داد که اينها دارند شلوغ مي کنند؛ پرستار، وقتي به آن اعتراض مي کند، آنها پاسخ ميدهند: ما داشتيم درگوشي صحبت مي کرديم نه بلند بلند! اينجا خود پرستار هم ترديد مي کند که اگر اينها بلند حرف زده بودند که من فهميده بودم! به سراغ الياس که مي رود، او را غايب مي بيند!! اين دروغ است و غلط؛ به هيچ وجه اين طور نيست!! جن، ضمن اينکه حريص ظاهرشدن بر انسان است، نمي تواند بطور عادي و به آساني هم برآدم ظاهر شود؛ اگراين طور باشد، نظام عالم به هم مي ريزد! جن، اگر بر کسي ظاهر شود، آن فرد از حال عادي خارج مي شود، نه اينکه کاملا او را در حال عادي خود رها کند، اگر او را سکته ندهد، ديوانه اش مي کند! اين چنين حضور و دخالتي از سوي جن امکان ندارد و موجب اختلال در نظام عادي عالم خواهد بود؛ مگر از قول قرآن نگفتيم که ابليس در روز قيامت مي گويد: «من به هيچ وجه در کار انسانها دخالت فيزيکي نداشتم و تنها از نظرانديشه و تصميمات دخالت مي کردم»؟! نظير اين حرفها و قصه ها دروغ است و باطل! اين که در اغما مي ديديم که مثلا تلفن همراه آن خانم را بگيرد و صحبت کند باطل است! او اصلا نيازي به اين ابزار ندارد؛ او مي تواند با فرد، ارتباط برقرار کند حديث نفس کند (يعني از زبان خودش حرفهايي به خودش بزند و او خيال کند خودش با خودش دارد حرف مي زند!) و هر کار ديگري را بدون ابزارهاي ما! اين ها همه غلط است! نمايش دادن اين فيلم ها، يعني ارائه کدهايي به جامعه که موجب القائات مشکل ساز خواهد شد و براي سلامت روان جامعه و افراد، خطرناک است و روا نيست! مثل اينکه درسريال «او يک فرشته بود» مي ديديم آن جن، با آن انسان ازدواج مي کند، بعد هم يک روز به اين قيافه است، روزي در شکلي ديگر و امثال آن! اينها ابداً ممکن نيست امکان ندارد که جن بخواهد خود را در صحنه ظاهري و فيزيکي انسانها قرار دهد اصلا درست نيست!
ديدن جنها درخواب چه توضيحي دارد؟
خواب امر ديگري است؛ امکان اينکه آدم، آنها را در خواب ببيند وجود دارد؛ حتي گاهي او را ممکن است در همان حال، حس کرده باشد و واکنشي از انسان سربزند. براي پيش گيري از گرفتارشدن در فشارهايي از اين دست در خواب، همان تذکراتي که براي خوابيدن در دين داده اند و در چند سطر قبل آمد را مراعات کنند، موثر است؛ دستورات دين را بايد جدي گرفت، در اين باره دستورات ساده اي داده اند که عمل به آن، نتايج بزرگي دارد.
آيا جن قابل ديدن است ؟
درحالت عادي نه مگر کسي که با طي راه هاي پيچيده بتواند صداي جن را بشنود و او را ببيند و توضيح داديم که پيمودن اين راهها از نظر خدا ممنوع و خلاف است.
ارتباط جن و گربه چيست؟!
احياناً اين حرفها را به بعضي از روايت ها و احاديث، ربط مي دهند که بايدگفت: اين روايت ها قابل اعتماد نيست و نبايد روي آنها مکث کرد و به آنها فکر کرد.
در برابر اين حرفها بايد تلاش کرد معرفت و شناخت خود را به جن و احوال او بالا برد، هرچه در اين باره شناخت ما بيشترشود، جامعه، از اين حرفها ايمن تر، و هرچه جهل و ناداني بيشتر، اين نوع حرفها و اعتقادات، شايع تر مي شود.
براي ايمني از آزار جن يا نجات از آسيب جن در خانه و زندگي چه بايد کرد؟
اولا جن، به طور عادي آزار فيزيکي ندارد؛ ثانيا همان طور که يک رفيق بد انسان را به کار خلاف دعوت و ترغيب مي کند، جن هم همين کار را مي کند؛ او، صرفا دعوت مي کند، مي تواني نپذيري و رد کني!

توضيح استاد
 

مسأله مهم در اين باره، گناهان کبيره و بزرگ است؛ خداي بزرگ در قرآن کريم در باره کساني که گناهان بزرگ مي کنند و توبه نمي کنند، مي فرمايد: کسي که از ياد خدا روبگرداند (از خدا ببرد)، شيطاني را بر او مسلط ميکنيم که او را رها نمي کند و مانند يک همراه لجوج، همواره از نظر رواني، او را مورد القا و تلقين و وسوسه قرار مي دهد. بنابراين، ارتباط با جن، شدني است، اما پيش از آن، فرد، منحرف شده، در مسير بي ديني و گناه قرار گرفته است, اين مجازات کسي است که از مسيرخدا خارج شده و از خدا بريده است.
مي گويند لکه هاي حنايي که احيانا روي پارچه هاي سفيد بدون استفاده ديده مي شود، به خاطر استفاده آن توسط جنهاست!
چون وجود جن مادي نيست، اصلا نياز به دستمال ندارد! وجود ما با او متفاوت است؛ وجود ما مادي و داراي حجم است؛ براي او بي معني است که بخواهد از دستمال ما استفاده کند! همين پاسخ، براي ازدواج با جن يا ازدواج او با انسان است.
گاهي مي بينيم جملات و داستانهايي را مي نويسند و درون خانه مي اندازند، يا اول قرآن و مفاتيح، در مسجد و امام زاده مي نويسند که تهديد کرده اند اگرمثلا آن را ده بار ننويسيم و توزيع نکنيم، به بلايي گرفتار مي شويم؛ يا گاهي تشويق کرده اند که اگر آن را بنويسيم و پخش کنيم، به هديه بزرگي ميرسيم نظر درست در اين باره چيست؟
ما را مکلف به دنباله روي از اينها نکرده اند؛ حتي اگر در اين نوع نوشته ها ذکر خاصي را نوشته باشند هم تکليفي براي ما نمي سازد، مگر آن که ذکر واجبي باشد که آن هم، پيش از آنکه نويسنده دستور دهد، از طرف خدا مامور به انجام آن ايم، نه به دستور نويسنده آن؛ يا آنکه ذکر مستحب باشد که آن هم موظف ايم در حد توانمان انجام دهيم و برکات آن را هم مي بينيم ... والا امثال اين مطالبي که در نوشته ها توزيع مي کنند، نه کار نوشتن و تکثير آن و نه محتويات اين نوشته ها، اصلا سند و پايگاه ديني ندارد و مردود است.
درستي و نادرستي دعانويسي، رمز و اصطرلاب، پيش گويي و غيب گويي چيست؟
راه هايي دراين زمينه ها هست: يکي، از راه ارتباط با جن است و باطل؛ ديگري از راه يادگرفتن علم سحراست و به دنبال آن، ساحري کردن؛ و راه سوم هم، انجام تخلفات و گناهان و در نتيجه آن، به دست آوردن علم سحر است و ساحري کردن؛ اينها همه از نظر دين، راه هاي نادرستي است براي اغواي انسانها که تعليمات جنيان هم در اين راه ها نقش موثري دارد و همگي ممنوع است و غيرمجاز؛ اما مدعيان داراي اين قدرت ها، يا کاذب اند و دروغ گو و در حال اغوا کردن و فريفتن مردم اند براي رسيدن به اغراض خود؛ يا صادق اند و اين گونه قدرت ها را دارند؛ اما بايد دانست که او، اين قدرت را در برابر فروختن خود و دين خود، به دست آورده است؛ چه به عنوان سحر و چه به عنوان ارتباط با جن، به طور کلي بايد از اين افراد، پرهيز کرد.
نکته قابل توجه ديگراين است که چون نمي دانيم محدوده قدرت اينها چقدر است، صلاح ما اين است که به حريم ايشان نزديک نشويم و از اين کنجکاوي بپرهيزيم؛ چرا که گاهي ممکن است چنان فرمولي رانوشته باشند که تو به محض ورود به خانه او، تحت تاثير او، و گرفتار او شوي! حتي در بزرگترين مشکلات زندگي، ما مامور و مکلف ايم به خدا پناه ببريم و از او کمک بخواهيم و ابدا به اين افراد و از راه اين فرمولها اصلا وارد نشويم؛ مثلا اگر چيزي را گم کرده ايم و درمانده شده ايم توصيه شده است که سوره «نصر» را بخوانيد، ان شاالله پيدا مي شود... دليل منعي هم که براي مراجعه به اين افراد و روشها داريم، اين است که سندي نيست تا گواهي کند هيچ امام يا پيامبري نشسته باشد تا مردم بيايند و از اين نوع مراجعات، به ايشان کنند ابدا چنين نبوده و سندي دراين باره نداريم؛ همين دليل بر بطلان استفاده از اين روشهاست.
بختک چيست؟
بختک غول بيابان، پري و امثال اينها برخاسته از اعتقاد به ارتباط با جن است؛ اينها شکل خرافي اين اعتقاد و تفکر است؛ ممکن است شما بگوييد اگرانسان به طور محسوس اينها را مي بيند، مي گويم خداوند در قرآن کريم، در جريان رو به رويي ساحران با حضرت موسي، وقتي ريسمان هاي ناشي از سحر جادوگران ظاهرشد، حتي حضرت موسي (ع) هم خيال کرد که آنها مار واقعي است! اما اين، همان خيال است! واقعيت اينجاست که جادوگران، توان دخالت در خيال ما را هم دارند و «خيال سازي» مي کنند؛ آنان با استفاده از قدرت خود دخالت در خيال ما مي کنند و ما را به حدي مي رسانند که باور ميکنيم، مشاهدات ما، واقعيت بيروني دارد! پديده هايي که اسم آورديد، با اينکه وجود خارجي ندارد، اما برمبناي اعتقاد به جن، در کنار سرپيچي از فرامين الهي و معصيت و گناه، به عنوان مجازات فرامين الهي، گاهي به صورت ارتباط با جن و استفاده از قدرت جن، به عنوان نتيجه تاثيرگذاري و تاثيرپذيري رواني ظهورمي کند.
اگراين قدرتها در نتيجه رياضت و گوشه نشيني و پرهيز از اختلاط با مردم حاصل شده باشد چه؟
ماجرا اينجاست که شيطان، دقيقا در همين موارد به سراغ فرد گوشه گير عابد مي آيد و اسباب کبر و عجب و غرور او را فراهم مي کند و او را از راه راست و صراط مستقيم به در مي کند؛ همين غرور او، بستري را براي پذيرش القائات رواني شيطاني فراهم مي کند و از کسي که از او تعريف کند خوشش مي آيد؛ همين، زمينه را براي جن و شيطاني که او را تحسين مي کنند، هموار مي کند تا تاثير بگذارد؛ تا دست شما زخمي نداشته باشد، زمينه اثرپذيري و آلوده شدن خون و بدن شما به ميکروب و کثافت و هلاکت آماده نيست؛ زخم خود را درمان نمي کنيم و دوست داريم با اين زخم مورد توجه باشيم؛ آلودگي ها هم بطور طبيعي به سمت ما مي آيد و از اين دريچه وارد مي شود؛ پس همه اينها به خود ما برمي گردد و از خودمان سرچشمه مي گيرد.

توضيح استاد
 

بايد دانست که خواب و رؤيا، دليل قطعي و اطمينان آوري براي انسان نيست؛ اگرکسي خوابي ديد يا نبايد براي کسي بازگو کند يا به اهل آن بگويد؛ بايد با دانايي علم تعبيرخواب و نيز با شخصيتي که به او اطمينان بالا وجوددارد و از نظر علوم ديني و پرهيزکاري، از سوي متخصصان و صالحان، مورد اعتماد بالاست مطرح و نتيجه گيري کند، وگرنه، راه هاي خطر باز مي شود و دردسرهايي براي او ايجاد خواهد شد که بعضا جبران شدني نيست!
لازم است به توصيه هاي کوچک، اما مهم ديني توجه کنيم، عمل کنيم و آرام بخوابيم و بيدار شويم؛ قبل از خواب وضو بگيريد؛ با ذکر و ياد خدا بخوابيد و امثال اينها ... با خواب رفتن، روح ما از ما جدا مي شود؛ در صورتي که ما در ياد خدا و در فضاي الهي به خواب برويم، طبيعي است که روحمان آرام و ايمن خواهد ماند.
اينها تذکراتي است کوچک، اما به جاي خود پراهميت و نقش آفرين. عکسهايي از جن وجود دارد؟
تخيلي و غيرواقعي است.
آيا مي شود از راه درستي، با جن و ملک ارتباط پيدا کرد؟
اصل اين تلاش و کنجکاوي، مردود و باطل است؛ مگر در موارد خاصي که خداوند، به عنوان هديه خاص خود به بنده اي خاص، جني را در خدمت او قرار دهد؛ اما اين با آن تلاش ممنوع، متفاوت است.
فردي در نتيجه عبادت خداوند، به درجه اي ميرسد که به مصلحت خداوند، جني مستخدم او قرار مي گيرد، بخشي از امور فيزيکي او را به عهده مي گيرد تا انجام دهد، اما حوزه اين نوع ارتباط جداست و ربطي هم به عموم مردم ندارد؛ کاملا ويژه است و (همان طور که گفتيم) معمولا هم از سوي آن بندگان والامقام، اين موضوع تا زمان زنده بودن ايشان، فاش نمي شود؛ تنها گاهي پس از مرگ، از سوي نزديکان و شاگردان آنها افشا مي شود، وگرنه از سوي خود ايشان تاکيد مي شود که بازگو نشود و مخفي بماند
منبع:زندگي ايده آل ,شماره 43



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما