چگونه مناسب ترين چاپگر را انتخاب کنيم(1)!

هيچ وقت نمي توان گفت چيزي که در يک موقعيت مناسب است در موقعيت مشابه ديگر نيز مناسب خواهد بود! اين مطلب در مورد چاپگرها به خوبي صدق مي کند، به طوري که مدلي وجود ندارد تا بتواند نيازهاي تمامي افراد را برآورده کند. در اصل بايد گفت، چاپگر مناسب شما به انتظاراتي که از آن داريد، بستگي دارد و در نهايت اين انتخاب براساس
جمعه، 8 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه مناسب ترين چاپگر را انتخاب کنيم(1)!

چگونه مناسب ترين چاپگر را انتخاب کنيم(1)!
چگونه مناسب ترين چاپگر را انتخاب کنيم(1)!


 

نويسنده: محمد شاور




 
هيچ وقت نمي توان گفت چيزي که در يک موقعيت مناسب است در موقعيت مشابه ديگر نيز مناسب خواهد بود! اين مطلب در مورد چاپگرها به خوبي صدق مي کند، به طوري که مدلي وجود ندارد تا بتواند نيازهاي تمامي افراد را برآورده کند. در اصل بايد گفت، چاپگر مناسب شما به انتظاراتي که از آن داريد، بستگي دارد و در نهايت اين انتخاب براساس انتظارات شما از چاپگر و همچنين هزينه اي که صرف آن خواهيد کرد، صورت مي گيرد. حتي با صرف نظر کردن از قيمت نيز نمي توان يک چاپگر را کامل دانست. ممکن است شما به يک چاپگر کوچک براي چاپ عکس نياز داشته باشيد تا بتوانيد آن را همراه خود به سفر ببريد يا ممکن است شما چاپگري بخواهيد که بتواند به خوبي کاغذهايي با ابعاد 13 در 19 اينچ را به صورت دورو و خودکار( Auto Duplex) چاپ کند. شايد فردي چاپگر ليزري توانمند براي چاپ متن بخواهد و فردي ديگر چاپگر جوهرافشان قوي براي چاپ عکس مورد نيازش باشد.
دامنه چاپگرهاي موجود بسيار گسترده است، با اين حال، ممکن است براي يک ويژگي خاص هيچ چاپگري پيدا نکنيد. بنابراين براي درک بهتر از چاپگرها، نخست بايد تحقيقاتي انجام داده و در نهايت تصميم درست را اتخاذ کنيد. انتخاب خود را با خارج کردن معيارهايي که به آن نياز نداريد، آغاز کنيد. اگر شما قصد انجام کارهايي مانند کپي، اسکن و فکس را نداريد، مي توانيد تمامي مدل هاي چند کاره را به انتهاي فهرست خود بفرستيد يا اگر مي خواهيد روي کاغذهاي عکس گلاسه چاپ کنيد، مي توانيد مدل هاي ليزري را کنار گذاشته و به دنبال مدل هاي جوهرافشان باشيد.
براي کمک به شما در اين انتخاب ده دسته از چاپگرها را براي سه گروه مختلف از کاربردهاي خانگي، اداري کوچک ( SOHO) و دوستداران عکاسي انتخاب کرده و سپس يکي از بهترين مدل هاي چاپگرهاي مناسب براي هر گروه را برگزيده ايم تا با توجه به نياز خود بتوانيد بهترين چاپگر را انتخاب کرده و از امکانات آن مطلع شويد.

چگونه مناسب ترين چاپگر را انتخاب کنيم(1)!

اگر شما کاربر خانگي هستيد که محدوديت هزينه دارد
 

نياز اصلي: در کل چاپ متن، اما دوست داريد کنار چاپ کردن امکانات ديگري نيز داشته باشيد.
چه بخريد: يک چاپگر چند کاره جوهرافشان با توجه به هزينه شما بهترين انتخاب است.
شما تمامي امکانات ( چاپ، کپي، اسکن) را در کنار هم مي خواهيد و البته هنوز تمايل داريد کمترين مبلغ ممکن را پرداخت کنيد. اما بايد از امکانات خاص، سرعت عمل بالا و همچنين کيفيت خروجي عالي در مورد محصول مورد نظر خود چشم پوشي کنيد. البته نبايد اين طور تصور کنيد که اين دستگاه کارايي ندارد، زيرا عمده نياز خانگي شما چاپ کردن متن و عکس( البته نه در حد حرفه اي) است، با اين حال، برآورده کردن انواع نيازها نيز خود عامل مهمي است.
بايد دنبال چه چيزي بگرديد: خوشبختانه مي توان يک چاپگر جوهرافشان چند کاره خانگي خوب را در مقابل پرداخت مبلغ کمي خريداري کرد. اين که بتوان انواع امکانات را با قيمتي مناسب به دست آورد، بسيار قابل توجه است. البته کارخانه هاي سازنده نيز سعي مي کنند سود از دست رفته خود را نخست با فروش قطعات مصرفي اين دستگاه ها جبران کنند. وجود فکس و LCD قيمت را بالاتر مي برد که براساس نياز و هزينه پرداختي شما مي توان آن را در نظر داشت يا از آن صرف نظر کرد. فراموش نکنيد، قيمت قطعات مصرفي دستگاه را نيز سؤال کنيد تا از ميزان هزينه هاي تحميلي در آينده آگاه شويد.
چاپگرهاي پيشنهادي اين گروه: Epson Stylus TX117 و Epson Stylus TX300F
اين دو مدل، از چاپگرهاي چند کاره خوش قيمت به شمار مي آيند. Stylus TX117( تصوير1) قابليت اسکن فايل ها را با حداکثر دقت 600× 1200 نقطه در اينچ و چاپ آن ها را با حداکثر دقت 1440×5760 نقطه در اينچ دارد و مي توان بدون نياز به کامپيوتر و مانند يک دستگاه فتوکپي از آن استفاده کرد. مدل Stylus TX300F (تصوير2) نيز امکانات مدل قبلي را داشته و علاوه بر آن مي توان به عنوان دستگاه فکس نيز از آن استفاده کرد. دقت اسکن اين مدل از مدل قبلي بالاتر بوده و مي تواند فايل ها را با دقت 1200×2400 نقطه در اينچ اسکن کند. جوهرهاي اصلي اين دو پرينتر به سختي در بازار پيدا مي شوند، اما مي توان از مدل هايي که از سوي شرکت گارانتي کننده عرضه شده اند، استفاده کرد تا گارانتي دستگاه نيز باطل نشود. از مدل Stylus TX200F (تصوير3) همين شرکت نيز مي توان به عنوان يک جايگزين نام برد که مناسب افرادي است که مي خواهند کارت حافظه يا دوربين ديجيتال خود را مستقيم به پرينتر وصل کنند.
اين دو پرينتر براي کاربراني است که مي خواهند بدون قرباني کردن توانايي هاي اصلي و کيفيت چاپ، هزينه کمي نيز متحمل شوند. از ديگر نکات مثبت آن جوهر قابل تعويض با قيمت پايين است( مدل هايي که ماديران عرضه مي کند). همچنين کار کردن با اين دو پرينتر نيز به نسبت ساده بوده و لازم نيست وقت زيادي را براي کار با آن تلف کنيد. البته اين را در نظر داشته باشيد که سرعت اين پرينتر در حد مدل هاي حرفه اي نيست، اما براي نوع کاربرد مورد نظر ما مناسب به نظر مي رسد.

چگونه مناسب ترين چاپگر را انتخاب کنيم(1)!

اگر شما کاربر خانگي هستيد که همه چيز را در کنار کيفيت بالا مي خواهيد
 

نياز اصلي: چاپ، کپي و اسکن عکس و متن
چه بخريد: يک چاپگر جوهرافشان همه کاره!
امکانات پرينترهاي چند کاره ارزان قيمت بد نيستند، اما اگر شما به دنبال مورد بهتري هستيد و اين امکان را نيز داريد که براي چاپگر چند کاره خود مبلغ بيشتري هزينه کنيد و اين که چاپگر جديد شما سريع ترين مدل نباشد، اما انتظار هم نداريد که تمام روز را معطل بمانيد تا اولين صفحه چاپ شده از دستگاه خارج شود! و قرار هم نيست کيفيت عکس چاپ شده آنقدر عالي باشد که همه از ديدن آن ها شگفت زده شوند، در مجموع يک چاپگر چند کاره با قيمت متوسط مي تواند گزينه خوبي براي شما باشد.
بايد دنبال چه چيزي بگرديد: تفاوت اصلي چاپگرهاي چند کاره متوسط قيمت با مدل هاي مشابه ارزان قيمت در عملکرد و کيفيت چاپ آن ها است. در اين محدوده قيمت و در حالي که شما انتظار امکانات اضافه تري نسبت به چاپگرهاي جوهرافشان چند کاره ارزان قيمت داريد، راحت تر از آنچه فکر کنيد به مدل مورد نظرتان دست خواهيد يافت. امکانات اضافه تر نيز مي تواند شامل کيفيت بهتر، صفحه نمايش بزرگ تر( براي ديدن عکس قبل از چاپ) يا امکان استفاده از ارتباط بي سيم از طريق رابط Bluetooth باشد. کيفيت ساخت قطعات به کار رفته در چاپگر نيز به طور معمول در اين دسته از مدل ها افزايش يافته است. اگر در اين گروه از چاپگرها انتخاب دقيقي داشته باشيد، چاپگري را خواهيد داشت که چندين سال از داشتن آن لذت خواهيد برد.

چگونه مناسب ترين چاپگر را انتخاب کنيم(1)!

چاپگر پيشنهادي اين گروه:
Canon Pixma MP990
به منظور جلب مشتري بيشتر و افزايش کيفيت نسبت به مدل هاي قبلي، شرکت Canon مدل Pixma MP990 (تصوير 4) را معرفي کرده که کيفيت چاپ عکس و متن آن در نوع خود عالي است. در اين محصول حداکثر دقت تصوير در چاپ رنگي 2400× 9600 نقطه در اينچ است و علاوه بر آن براي چاپ عکس از شش کارتريج رنگي استفاده مي کند. نمايشگر 3/8 اينچي اين مدل يکي از بهترين نمونه هاي موجود در چاپگرها بوده و امکان چاپ دو رو، اتصال بي سيم Wi-Fi و پورت شبکه نيز در آن تعبيه شده است. همچنين مي توان با پرداخت هزينه اي بيشتر، از اتصال بلوتوث روي اين چاپگر استفاده کرد. دقت اسکنر نيز در اين مدل 9600×4800 نقطه در اينچ بوده و امکان اسکن نگاتيوهاي 35 ميلي متري نيز در آن وجود دارد. Canon براي رسيدن به نهايت تکامل، يک کارت خوان حافظه با قابليت خواندن انواع کارت هاي حافظه را نيز در اين مدل تعبيه کرده است.
شما مبلغ بسيار بيشتري را براي خريد Pixma MP990 نسبت به قبل پرداخت مي کنيد، اما درازاي آن امکانات بيشتري را نيز به دست مي آوريد. قيمت خريد جوهر آن نيز مانند چاپگر قابل قبول است، اما در مقابل، کيفيت چاپ آن عالي بوده و براساس ادعاي Canon در صورت استفاده از جوهرهاي اصلي، عکس هاي چاپ شده تا دويست سال ماندگاري خواهند داشت!

اگر شما کاربر خانگي هستيد که اغلب به چاپ رنگي نياز نداريد
 

نياز اصلي: چاپ متن کار اصلي شما است و در عين حال هزينه خريد نيز براي شما مهم است.
چه بخريد: يک چاپگر ليزري با قيمت معقول و مناسب
حتي اگر شما براي مصرف خانگي خريد مي کنيد، باز هم مي توانيد اميدوار باشيد که چاپگر شما در چاپ متن کيفيت خوبي داشته باشد. به دنبال يک چاپگر چند کاره نيستيد، اما وجود قابليت هاي بيشتر، به اين شرط که کار با آن ها ساده باشد، خوب است. هدف شما خريد چاپگري است که با داشتن قيمت مناسب، کار با آن ساده باشد، طراحي شيک و زيبايي داشته و از دوام و طول عمر خوبي نيز برخوردار باشد.
بايد دنبال چه چيزي بگرديد: در اينجا مي توان به سراغ چاپگرهاي ليزري رفت که کيفيت چاپ متن در آن ها بسيار مناسب است. چاپگر مورد نظر ما در اين قسمت براي حجم کاري نه چندان زياد در نظر گرفته شده که قيمت آن نيز براي يک کاربر خانگي مناسب باشد.

چگونه مناسب ترين چاپگر را انتخاب کنيم(1)!

چاپگرهاي پيشنهاي اين گروه:
HP LaserJet P1006 و HP LaserJet P1505
کيفيت چاپ 600×600 نقطه در اينچ اين چاپگر براي يک کاربر خانگي مناسب است. پردازنده اين چاپگر 266 مگاهرتز بوده و به هشت مگابايت حافظه مجهز است. براساس اطلاعات ارائه شده، حداکثر سرعت چاپ در اين محصول به هفده صفحه در دقيقه مي رسد. سيني کاغذ اصلي در P1006(تصوير5) امکان نگهداري 150 برگ کاغذ را دارد. ابعاد P1006 نيز جمع و جور است و جاي زيادي را روي ميز کارتان نخواهد گرفت.
اگر مي خواهيد سرعت چاپ بالاتري داشته و سيني کاغذ نيز ظرفيت بيشتري داشته باشد، مي توانيد به سراغ مدل P1505 (تصوير6) برويد که سرعت چاپ آن به 24 صفحه در دقيقه رسيده و سيني اصلي آن ظرفيت نگهداري 250 برگ کاغذ را دارد.
تا وقتي که برنامه اي براي چاپ بيش از هزاران صفحه در ماه را نداريد، HP LaserJet P1006 انتخاب مناسبي است.

اگر شما در اداره کوچکي هستيد که اسناد متني زيادي چاپ مي کند
 

نياز اصلي: مهم ترين چيز براي شما چاپ متن است و حاضريد براي سرعت بيشتر و کيفيت چاپ بهتر مبلغ اضافي بپردازيد.
چه بايد بخريد: يک چاپگر ليزري کيفيت بالا با قيمت متوسط
شما مي خواهيد اسنادي را که چاپ مي کنيد، کيفيت خوبي داشته باشند، زيرا اين اسناد نشان دهنده شغل شما هستند. همچنين شما حاضريد براي چاپگر مناسب خود هزينه بيشتري پرداخت کنيد تا کيفيت و کارايي را با هم داشته باشيد. وقت طلاست! پس شما نمي خواهيد زمان زيادي براي چاپ اسناد صرف کنيد. در نهايت بايد گفت، شما انتظار داريد چاپگرتان به همان سختي که شما کار مي کنيد، کار کند.
بايد دنبال چه چيزي بگرديد: صرف هزينه بيشتر تنها زماني منطقي است که سرعت و کيفيت بيشتري به دست آوريد. دستگاه بايد پس از فشار دکمه چاپ هر چه سريع تر کاغذها را بيرون دهد! همچنين داشتن ورودي هاي مختلف کاغذ نيز بسيار مهم است. اداره شما به اندازه کافي شلوغ است و اگر چاپگرتان نتواند اندازه هاي مختلف کاغذ همچون پاکت نامه يا کاغذ سربرگ دار را تنظيم کند، وضع بدتر هم خواهد شد و از همه مهم تر اين که شما کيفيت چاپ بالايي را هم انتظار داريد.
چاپگر پيشنهادي اين گروه:
Xerox phaser 3300 MFP
Xerox phaser 3300 MFP( تصوير7) سرعت چاپ خوبي دارد و مي تواند در هر دقيقه تا سي صفحه با حداکثر دقت 600× 600 نقطه در اينچ چاپ کند. اين مدل داراي محفظه خروجي 150 برگي، محفظه ورودي 250 برگي و محفظه 50 برگي چند منظوره براي انواع مختلف کاغذ مانند Transparent، پاکت نامه و انواع ديگر است و علاوه بر آن مي توان يک محفظه 250 برگي اضافي نيز روي آن نصب کرد. پردازنده اين مدل سيصد مگاهرتزي بوده و به 96 مگابايت حافظه داخلي مجهز است که حداکثر مي توان آن را تا 320 مگابايت افزايش داد.
در کنار کار اصلي که چاپ کردن است، مي توان از اين مدل به عنوان يک دستگاه فتوکپي نيز استفاده کرد. اسکنر اين دستگاه مي تواند با حداکثر دقت 4800×4800 نقطه در اينچ اسناد را اسکن کند. اين مدل امکان اتصال به شبکه از طريق پورت شبکه را نيز دارد و حتي مي توان از آن به عنوان دستگاه فاکس استفاده کرد.

چگونه مناسب ترين چاپگر را انتخاب کنيم(1)!

اگر شما داراي اداره کوچکي هستيد که به چاپگر رنگي نياز داريد
 

نياز اصلي: چاپ تعدادي صفحات متني و چاپ تصاوير رنگي
چه بخريد: يک چاپگر ليزري رنگي با قيمت متوسط
رنگ براي شما مهم است، زيرا موجب مي شود تا اسناد شما بيشتر جلب توجه کنند. رقابت در حرفه شما بسيار شديد است و نياز داريد تا پيش قدم باشيد. چاپ کردن اسناد کاري آن هم به صورت رنگي مي تواند قدم مؤثري در اين امر باشد. شما نمي خواهيد براي خريد يک چاپگر گران قيمت هزينه کنيد. اگر هم بخواهيد يک چاپگر رنگي ليزري بخريد، لازم نيست مبلغ خيلي بيشتري را نسبت به يک چاپگر ليزري تک رنگ هزينه کنيد.
بايد دنبال چه چيزي بگرديد: چاپگرهاي ليزري رنگي از خيلي جهات مشابه چاپگرهاي ليزري تک رنگ هستند. توزيع کاغذ، سرعت چاپ و همچنين راحتي کار با دستگاه به خصوص اگر کارتان وابسته به اين دستگاه باشد، بسيار مهم خواهد بود. البته چاپ عکس هاي با کيفيت در تخصص چاپگرهاي ليزري رنگي نيست، اما به ياد داشته باشيد که انجام چاپ رنگي ليزري همراه توانايي چاپ متن با کيفيت خوب واقعاً تحسين برانگيز است. در اين گروه فرض را بر اين داريم که حجم کاري اصلي شما کماکان همان چاپ سياه و سفيد است. پس فراموش نکنيد که توانايي و سرعت چاپگر در چاپ تک رنگ متن را بررسي کنيد.
چاپگر پيشنهادي اين گروه:
Xerox phaser 6140
مدل phaser 6140 ( تصوير8) يک چاپگر رنگي ليزري با قيمت متوسط و داراي توانايي خوب در چاپ متن و کارهاي گرافيکي است. کيفيت عکس هاي چاپ شده در اين چاپگر يکي از بهترين ها در ميان چاپگرهاي ليزري به شمار مي آيد. نصب و راه اندازي اين مدل بسيار آسان بوده و همچنين داراي برخي از امکانات مانند ابزار تنظيم رنگ و محافظت از اسناد محرمانه است. البته سرعت چاپ 19 تا 21 صفحه سياه و سفيد در دقيقه مانند مدلي که در گروه قبل معرفي کرديم نيست، اما همچنان مي تواند راضي کننده باشد. اين دستگاه به پردازنده چهارصد مگاهرتزي و 256 مگابايت حافظه داخلي مجهز است. همچنين در کنار پورت شبکه مي توان از کارت شبکه بي سيم در اين دستگاه استفاده کرد( البته براي استفاده از اين قابليت بايد وسيله همراه آن را خريداري کنيد).
منبع: عصر شبکه، شماره 106.
ادامه دارد...



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم امیر و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم امیر و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم سلین و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم سلین و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
چرا امام حسین(ع) مدام از قرآن یاد می‌فرمودند؟
چرا امام حسین(ع) مدام از قرآن یاد می‌فرمودند؟
معنی اسم الینا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم الینا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
نگاهی به اولویت‌های دولت چهاردهم در اقتصاد و سیاست خارجی
نگاهی به اولویت‌های دولت چهاردهم در اقتصاد و سیاست خارجی
معنی اسم انسیه و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم انسیه و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
استوری شب هشتم محرم / رفتی همه امیدم
play_arrow
استوری شب هشتم محرم / رفتی همه امیدم
استوری شب هفتم محرم / سردار شش ماهه
play_arrow
استوری شب هفتم محرم / سردار شش ماهه
استوری شب ششم محرم / قاسم ابن الحسن (علیهما السلام)
play_arrow
استوری شب ششم محرم / قاسم ابن الحسن (علیهما السلام)
معنی اسم جبرائیل  و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم جبرائیل و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم دیانوش و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم دیانوش و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم دینا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم دینا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم شهراد و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم شهراد و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هامین و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هامین و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هورا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هورا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال