تاثير نماز بر بهداشت روان دانش‌آموزان

پرورش ديني و مذهبي دانش‌آموزان بدون اجبار و يا تحميل، بايد در خانه و يا مدرسه صورت گيرد. خانواده در درک بينش صحيح ديني و ارزش‌هاي دانش‌آموزان مهم‌ترين عامل بوده و مهم‌ترين نقش را دارند و والدين و معلمان در موقعيت‌هاي مناسب، تنها زمينه‌ساز و هدايتگر هستند بنابراين نبايد هيچ ارزش و اعتقاد و اصولي را پيش از اينکه زمينه لازم عاطفي و رواني
سه‌شنبه، 19 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تاثير نماز بر بهداشت روان دانش‌آموزان

تاثير نماز بر بهداشت روان دانش‌آموزان
تاثير نماز بر بهداشت روان دانش‌آموزان


 





 
پرورش ديني و مذهبي دانش‌آموزان بدون اجبار و يا تحميل، بايد در خانه و يا مدرسه صورت گيرد. خانواده در درک بينش صحيح ديني و ارزش‌هاي دانش‌آموزان مهم‌ترين عامل بوده و مهم‌ترين نقش را دارند و والدين و معلمان در موقعيت‌هاي مناسب، تنها زمينه‌ساز و هدايتگر هستند بنابراين نبايد هيچ ارزش و اعتقاد و اصولي را پيش از اينکه زمينه لازم عاطفي و رواني آن براي دانش‌آموزان فراهم شده و يا به آن متمايل شده باشد به وي تحميل کرد.
گرايش به پذيرش ارزش‌ها و يا دستورات ديني و يافتن بينش صحيح مذهبي تنها در سايه احساس شخصيت و ارزشمندي خويش تحقق مي‌يابد و در مدرسه که ارزش‌ها پا به عرصه وجود مي‌گذارند، بايد شخصيت دانش‌آموزان حفظ شود. وقوف خاشعانه و خاضعانه هر نوجوان در نماز در برابر خداوند متعال به او نيرويي معنوي مي‌بخشد که حس صفاي روحي و آرامش قلبي و امنيت رواني را در او برمي‌انگيزد. چون انسان‌ در نماز با تمام اعضاي بدن و حواس خود متوجه خدا مي‌شود و از همه اشتغالات و مشکلات دنيا روي برمي‌گرداند و به هيچ چيز جز خدا و آيات قرآن که در نماز بر زبان مي‌آورد، فکر نمي‌کند.

تاثير نماز بر بهداشت روان دانش‌آموزان

همين روي‌گرداني کامل از مشکلات زندگي و نينديشيدن به آنها در اثناي نماز موجب ايجاد حالتي از آرام‌سازي کامل و آرامش روان و آسودگي خيال در انسان مي‌شود. نماز جماعت تاثير مهمي بر رفتار دانش‌آموزان دارد زيرا رفت و آمد هر دانش‌آموز براي اداي نماز جماعت به او فرصت مي‌دهد که بسياري ديگر از هم مدرسه‌هايش را بشناسد و همين آشنايي موجب همکاري او با ديگران و ايجاد روابط سالم اجتماعي و برقراري دوستي و مودت با دانش‌آموزان ديگر مي‌شود. به طورقطع اين‌گونه روابط اجتماعي دوستانه و مودت‌آميز با سايرين نه تنها به رشد شخصيت دانش‌آموزان کمک مي‌کند بلکه نياز تعلق او را به گروه و پذيرش او از سوي گروه را تامين و اشباع مي‌کند و اين خود عامل پيشگيري از اضطرابي مي‌شود که برخي از دانش‌آموزان از آن رنج مي‌برند.
منبع: http://www.salamat.com
ae



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.