12 نکته درباره ايمي‌پرامين

ايمي‌پرامين براي رفع علايم افسردگي، شب ادراري، اختلالات وسواسي و ترس، دردهاي عصبي و مواردي ديگر تجويز مي‌شود. اين دارو از دسته داروهاي ضد افسردگي سه حلقه‌اي است .
شنبه، 23 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
12 نکته درباره ايمي‌پرامين

12 نکته درباره ايمي‌پرامين
12 نکته درباره ايمي‌پرامين


 

نويسنده: دکتر هومن خليقي




 
ايمي‌پرامين براي رفع علايم افسردگي، شب ادراري، اختلالات وسواسي و ترس، دردهاي عصبي و مواردي ديگر تجويز مي‌شود. اين دارو از دسته داروهاي ضد افسردگي سه حلقه‌اي است .
ايمي‌پرامين با مقادير متفاوتي براي مشكلات متفاوت و افراد متفاوت تجويز مي‌شود.
ايمي‌پرامين خوراكي را مي‌توان با غذا مصرف كرد تا دل به هم خوردگي ناشي از آن كاهش يابد.
ممكن است يک تا شش هفته طول بكشد تا اثرات اين دارو آغاز شود. پس از آغاز اثرات حتي در صورت احساس بهبودي نيز دارو را ادامه دهيد.
اگر روزي يك نوبت پيش از رفتن به بستر ايمي پرامين مصرف مي‌كنيد و حال يك نوبت را فراموش كرده‌ايد، نوبت فراموش شده را صبح مصرف نكنيد چرا كه ممكن است موجب علايم آزاردهنده شود. در اين مورد با پزشكتان تماس بگيريد. اگر روزي چند نوبت ايمي پرامين مصرف مي‌كنيد، نوبت فراموش شده را بلافاصله پس از به يادآوردن مصرف كنيد. اگر تقريباً موقع مصرف نوبت بعد شده است، نوبت فراموش شده را رها كرده، به برنامه دارويي منظم خود برگرديد و مقدار دارو را دوبرابر نكنيد.
مراقب مصرف داروهاي ديگر به ويژه آرام‌بخش‌ها، ديگر داروهاي ضد افسردگي، داروهاي ضدتشنج، داروهاي ضد تيروييد، سايمتيدين، داروهاي فشارخون مثل كلونيدين، گوانادرال، گوانتيدين، مهاركننده‌هاي مونوآمينو اكسيداز يا داروهايي كه در حساسيت، آسم، سرفه و سرماخوردگي مصرف مي‌شود، باشيد.
تا پيش از مشخص شدن پاسخ بدنتان به اين دارو هنگام رانندگي و كار با وسايل خطرناك احتياط كنيد چون برخي افراد با مصرف ايمي پرامين دچار خواب آلودگي و كاهش سطح هوشياري مي‌شوند.
در هنگام برخاستن از حالت خوابيده يا ايستادن از حالت نشسته احتياط كنيد چرا كه ممكن است دچار سرگيجه يا سياهي رفتن چشم شويد. به آرامي ‌تغيير وضعيت دهيد.
براي تسكين خشكي دهان از آدامس يا آب‌نبات‌هاي بدون قند استفاده كنيد. اگر خشكي دهان شما بيش از دو هفته طول كشيد با پزشكتان مشورت كنيد.
از مواجهه مستقيم و بدون حفاظت با آفتاب و استفاده از وسايل برنزه كننده بپرهيزيد چرا كه ممكن است دچار آفتاب سوختگي شديد شويد. سعي كنيد تا حدامكان از آفتاب بين ساعت ?? صبح تا ? بعدازظهر اجتناب كنيد. در زير آفتاب از عينك آفتابي، يك كلاه و پوشش محافظ و كرم‌هاي ضد آفتاب با قدرت محافظتي حداقل ?? استفاده كنيد.
پيش از هرگونه عمل جراحي، كارهاي دنداني يا درمان‌هاي اضطراري، پزشك را از اينكه ايمي‌پرامين مصرف مي‌كنيد، مطلع سازيد.
ايمي پرامين را از دسترس كودكان و دور از گرما، نور مستقيم و حرارت مرطوب نگهداري كنيد. در اين شرايط ايمي پرامين فاسد مي‌شود.
منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.