کمپرس سرد، کي، کجا، چگونه؟

گاهي اتفاقاتي رخ مي‌دهد که نيازمند اقدامات احيا‌ و کمک فوري نيست ولي به خاطر درد و تورم ناحيه آسيب ديده، با خود مي‌گوييم کاش مي‌توانستم کار مفيدي انجام دهم. يکي از اين موارد وقتي است که فردي از اعضاي خانواده، به خصوص کودکان دچار ضربه مي‌شوند و مثلا دست يا پاهايشان بعد از افتادن، کبود و متورم مي‌شود. شما براي
چهارشنبه، 4 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کمپرس سرد، کي، کجا، چگونه؟

کمپرس سرد، کي، کجا، چگونه؟
کمپرس سرد، کي، کجا، چگونه؟


 

نويسنده:مريم معروف




 

گاهي اتفاقاتي رخ مي‌دهد که نيازمند اقدامات احيا‌ و کمک فوري نيست ولي به خاطر درد و تورم ناحيه آسيب ديده، با خود مي‌گوييم کاش مي‌توانستم کار مفيدي انجام دهم.
يکي از اين موارد وقتي است که فردي از اعضاي خانواده، به خصوص کودکان دچار ضربه مي‌شوند و مثلا دست يا پاهايشان بعد از افتادن، کبود و متورم مي‌شود. شما براي کاهش ورم و درد چه کار مي‌توانيد بکنيد؟
اگر آسيب‌ديدگي در دست باشد با آويزان کردن آن، ورم و کبودي کاهش مي‌يابد. اگر هم پاي او دچار آسيب شده او را بنشانيد و ناحيه آسيب ديده را بلند کرده و چند بالش زير پايش بگذاريد. سپس به سرعت با کمپرس سرد منطقه آسيب‌ديده، سعي کنيد تا درد و تورم را بکاهيد.
 

کمپرس سرد، کي، کجا، چگونه؟

کمپرس سرد چيست؟
 

مي‌توانيد چند تکه يخ را داخل کيسه‌اي بريزيد و کمي نمک روي آن بريزيد که به آب شدن بهتر يخ‌ها کمک کند و يا حوله يا پارچه‌اي را در‌ آب سرد فرو ببريد و هر چند دقيقه آن را عوض کنيد حتي مي‌توانيد يک بسته لوبياي منجمد شده از داخل فريزر برداريد و به عنوان کمپرس سرد استفاده کنيد.
يادتان باشد فشار به ناحيه آسيب‌ديده‌ نياوريد و به مدت 30 دقيقه کمپرس سرد را روي محل بگذاريد. با اين کار سرعت جريان خون به ناحيه آسيب‌ديده کاسته شده و درد و ورم کم مي‌شود.

 

 

منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما