ماساژ گاهي ضرر دارد

ماساژدرماني و استفاده از انواع ماساژورها از آن چيزهايي است که نه مي‌توان آنها را با اطمينان رد کرد، نه مي‌شود با قاطعيت تاييدشان کرد. اگر ماساژ به صورت آرام و ملايم باشد و دستگاه‌هاي ماساژور عضلات را به آرامي ماساژ دهند و باعث افزايش جريان خون در آنها و رفع خستگي بدن شوند، هيچ ضرر و
شنبه، 14 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ماساژ گاهي ضرر دارد

ماساژ گاهي ضرر دارد
ماساژ گاهي ضرر دارد


 

نويسنده:دکتر حميد بهتاش*




 

 

ماساژدرماني و استفاده از انواع ماساژورها از آن چيزهايي است که نه مي‌توان آنها را با اطمينان رد کرد، نه مي‌شود با قاطعيت تاييدشان کرد.
 

اگر ماساژ به صورت آرام و ملايم باشد و دستگاه‌هاي ماساژور عضلات را به آرامي ماساژ دهند و باعث افزايش جريان خون در آنها و رفع خستگي بدن شوند، هيچ ضرر و عارضه‌اي بدن را تهديد نمي‌کند اما اگر فرد يا دستگاه ماساژدهنده ضربه شديدي به انسان وارد کنند و اين ماساژ به اصطلاح باچلاندن و پيچاندن‌ ماهيچه‌ها و مفاصل همراه باشد، مسلما نه تنها خستگي بدن رفع نمي‌شود؛ بلکه اين کار عواقب جبران‌ناپذيري در پي خواهد داشت.

ماساژ گاهي ضرر دارد

در برخي از موارد، دردگردن يا کمر افراد به علت اسپاسم عضلاني در اثر پشت ميزنشيني يا بد خوابيدن است که در اين موارد مي‌توان از ماساژ براي تسکين درد استفاده کرد اما گاهي اوقات ممکن است درد گردن در اثر آرتروز مهره‌ها باشد يا ديسک کمر و بيرون‌زدگي مهره‌ها علت اصلي درد کمر باشند. در اين‌گونه موارد، ماساژدرماني سبب تسکين موقت درد و دور شدن ذهن بيمار از علت اصلي بيماري مي‌شود و اين امر مي‌تواند عواقب جبران‌ناپذيري براي بيماران در پي داشته باشد. بنابراين بهترين توصيه پيش از ماساژ درماني، مشورت با يک پزشک مجرب و متخصص است تا بيماران به جاي رفع خستگي‌شان دچار عوارض غيرقابل جبران استفاده از ماساژورهاي مختلف نشوند زيرا در برخي موارد مشکلات کمر يا گردن افراد آن قدر حاد است که هر نوع تحريک فيزيکي شديد ممکن است سبب آسيب ديدن و از کار افتادن عضو شود.

پي نوشت ها :
 

*فوق‌تخصص جراحي ستون فقرات

منبع:www.salamat.com



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما