8 نکته درباره تميز کردن ظروف نقره

1 آيا شمعدان‌هاي نقره، گلدان‏ها و وسايل دکوري نقره‏اي يا کارد و چنگال‌هاي نقره‎تان انعکاس زيباي خود را از دست داده‌اند و سياه شده‎اند و دل‌تان مي‎خواهد دوباره برق اوليه خود را داشته باشند؟ اصلا جاي نگراني نيست، اين 8 نکته به شما کمک مي‎کند. 2 جالب است بدانيد شستشوي ظروف نقره با سرکه گرم باعث مي‌شود تمام لک‌هاي سبز مايل به خاکستري محو شود.
دوشنبه، 16 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
8 نکته درباره تميز کردن ظروف نقره

8 نکته درباره تميز کردن ظروف نقره
8 نکته درباره تميز کردن ظروف نقره


 

نويسنده:فائقه فريادي




 
1 آيا شمعدان‌هاي نقره، گلدان‏ها و وسايل دکوري نقره‏اي يا کارد و چنگال‌هاي نقره‎تان انعکاس زيباي خود را از دست داده‌اند و سياه شده‎اند و دل‌تان مي‎خواهد دوباره برق اوليه خود را داشته باشند؟ اصلا جاي نگراني نيست، اين 8 نکته به شما کمک مي‎کند.
2 جالب است بدانيد شستشوي ظروف نقره با سرکه گرم باعث مي‌شود تمام لک‌هاي سبز مايل به خاکستري محو شود.
3 شگرد ديگر اينکه مي‌توانيد ظروف نقره را به مدت 10 دقيقه در آب جوش پرنمک بگذاريد.
4 الکل هم مي‌تواند لکه‌هاي ظروف نقره را از بين ببرد.

8 نکته درباره تميز کردن ظروف نقره

5 نکته‌اي که خيلي مهم است اينکه هرگز براي پاک کردن ظروف نقره از اسفنج زبر يا سيم استفاده نکنيد چون برق آن را گرفته و حتي سبب خش افتادن روي آن مي‌شود.
6 اگر مي‌خواهيد ظروف نقره برق اوليه و طبيعي داشته باشند مي‌توانيد آنها را درون شير لخته شده بخوابانيد و بعد به کمک يک دستمال نرم آنها را تميز کنيد.
7 تکنيک ديگر استفاده از وازلين است. مي‌توانيد دستکش کتان به دست کرده و مقداري وازلين به دستکش ماليده و ظروف را پاک کنيد.
8 يکي از مشکلات اصلي ظروف نقره اکسيده شدن و سياه شدن سريع آنهاست. براي پيشگيري از اين موضوع در ظرف نگهداري ظروف يک تکه گچ يا يک عدد قرص کافور بگذاريد. اين مواد رطوبت را گرفته و مانع از اکسيد شدن مي‌شود.
در ضمن براي نگهداري بهتر، پيچاندن ظروف نقره در يک تکه کاغذ ابريشمي يا پارچه ترجيحا تيره را به شما توصيه مي‌کنيم.
منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.