محافظ دندان از نماي نزديک

محافظ‌هاي دهاني، انواع گوناگوني دارند كه شما مي‌توانيد با توجه به بودجه خودتان، مشورت مربي ورزشي و دندانپزشك‌تان يكي از اين انواع را خريداري كنيد. • محافظ‌هاي دهاني آماده: اين محافظ‌هاي دهاني در بازار كمترين قيمت را دارند و البته كمترين محافظت را هم از دندان‌ها و بافت‌هاي دهاني به وجود مي‌آورند چون
سه‌شنبه، 17 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
محافظ دندان از نماي نزديک

محافظ دندان از نماي نزديک
محافظ دندان از نماي نزديک


 





 
محافظ‌هاي دهاني، انواع گوناگوني دارند كه شما مي‌توانيد با توجه به بودجه خودتان، مشورت مربي ورزشي و دندانپزشك‌تان يكي از اين انواع را خريداري كنيد.
• محافظ‌هاي دهاني آماده: اين محافظ‌هاي دهاني در بازار كمترين قيمت را دارند و البته كمترين محافظت را هم از دندان‌ها و بافت‌هاي دهاني به وجود مي‌آورند چون مخصوص دهان و فك شما ساخته نشده‌اند و ممكن است كمي شل يا سفت در دهان‌تان قرار بگيرند و تطابق كافي را با لثه‌ها و دندان‌هاي‌تان نداشته باشند. يكي ديگر از معايب اين محافظ‌هاي دهاني، دشواري صحبت كردن و نفس كشيدن با آنهاست چون شما مجبوريد براي آنكه آنها را در دهان‌تان نگه داريد، فك و دهان‌تان را ببنديد.
• محافظ‌هاي دهاني نيمه‌آماده: اين نوع بهتر از نوع اول است؛ چرا كه تطابق بهتري با دندان‌ها و بافت‌هاي دهاني شما خواهند داشت. اين محافظ‌ها به دو صورت وجود دارند. يكي از انواع آن داراي كاسه‌اي كوچك است كه چانه درون آن قرار مي‌گيرد و از آسيب چانه و فك در اثر زمين‌خوردگي و ضربه پيشگيري مي‌كند. اين وسيله يك ورقه نيز دارد كه شما آن را گاز مي‌گيريد تا از دندان‌ها در برابر ضربه محافظت كند. نوع ديگري از محافظ‌هاي دهاني نيمه‌کاره، ورقه‌هاي نازكي از جنس آكريل يا لاستيك هستند. هنگامي كه ورزشكار اين ورقه را در دهان‌اش مي‌گذارد، اين ورقه در اطراف دندان‌ها و در حرارت دهان شكل گرفته و سپس سفت مي‌شود، بنابراين شكل نهايي اين محافظ دهاني مي‌تواند تطابق مناسبي با بافت‌هاي دهاني و دندان‌ها داشته باشد.
• محافظ‌هاي دهاني مخصوص شما: دندانپزشكان و مربيان ورزشي اعتقاد دارند كه اين محافظ‌ها بهترين نوع هستند، چرا كه مخصوص خود ورزشكار ساخته مي‌شوند و براي ساخت آنها لازم است شما به مطب دندانپزشكي برويد تا يك قالب‌گيري از دهان‌تان انجام شود.

محافظ دندان از نماي نزديک

طرز مراقبت از محافظ‌هاي دهاني
1 قبل و پس از هر بار مصرف، محافظ دهاني‌تان را با آب سرد و صابون بشوييد. مي‌توانيد از خمير دندان و مسواك نيز براي تميز كردن آن استفاده كنيد. استفاده از آب گرم مي‌تواند موجب تغييرات حجمي در آن شده و تطابق خودش را با بافت‌هاي دهان شما از دست بدهد.
2 قبل از كنار گذاشتن محافظ دهاني‌تان، آن را براي چند دقيقه درون يك دهان‌شويه قرار دهيد تا به طور كامل ضدعفوني شود.
3 محافظ دهاني‌تان را در يك ظرف پلاستيكي نگهداري كنيد. اين ظرف بايد به گونه‌اي باشد كه محافظ به راحتي درون آن هوا بخورد. بهتر است سوراخ‌هايي در ديواره آن وجود داشته باشد تا هوا درون ظرف عبور كند، در غير اين صورت محافظ خشك خواهد شد.
4 حرارت مي‌تواند محافظ دهاني را خراب كند، پس ظرف محتوي آن را در برابر تابش مستقيم نور خورشيد و يا درون اتومبيل نگذاريد.
5 محافظ دهاني‌تان را خم نكنيد چون دچار تغيير شكل دايمي مي‌شود و ديگر در دهان‌تان تطابق نخواهد داشت.
6 محافظ دهاني‌تان فقط مخصوص شماست. آن را به ديگري قرضي ندهيد.
7 اگر مشكلي در رابطه با محافظ دهاني‌تان داريد، از دندانپزشك‌تان بخواهيد تا آن را براي‌تان اصلاح كند.
8 محافظ دهاني بايد خصوصياتي داشته باشد تا استفاده از آن، راحت، مفيد و موثر باشد: بايد راحت باشد؛ به آساني در دهان جاي بگيرد و لق نزند؛ ضخامت آن مناسب باشد و در مناطق حساس،‌ حداقل 4 ميلي‌متر ضخامت داشته باشد تا بتواند نيروهاي مخرب را خنثي کند؛ محافظي براي ورزشکار مناسب است که وقتي با دندان‌هايش روي آنها فشار مي‌آورد، تقريبا تمام دندان‌هاي فک مقابل هم با محافظ در تماس باشد. در اين شرايط احتمال شکستن استخوان فک هنگام ضربه به حداقل مي‌رسد.
منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.